Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Hva er det?

Hva er det? Har du opplevd noe som ikke kan forklares? Har du bilder av noe spesielt som ikke har en naturlig forklaring?

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20.12.14, 12:53
WillyH WillyH er offline
Fersk

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Oslo
Meldinger: 3
Standard

Jeg tror nok dette handler mer om radiostasjonenes mangel på variasjon enn noe overnaturlig eller rart. Har det ofte sånn selv, men når jeg hører på samme radiokanal over litt tid, feks et par timer, viser det seg jo gjerne at 3-4 låter spilles igjen og igjen.

Utrolig kjedelig, synes jeg. Det er jo så mye mer spennende å høre litt ny musikk på radio, ikke bare "topp 5".
Gammel 20.12.14, 20:04
Terra. Terra. er offline
Banned

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 1,014
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Serenity Vis post
Vet ikke helt hvor dette skal legges hen her inne... prøver her :)

Den siste uken har samme sang dukket opp nesten hver eneste gang jeg setter meg i bilen og skrur på radioen. Det er ikke snakk om 2-3 ganger, men etter femte, sjette gangen begynte jeg virkelig å lure på hva det var som foregikk(!).

Jeg parkerte, handlet ,møtte ei på cafe, og gikk tilbake til bilen for å dra og hente i bhg. Da jeg satte på radioen var det slutten på en annen sang, jeg lo litt for meg selv over at jeg i det hele tatt hadde lurt på hva det var som skjedde rundt meg. Men herlighet, 20 sekund, sangen over, og neste sang???? Jo, den der Sam Smith - Stay with me.

Kan det noen gang bety noe når noe repeterer seg slik?
Å så tilfelle, hva? Og hvor "kommer" det fra??
Om det ikke er denne fyren du tenker på da, så tenker jeg om det er noen du har mistet som har dødd i det siste. Noen du tenker mye på?
Svar med sitat
Gammel 05.01.15, 04:11
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,614
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Serenity Vis post
Sangen er relativt ny, har ikke noe forhold til verken sangen eller artisten.

Da den dukket opp konstant måtte jeg finne teksten på nett, og ser jo at den handle om en ONS, og jeg har på sett og vis opplevd det med en mann jeg bryr meg om, og har brydd meg om i mange mange år. Timingen vår har alltid vært elendig, og det er den ivertfall nå. Så... ja... kanskje noe der...

---------------------------------------------
Teksten er:

Guess it's true, I'm not good at a one-night stand
But I still need love 'cause I'm just a man
These nights never seem to go to plan
I don't want you to leave, will you hold my hand?

Oh, won't you stay with me?
'Cause you're all I need
This ain't love it's clear to see
But darling, stay with me

Why am I so emotional?
No it's not a good look, gain some self control
And deep down I know this never works
But you can lay with me so it doesn't hurt

---------------------------------------------------------------
Jeg tror absolutt at den sangen vil si noe til Serenity, den er jo veldig tydelig i teksten. "Jeg vil ikke være sammen med deg, det er ikke kjærlighet, men jeg vil ha din oppmerksomhet."

Det Serenity forteller om ONS-standen sin, minner meg om en historie for lenge siden. Jeg jobbet på et sted i en sommersessong, og der ble jeg kjent med noen jenter, spesielt ei, og vi gikk ut på stamstedet hennes noen helger. Der frekventerte også kusinen hennes, og hun kom bort til oss og slo av en prat.
Det samme gjorde hun med en kar ved et annet bord....

Da forteller min kollega meg, at kusinen hennes har vært dypt forelsket i denne mannen i 4 - fire - år! Og det visste han godt, men det var ikke noe mellom dem, selv om det også var interesse fra hans side. Men han tok aldri initiativ til noe, så forholdet mellom dem forble platonisk.

Jeg kunne ikke skjønne at hun gadd, men hun gjorde det. Regner med at hun ga ham opp til slutt. For det var jo helt bortkastet....

Sist endret av Alexx; 05.01.15 kl 04:16
Svar med sitat
Gammel 05.02.15, 23:14
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 430
Standard

Ang sang som stadig dukker opp.

I det siste har jeg hatt det litt tøft, men la plutselig merke en sang som alltid spilte på radioen i bilen. Det var litt pussig, for dette er ikke en listetopp akkurat. Salim Al Fakir, Keep on walking. Fing sang, teksten har talt litt til meg. Men jeg kunne ikke forstå at akkurat den skulle spille hele tiden...

Så oppdaget jeg at min nye telefon og nye bil har konspirert og slått seg sammen for å spille nettopp denne. Sangen fikk jeg nemlig i julegave av iTunes for noen år siden og er en av de få som faktisk ligger på mobilen. Mobil og bil koblet seg sammen og spilt det som fantes, jeg har vel trykket på en knapp uten å helt vite hva det er, og satt i gang hele greia. Ikke rart jeg ble forundra? Måtte tenke på denne tråden her.

I've gotta keep on walking, keep on walking...
Gammel 05.02.15, 23:16
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Ikke rart du fokuserer og legger merke til den sangen der; det er jo det det går i om dagen iflg den andre tråden; 'jeg må bare holde ut'..'fortsette å gå, fortsette å gå'
Svar med sitat
Gammel 05.02.15, 23:20
Jasmin sin avatar
Jasmin Jasmin er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 430
Standard

Det er litt pussig sammentreff... Men jeg hadde neppe tenkt over det om det ikke hadde vært temaet for tiden.
Gammel 22.07.15, 23:41
minsinn sin avatar
minsinn minsinn er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Eventyrlandet
Meldinger: 180
Standard

Litt pussig dette med sånne sanger, har hatt en del sånne sjøl også. Også slo det meg at jeg ofte har fått kortet Skap musikk i bunken Orakelkort/Hwaling med alvene. Kortet sier blant annet "Legg merke til sangee som stadig spilles igjen over radioen eller gjentas i ditt sonn. Tekstene, eller minnene som sanfene framkaller, jan inneholde en beskjed til deg som vil besvare et spesifikt spørsmål".

Jeg synes det ofte er sånn...

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:38.