Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåtjenester

Spåtjenester Her kan du diskutere dine spåerfaringer, komme med anbefalinger osv.

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19.09.18, 23:13
Charlotte Charlotte er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2017
Meldinger: 27
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av silkeskjerf Vis post
Du er bare frekk synes jeg.
Hadde jeg hatt mer tid eller vært like hyper som du,så hadde jeg gått mer inn på det.
Bye Bye til deg også
Den eneste jeg opplever som frekk her i denne tråden, det er faktisk deg.
Du kommer inn i tråden ut fra det blå, og slenger spydigheter i en nedlatende tone. Jeg kommenterte tilbake på ditt nivå, og trodde det var en slik kommunikasjon du inviterte til.

Men dette var en tråd om Michaela, og grunnen til at jeg i det heletatt skrev i tråden (som også for øvrig var avsporing) - var fordi det var noe jeg følte jeg ville kommentere og gi en forklaring på.

Av respekt for Malu og de som har kommentert her tidligere, så tenker jeg vi stopper dette nå. Jeg har sagt mitt og gitt en forklaring på vår teletorgutfordring, og har ikke noe mer å tilføye. Så jeg melder meg derfor ut av diskusjonen.
Gammel 20.09.18, 19:50
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,913
Standard

Jeg tror nok på forklaringen til spådommen. Det virker logisk det hun beskriver, hvorfor sekundene går.
Gammel 20.09.18, 21:14
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,635
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølle Vis post
Jeg tror nok på forklaringen til spådommen. Det virker logisk det hun beskriver, hvorfor sekundene går.
Forklaringen er logisk den. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å synke ned på samme nivå for å slenge dritt. Det framstår ikke som særlig voksent. Kjenner jeg blir veldig lei av sånt.
Gammel 20.09.18, 21:19
Evita
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Charlotte Vis post
Men det er jo det jeg sier. Når sentralen trykker på sett over, så blir det noen sekunder stillhet (koblingen tar altså noen sekunder) - før det ringer hos spåeren.

Når det så først begynner å ringe hos spåeren, så har vi en regel her hos oss, og det er at spåer skal sitte klar ved telefon til hver tid, og svare senest på andre ring. Dvs max 3-4 sekunder etter de får anropet inn så skal de svare. Gjør spåeren som de skal (dvs svarer på andre ringesignal og fatter seg å korthet ved å si bare takk når sentralbordet formidler «nå har du en teletorg» og tar kunden i mot) - så bør det ta max 3-4 sekunder oppkobling + 3-4 sekunder før spåer svarer, og tilslutt 2-4 sekunder at sentralen sier at «da har jeg en teletorg»

Totalt kanskje 12 sekunder.

Det skjer så og si nesten aldri. Vi opplever at det stort sett tar rundt 30 sekunder å få kunden satt over - fordi spåeren kanskje lar det ringe 5-6 ganger før de svarer, eller at de føler må varsle sentralbordet (mens kunden venter) - at de må på do og slike ting. (Det skal heller ikke forekomme, de skal varsle etter samtalen om de trenger pause etter «denne kunden»)

Dette har vi stadig oppe på tapetet, og det er vi veldig tydelige på at ikke er greit.

Hva tror du vi tjener mest på;

- At spåerne «stjeler» sekunder fra kunden når de ringer teletorg
- eller at vi har en rask og effektiv kundebehandling, som gjør at kunden ikke føler seg snytt og lurt for penger??

Selvsagt er det ikke bare du som opplever dette, og det skulle ikke behøve å være slik at vi må ta dette opp med spåerne ukentlig (for det gjør vi).

I blant kan det ta opp til 1,5 minutter før kunder får svar hos spåer (i verste fall) og det er minst like kjipt for den som sitter på sentralen og må unnskylde seg ovenfor kunden. Dette syntes sentralbordet er fryktelig flaut... nettopp fordi dem er redde kunden skal tro det er med vilje... som tidligere er blitt antydet av enkelte.

Men jeg kan garantere deg en ting. Magic har det samme problemet. Esterella har det samme problemet. Og det vet jeg med sikkerhet - fordi dette har vært et kjent problem innad i spåfirmaer alltid.

For å være ærlig, så tror jeg aldri dette problemet kommer til å opphøre; fordi vi jobber med mennesker. Veldig spesielle mennesker. De er selvstendig næringsdrivende, og mange av disse klarer ikke å se dette som en arbeidsplass hvor vi må ha noen kjøreregler. For mange er dette en livsstil og de er som de er - uansett hva vi sier vi forventer av dem.

Vi har sparket kanskje 7-8 spåere nettopp på grunn av at de gjentatte ganger ikke har svart i heletatt, eller at kunden kanskje har sittet å ventet i 3-4 minutter totalt- fordi sentralbordet har latt det ringe helt ut og kanskje måtte ta kunden tilbake - for så å måtte å beklage til kunden at de ikke fikk svar.

Sentralen har da i enkelte tilfeller ingen annet valg (fordi dette ikke skal få ut over kunden) -en å tilby kunden en 10 minutters gratis samtale med valgfri spåer som plaster på såret, eller selvsagt med samme spåer når hun kommer på vakt nestegang.

Overhode ikke godt nok, men hva kan vi gjøre i en slik situasjon?

Den som må betale for disse samtalene er jo meg.... om kunden velger en annen spåer som plaster på såret, så skal jo selvsagt den spåeren som får samtalen ha lønn. Dvs rent tap for oss som firma.

Så om noen hentyder eller spekulerer i om dette er noe vi gjør med med vilje for å tjene penger på 3 sekunder her og et minutt der...så er det bare å tro om igjen. Fordi dette koster meg flerfoldige tusen kroner i løpet av et år. Og det er ikke engang min feil.

Så ja... vi er nazi på dette med å svare telefonen når man er på jobb, og det er faktisk noe av grunnen til at enkelte syntes vi er grusomme å jobbe for.
Prøv å sjekk om det finns mulighet for de tre første minuttene gratis. Jeg vet at det går an, men ikke hvordan
Gammel 20.09.18, 22:08
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Forklaringen er logisk den. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å synke ned på samme nivå for å slenge dritt. Det framstår ikke som særlig voksent. Kjenner jeg blir veldig lei av sånt.
Det er jeg også, så orker ikke å kommentere det engang. Det taler ganske «godt» for seg seg selv, den måten å svare på.

Sist endret av Krølle; 20.09.18 kl 22:21
Gammel 20.09.18, 22:09
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Evita Vis post
Prøv å sjekk om det finns mulighet for de tre første minuttene gratis. Jeg vet at det går an, men ikke hvordan
Ja det hadde hjulpet.
Gammel 20.09.18, 22:12
Charlotte Charlotte er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2017
Meldinger: 27
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Evita Vis post
Vi tok opp dette allerede første dagen vi var på møte med vår levrandør for å signere kontrakt med dem, og de sa dette ikke var mulig. Vi etterspurte altså dette for flere år siden. (fordi jeg er kjent med problematikken fra tidligere, hos andre jeg har jobbet for som spåer - og som også hadde betjent sentralbord.)

Derfor har vi lest inn egen talemelding på svarer (istede for standar) - hvor vi sier følgende;

Denne tjenesten koster 26,- kr minutter- fra sentralbordet svarer. Fra mobil gjelder egne priser.

Normalt sier slike svarer kun; denne tjenesten koster 26,- kr fra pr minutt du får svar. Fra mobil gjelder egne priser.

Fra du får svar.... ja da tror jo kunden kanskje at det er fra du får svar hos spåeren, men det er ikke tilfelle. Det er faktisk fra sentralbordet svarer i telefon.

Så her føler jeg faktisk at vi har forsøkt å opplyse så godt som vi kan, ved at vi har redigert standar talemeldingen ved å gi kunden beskjed om at det koster fra sentralen slipper samtalen gjennom.

Det er mulig det er andre selskap som leverer teletorglinjer som man kan endre på dette, men vi har et komplisert system - siden både høytsksnummer og GEO nummrert går gjennom samme linje, for å kunne deles i det samtalen skal settes over til spåerens linje via sentralbordet.

For oss er det foreløpig ikke aktuelt å bytte levrandør pr i dag, fordi vi har en skriftleg avtale vi må forholde oss til.

Sist endret av Charlotte; 20.09.18 kl 22:17
Gammel 20.09.18, 22:18
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Standard

Sitat:
Vi tok opp dette allerede første dagen vi var på møte med vår levrandør for å signere kontrakt med dem, og de sa dette ikke var mulig. Vi etterspurte altså dette for flere år siden. (fordi jeg er kjent med problematikken fra tidligere, hos andre jeg har jobbet for som spåer - og som også hadde betjent sentralbord.)

Derfor har vi lest inn egen talemelding på svarer (istede for standar) - hvor vi sier følgende;

Denne tjenesten koster 26,- kr minutter- fra sentralbordet svarer. Fra mobil gjelder egne priser.

Normalt sier slike svarer kun; denne tjenesten koster 26,- kr fra pr minutt du får svar. Fra mobil gjelder egne priser.

Fra du får svar.... ja da tror jo kunden kanskje at det er fra du får svar hos spåeren, men det er ikke tilfelle. Det er faktisk fra sentralbordet svarer i telefon.

Så her føler jeg faktisk at vi har forsøkt å opplyse så godt som vi kan, ved at vi har redigert standar talemeldingen ved å gi kunden beskjed om at det koster fra sentralen slipper samtalen gjennom.

Det er mulig det er andre selskap som leverer teletorhlinjer som man kan endre på dette, men vi har et komplisert system - siden både høytsksnummer og GEO nummrert går gjennom samme linje, for å kunne deles i det samtalen skal settes over til spåerens linje via sentralbordet.

For oss er det foreløpig ikke aktuelt å bytte levrandør pr i dag, fordi vi har en skriftleg avtale vi må forholde oss til.
Kanskje du allerede har sagt det i et tidligere svar, men hvor lenge venter man i snitt, før man får snakke med spåeren?
Gammel 20.09.18, 22:44
Evita
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:

Det er mulig det er andre selskap som leverer teletorglinjer som man kan endre på dette, men vi har et komplisert system - siden både høytsksnummer og GEO nummrert går gjennom samme linje, for å kunne deles i det samtalen skal settes over til spåerens linje via sentralbordet.

Det er forståelig at det er vanskelig å opplyse om dette. Blir feil både å si at det koster xxx i oppstart og også sette høyere minuttpris.
Hva med å samle inn "poeng" til kundene? F.eks 1 minutt pr samtale, så når de har samla 10 så får de 10 minutter gratis av en og samme spåer?
Selvsagt ikke hvis det kun er sekunder, men ett poeng" for hvert minutt kunden må vente.
Eller noe sånnt :) :) Bare et tips :)

Sist endret av Evita; 20.09.18 kl 22:51
Gammel 20.09.18, 23:06
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,635
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølle Vis post
Det er jeg også, så orker ikke å kommentere det engang. Det taler ganske «godt» for seg seg selv, den måten å svare på.
Jeg pleier kalle det sandkassenivå.

Man ser jo hvor lista ligger for å si det sånn. Det er bra at ikke flere har hekta seg på. Så får man håpe det er kjapt overstått
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:14.