Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Frustrasjonstråden

Frustrasjonstråden Her kan du skrike ifra deg.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28.04.18, 19:01
Daysie Daysie er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jun 2014
Meldinger: 375
Standard Når gode tider tar en helomvending.

Så var jeg her igjen da.

Fra å ha samboer og en hel masse planer for fremtiden med tank av boligkjøp, reiser og til og med tanken på barn. Til å sitte på akkurat samme sted som for noen år siden, helt alene.

Alt av planer må bare legges vekk og plutselig føler jeg at jeg får en reprise av den tunge tiden jeg hadde med eksen min da det føltes ut som absolutt alt som kunne gå galt gikk galt.

Hvorfor må jeg gå igjennom det her på samme måte en gang til?
#frustrert!!!
Svar med sitat
Gammel 28.04.18, 19:15
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,626
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Daysie Vis post
Så var jeg her igjen da.

Fra å ha samboer og en hel masse planer for fremtiden med tank av boligkjøp, reiser og til og med tanken på barn. Til å sitte på akkurat samme sted som for noen år siden, helt alene.

Alt av planer må bare legges vekk og plutselig føler jeg at jeg får en reprise av den tunge tiden jeg hadde med eksen min da det føltes ut som absolutt alt som kunne gå galt gikk galt.

Hvorfor må jeg gå igjennom det her på samme måte en gang til?
#frustrert!!!
Mener du at det på en måte er en reprise av det gamle?
Svar med sitat
Gammel 28.04.18, 19:30
Daysie Daysie er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Mener du at det på en måte er en reprise av det gamle?
På veldig mange måter. Situasjonen er ikke det samme med tanke på mannen, men selve utfallet av alt har gjort at jeg sitter på presist samme sted nå som jeg gjorde noen år tilbake. Både følelsesmessig og med alt rundt meg.

Akkurat som om noen sier - dette lærte du ikke godt nok, du må ta en runde til-
Om du forstår hva jeg mener?
Svar med sitat
Gammel 28.04.18, 20:12
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
På veldig mange måter. Situasjonen er ikke det samme med tanke på mannen, men selve utfallet av alt har gjort at jeg sitter på presist samme sted nå som jeg gjorde noen år tilbake. Både følelsesmessig og med alt rundt meg.

Akkurat som om noen sier - dette lærte du ikke godt nok, du må ta en runde til-
Om du forstår hva jeg mener?
Ja, det var akkurat det jeg tenkte. At du gjorde mange av de samme feilene om igjen, og da ble det på en måte en reprise av det gamle. Og som du selv sier, dette lærte du ikke godt nok, du må ta en runde til

Jeg tenker akkurat det samme ang. meg selv, det har vært noen repriser her og. Så Jeg prøver å finne ut hva jeg gjorde feil (har funnet ut av en del) og prøver å gå frem på en annen måte ved neste korsvei. For jeg vet jo hva jeg gjorde feil. Så kanskje det du skal gjøre også? Ikke tenke slik at "nå er jeg tilbake til det gamle igjen", men heller finne ut hva som gikk galt, for så å
finne rett kurs neste gang?
Svar med sitat
Gammel 28.04.18, 20:51
Daysie Daysie er offline
Godt kjent

Arrow

Sitat:
Ja, det var akkurat det jeg tenkte. At du gjorde mange av de samme feilene om igjen, og da ble det på en måte en reprise av det gamle. Og som du selv sier, dette lærte du ikke godt nok, du må ta en runde til

Jeg tenker akkurat det samme ang. meg selv, det har vært noen repriser her og. Så Jeg prøver å finne ut hva jeg gjorde feil (har funnet ut av en del) og prøver å gå frem på en annen måte ved neste korsvei. For jeg vet jo hva jeg gjorde feil. Så kanskje det du skal gjøre også? Ikke tenke slik at "nå er jeg tilbake til det gamle igjen", men heller finne ut hva som gikk galt, for så å
finne rett kurs neste gang?

Ja, jeg tror faktisk det kan ligge noe i det med å lære. Spesielt når hendelser begynner å gjenta seg..
Jeg synes det er vanskelig for jeg tok til meg mye av feilene med forrige eks og har egentlig følt at jeg har gjort alt jeg kan for å være en god kjæreste.
Jeg begynner å lure på om det er typen mennesker jeg tiltrekkes av eller om jeg rett og slett gir alt for mye, men krever lite tilbake i forholdene..

Men det positive er at som regel når vi møter motgang, så dukker det opp nye positive muligheter. Klamrer meg litt til den tanken oppi alt nå.
Svar med sitat
Gammel 28.04.18, 21:46
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Ja, jeg tror faktisk det kan ligge noe i det med å lære. Spesielt når hendelser begynner å gjenta seg..
Jeg synes det er vanskelig for jeg tok til meg mye av feilene med forrige eks og har egentlig følt at jeg har gjort alt jeg kan for å være en god kjæreste.
Jeg begynner å lure på om det er typen mennesker jeg tiltrekkes av eller om jeg rett og slett gir alt for mye, men krever lite tilbake i forholdene..

Men det positive er at som regel når vi møter motgang, så dukker det opp nye positive muligheter. Klamrer meg litt til den tanken oppi alt nå.
Ja, når en dør stenges så åpner det seg gjerne en ny, sies det jo. Og det gjør vel ofte det.

Jeg tenker at du kanskje ikke gjør så mye feil i forhold, men at du tiltrekker deg, og tiltrekkes av menn som ikke er helt bra for deg. Og da hjelper det jo ikke så mye hva du gjør, når de er problemet...(det er ganske typisk akkurat det)
Svar med sitat
Gammel 04.05.18, 19:19
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 647
Standard

Sitat:
Ja, når en dør stenges så åpner det seg gjerne en ny, sies det jo. Og det gjør vel ofte det.

Jeg tenker at du kanskje ikke gjør så mye feil i forhold, men at du tiltrekker deg, og tiltrekkes av menn som ikke er helt bra for deg. Og da hjelper det jo ikke så mye hva du gjør, når de er problemet...(det er ganske typisk akkurat det)
Veldig klokt sagt av Alexx, og noen ganger tror jeg det rett og slett bare er sånn. Og hvis man prøver å være en god kjæreste og prøver for hardt så kan man risikere å miste seg selv underveis. Det gjelder å finne en som passer for en. Og for min del måtte jeg lære meg at også jeg fortjente i livet. Jeg satt alle andre før meg selv og "mistet meg selv litt" i den prosessen. Før det dukket opp en som var som skapt for meg og da fant jeg igjen meg selv. Det var en god følelse må jeg jo si. Så kan godt være det samme du er inne i nå, feil mann for deg, rett og slett.
Svar med sitat
Gammel 04.05.18, 21:24
Daysie Daysie er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra_ Vis post
Veldig klokt sagt av Alexx, og noen ganger tror jeg det rett og slett bare er sånn. Og hvis man prøver å være en god kjæreste og prøver for hardt så kan man risikere å miste seg selv underveis. Det gjelder å finne en som passer for en. Og for min del måtte jeg lære meg at også jeg fortjente i livet. Jeg satt alle andre før meg selv og "mistet meg selv litt" i den prosessen. Før det dukket opp en som var som skapt for meg og da fant jeg igjen meg selv. Det var en god følelse må jeg jo si. Så kan godt være det samme du er inne i nå, feil mann for deg, rett og slett.
Ja, dere begge har mye rett i det. Problemet her var at han var en helt annen type enn eksen min som jeg ringte mye om en periode.
Problemene er annerledes, men enda mer komplisert dessverre. Så det blir så vanskelig å vite når det kommer til det dårlige mønsteret. Forrige eks lyste det røde lamper fra dag 1, følte meg aldri trygg. Han her har jeg faktisk følt meg veldig trygg i lange perioder. Frustrerende at det ender med svik i begge tilfeller.

Fordelen er at jeg vet denne gangen hva som skal til for å få det bedre med meg selv. Men blir faktisk redd av å tenke på forhold fremover, kanskje klare seg uten?
Svar med sitat
Gammel 04.05.18, 21:42
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 647
Standard

Sitat:
Ja, dere begge har mye rett i det. Problemet her var at han var en helt annen type enn eksen min som jeg ringte mye om en periode.
Problemene er annerledes, men enda mer komplisert dessverre. Så det blir så vanskelig å vite når det kommer til det dårlige mønsteret. Forrige eks lyste det røde lamper fra dag 1, følte meg aldri trygg. Han her har jeg faktisk følt meg veldig trygg i lange perioder. Frustrerende at det ender med svik i begge tilfeller.

Fordelen er at jeg vet denne gangen hva som skal til for å få det bedre med meg selv. Men blir faktisk redd av å tenke på forhold fremover, kanskje klare seg uten?
Sånn tenkte jeg også etter noen havarerte forhold. Men så traff jeg en helt annen type mann etter at jeg hadde begynt å jobbe med mitt egenverd. Når jeg innså at jeg var akkurat like mye verdt som alle andre da kom han jeg skulle ha. Vanskelig å forklare men det hadde noe med at jeg skulle greie å se at selv om jeg var redd for å bli skuffet igjen skulle jeg ikke gi opp å finne en å dele livet med for han var jo der ute og ventet på meg. Så det gjelder å ikke gi opp selv om man har måttet kysse noen "frosker" før en av dem endelig ble til en "prins." Når man har ro og selvsikkerhet på at man er verdt en som behandler en godt og ikke bedrar en osv. da baner man vei for den "rette/en passende" partner å komme tenker jeg.

Må jo bare legge til at jeg nok tidligere ble tiltrukket av typen menn som ikke passet for meg, og to må man nok være for at det skal fungere ;-)

Sist endret av Terra_; 04.05.18 kl 21:48
Svar med sitat
Gammel 24.07.18, 03:22
Påbesøk Påbesøk er offline
Fersk

Medlem siden: Jul 2018
Meldinger: 4
Standard

Sitat:

En ting er hvertfall sikkert; noe skal du lære. Når du har lært det du skal lære blir du testet for å sjekke at du faktisk lærte.

Fjern skylappene, se realitetene i hvitøyet og vær alltid ærlig og tro mot deg selv. Erkjenn det du kan erkjenne og dekk aldri over sannheten. Stå for det som er rett og det som er sant. Ikke unnskyld noe eller noen for det vil bare bite deg likevel.

Jeg fikk renset vekk hele livet mitt gjennom utfordringer med den oppskriften. Har aldri følt meg friere og sterkere før enn jeg gjør per dags dato. Fikk gått opp en god del steg på bevissthetsnivåtrappen i samme slengen.

Nå vet jeg at jeg aldri kommer til å oppleve en dårlig relasjon igjen.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:36.