Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Bøker, filmer og tv

Bøker, filmer og tv Her kan vi snakke om bøker ,filmer og tv programmer som du har sett eller ønsker å få tips om.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18.02.18, 10:43
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,671
Standard Ser du på OL?

Tidligere år fikk jeg som regel med meg OL, men etter OL 2006 så var jeg fornøyd egentlig. Fikk med meg litt i 2010, men etter det har det vært lite sport på meg på TV. Så interessen for OL i Sør-Korea har vært veldig laber.
Men så oppdaget jeg at Stafett for menn gikk klokka 07.15 i dag, og siden jeg er en morgenfugl passet det bra å få med seg. Stafett for menn har jo alltid vært spennende, så jeg benket meg ned foran TV.

Det begynte jo veldig dårlig, Norge lå over et helt minutt bak russeren, som dro mer og mer fra og ledet. Andre runden var ikke noe bedre, russeren lå fremdeles langt foran. Jeg så for meg at vi ikke ville få 4. plass engang, totalt fiasko tenkte jeg.

Og det ble jo ikke akkurat noe mer oppløftende da TV-kommentator sa at vi ikke hadde fått gull i OL- stafett siden 2002. Men så i tredje etappe begynte spenningen. Russeren sakket mer og mer akterut, og ble innhentet av Norge, og Kruger var førstemann til å veklse på målområdet. Det begynte straks å bli litt mer spennende. Norge holdt teten, og ledet i 4.etappe og - og det ble GULL!!! Jeg kjente at Gull-stemningen fra gamle tider kom tilbake. Så mer skulle det ikke til før jeg fant ut at jeg må få med meg det resterende som er å se på, inkludert hopp, skøyter og andre områder vi er gode i.

Men okke som, det er ingenting som slår den utrolige spennende staffetten i VM på ski i 1982, da Oddvar Brå brakk staven....

Sist endret av Alexx; 18.02.18 kl 11:14
Svar med sitat
Gammel 18.02.18, 12:42
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,626
Standard

Tror ikke jeg har sett så lite på OL sendinger som i år.
Blir litt feil tid på døgnet for meg tror jeg Er vel heller ikke like sportsinteressert som før. Det er egentlig litt synd når man ser på medaljerushet.
Svar med sitat
Gammel 18.02.18, 17:55
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,401
Standard

Nei, jeg finnes ikke sportsinteressert, så jeg har enda ikke sett en eneste OL sending i år. Som barn/tenåring så fikk jeg med meg det meste for begge mine foreldre var interessert så da sto jo TV'n på, men som voksen er det fint lite av denslags jeg har fått med meg.
Gammel 18.02.18, 19:47
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,668
Standard

Ser ikke på OL. Har vært opptatt med å avslutte jobb, flytte, og nå begynner jeg i ny jobb.
Gammel 18.02.18, 20:53
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 647
Standard

Er ikke så interessert i sport så har ikke sett på noe av det.
Svar med sitat
Gammel 19.02.18, 00:29
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Da er jeg i godt selskap da jo. Men jeg var veldig interessert i sport på TV før frem til 1994, spesielt vintersporten, og fikk med meg mye. Men etter OL i Lillehammer i -94 ble jeg fornøyd, og har vel egentlig fått sportskvoten min for mange år fremover. Det var spennende med stafetten i går, men jeg regner ikke med at det blir så mye mer jeg ser på resten av OL tiden. Hopp kanskje, for det kan være spennende.

Nå er jo jeg oppvokst i en tid da lærerne hentet oss ut fra klasserommet fra 4-6. klasse for se på skøyteløp i biblioteket, vi hadde jo Storholt, Stenshjemmet og alle de store skøytegutta den gang. Det gamle biblioteket var stappfullt til randen av elever og lærerne, så det var jo veldig stort. Farge- TV og greier. Minnene om det sitter igjen enda - sport på TV var jo en stor begivenhet.
Svar med sitat
Gammel 20.02.18, 15:15
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 647
Standard

Ååå, så gode minner du har fra skolen og sport på tv. Sånt er kos å høre om altså!
Jeg har noen gode minner om særlig skøyteløp på tv og OL, den gang Johan Olav Koss gikk løp og vant en masse gullmedaljer. Min bestemor satt og så på det og selv om jeg ikke var så interessert i det var det så gøy å se hennes begeistring. Kjempegode vibber! :-)
Svar med sitat
Gammel 20.02.18, 21:07
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 980
Standard

Jeg ser på nesten alt jeg 🤣🤣
Svar med sitat
Gammel 21.02.18, 05:59
Salvie sin avatar
Salvie Salvie er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 5,417
Standard

Nei kan ikke tenke meg noe mer kjedelig å se på ...har mye annet å bruke tiden på som småbarnsmor enn å se på OL. Haha. Finnes ikke et gen i meg av konkurranseinstinkt. :-D
Svar med sitat
Gammel 21.02.18, 14:47
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra_ Vis post
Ååå, så gode minner du har fra skolen og sport på tv. Sånt er kos å høre om altså!
Jeg har noen gode minner om særlig skøyteløp på tv og OL, den gang Johan Olav Koss gikk løp og vant en masse gullmedaljer. Min bestemor satt og så på det og selv om jeg ikke var så interessert i det var det så gøy å se hennes begeistring. Kjempegode vibber! :-)
Ja, det er veldig koselig. :-) Søsteren til bestemoren min likte veldig godt å se på hopprenn når hun var på besøk hos min bestemor rundt VM/OL- tider i februar.
Bestemoren min tittet jo litt hun og da, og vi ungene så jo på vi og. Spennende.

Jeg har alltid hatt sans for vinterlekene, men man blir jo lei når man har sett mye på det.

Men nå begynner jeg å bli bitt av basillen igjen. For Norge klarte nemlig nettopp å ta GULL på skøyter, lag menn. Og det var ikke helt ventet at vi både skulle slå både Nederland og Korea, men det klarte vi jammen.
Vi er nå oppe i 34 medaljer sammenlagt. Den nasjonen som leder sammenlagt når det gjelder medaljer er USA, med 37 medaljer i 2010. Det har vi nå en mulighet til å slå, for det er jo en del konkuranser igjen. Blant annet 3 mil og 5 mil herrer og damer, hopp kombinert + en del ting. Jeg kommer vel til å sitte klistret.

For så gode som vi er nå, det tror jeg aldri vi kommer til å bli igjen, i noe fremtidelig OL eller vinterleker generelt. Det kommer til å bli historisk.

Sist endret av Alexx; 21.02.18 kl 14:52
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:43.