Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Teletorginformasjon

Teletorginformasjon Her vil det bli lagt ut informasjon angående teletorg

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09.10.08, 11:06
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,139
Exclamation Informasjon

Jeg vil bare komme med informasjon angående teletorg.

Jeg har i dag blitt oppringt fra flere som har reagert på denne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=517179

Det som ikke kommer frem i saken, men som er viktig å få frem, er at disse spådamene representerer samme spåselskap, men de representerer ikke alle spådamer/menn. De er ikke tilknyttet verken Teletopia eller Spåsiden (www.spadom.no).

Både Teletopia og Spåsiden praktiserer taushetsplikt. Dette står i våre kontrakter når vi signerer for å få linje hos disse to selskapene.
Jeg har i dag snakket med både Teletopia og med Spåsiden (Øyvind på Spådom) og de sier begge plasser at hadde disse spådamene hatt linje hos dem, hadde de fått linjen sin stengt umiddelbart etter å ha gått ut i media på denne måten. De hadde aldri i verden fått fortsette på teletorglinjer levert fra Teletopia eller Spåsiden.

Det jeg vil frem til her er at ingen skal være redd for å ringe til spådamer/menn som har linje hos Teletopia og Spåsiden. Vi har taushetsplikt og INGEN risikerer å få samtalen referert eller å bli utlevert på den måten som vi har sett i avisen i dag. Eller på noen annen måte for den del.
Jeg har selv opplevd at folk har ringt til meg for å få høre om den og den har ringt meg, men sånn informasjon får ingen ut av meg. Jeg verken bekrefter eller avkrefter om vedkommende har ringt meg en gang.

Folk skal være trygge på at en samtale er konfidensiell. En som ringer en spåtelefon åpner seg og ber om hjelp og råd og det skulle bare mangle at ikke spåeren skulle holde denne informasjonen for seg selv og aldri utlevere den på noen måte!

Dette er viktig at alle vet: Vi som jobber hos Teletopia og Spåsiden har taushetsplikt! Bryter vi denne, får vi linjene stengt og mister jobben vår.

MALU
Gammel 09.10.08, 12:16
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,630
Standard

Det er bra !

Liker ikke spådamer med "akutt munndiare" i tide og utide
Svar med sitat
Gammel 09.10.08, 13:18
Linnea sin avatar
Linnea Linnea er offline
Superbruker

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,742
Standard

Det har aldri vært i mine tanker, at ikke du feks, holder taushetsplikten. Det har aldri vært noe tema for mitt vedkommende, engang, så...
Gammel 09.10.08, 14:30
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Jeg har fått enormt mange henvendelser både på mobil og på mail i dag fordi folk har blitt redde for å ringe spåtelefoner nå. Ikke redd for å ringe meg, de som kjenner meg ihvertfall, men generelt. De er redd for at samtalen ikke skal være konfidensiell. Her er en av henvendelsene som ville at jeg skulle ta den ut her inne:

"Det er nok et eller annet med programmet i maskinen min som gjør at jeg ikke kommer inn, får ikke komme inn i startbildet ditt engang, blir sperret av et eller annet sikkerhetsopplegg.Skal prøve å finne ut av det. Men må bare skrive om noe jeg reagerer volsomt på, og det er at noen spådamer har gått ut i offentligheten og forteller hvor mye AP - politikeren har ringt dem. Jeg trodde at de hadde taushetsplikt. Ble helt skremt jeg. Og det andre var at det var "loggført"...........Da er det ikke rart at man får samme spådom gang etter gang, men dersom man tilfeldig venter lenge før man ringer, så snakker de deg etter munnen og man får ny spådom. Dette har hendt meg, og nå forstår jeg hvorfor. For man har så lett for å la munnen løpe for fort og spådamen tolker utfra dette sin spådom......begynner jeg å tro. Sier ikke at dette gjelder deg, for jeg har bare snakket med deg på telefon et par ganger i løpet av mange år. Vil ikke si hvem dette traff på nå. Men jeg er rystet over taushetsbruddet. Kommer aldri til å ringe noen av de som stod fram med navn i avisa. PS , du må gjerne lime dette inn på forumet ditt. Jeg ble skuffet over de personene".

P4 vil visst dekke denne saken i dag. Så dere kan følge med der.

MALU
Gammel 09.10.08, 14:58
Fru-Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

En logg ser omtrent slik ut (hvertfall mine).

05.09. Pernille, 16.03.52 5 min
05.09 Alexander Fillibombombom, 28.02.61 8 min
06.09 Pernille, 16.03.52 4 min
07.09 Krusedull, fisk 18 min

osv. (alle tall, datoer, navn, tatt ut av løse luften).

Den brukes mest for å ikke måtte spørre 50 ganger iløpet av en samtale hva kunden, heter osv, man kikker bare ned på arket, og slipper å spørre IGJEN....og også for å kontrollere minutter man har brukt på kunden, for en kontroll opp mot utbetalinger vi får, og kastes etter en tid.

Man skriver neppe ned flere opplysninger, og om man skulle gjort det så ville det nok tatt adskillig mange minutter å lete frem opplysninger, så man kan bare slappe av, det skjer ikke.

Og ja, taushetsplikt er en selvfølge.
Svar med sitat
Gammel 10.10.08, 10:18
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Vil bare legge ved denne. Vår kontrakt som viser at vi har taushetsplikt når vi skriver under kontrakt hos Teletopia.

Scroll ned og se det gule markerte feltet.

MALU
Vedlagte filer
Filtype: pdf kontrakt.pdf (74.2 KB, 22 visninger)
Gammel 10.10.08, 15:09
Fru-Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Ja! Det gjelder hvertfall Teletopia.
Svar med sitat
Gammel 11.10.08, 10:09
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,674
Standard

Jeg ble rystet over den artikkelen. Har disse damene virkelig sagt dette, eller er det journalisten som har vridd det til?
Håper virkelig at det er det siste...

Jeg har selv linje på Teletopia, og i tillegg til kontrakten ble det spesifisert fra Teletopia i innledende samtaler at taushetsplikten er pålagt oss alle.
Det er jo naturlig.
Jeg har da ringt til spåtelefoner selv, og hadde ikke likt om det ble pratet om meg...

Huff og huff!!!
Svar med sitat
Gammel 12.10.08, 01:42
laluna sin avatar
laluna laluna er offline
Gjenganger

Medlem siden: Mar 2008
Sted: langt mot nord
Meldinger: 1,092
Standard

Må si at desverre er det noen som ikke leser kontrakten di unnertegner eller som blåser loddret i den ..

Ei jeg kjenner ringte en gang inn på en tjeneste ..lurte på graviditeten ville gå bra, hun var ikke så i form...spåeren sa det ville gå greit..så gikk det vel 10min så fikk hun lykkeønskninger fra en av kolegane sine..da hadde denne spåeren kontaktet denne kolegaen å fortalt at ho jeg kjenner var gravid....

Er det mulig..
Svar med sitat
Gammel 12.10.08, 06:27
Bira Bira er offline
Banned

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 5,767
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av laluna Vis post
Må si at desverre er det noen som ikke leser kontrakten di unnertegner eller som blåser loddret i den ..

Ei jeg kjenner ringte en gang inn på en tjeneste ..lurte på graviditeten ville gå bra, hun var ikke så i form...spåeren sa det ville gå greit..så gikk det vel 10min så fikk hun lykkeønskninger fra en av kolegane sine..da hadde denne spåeren kontaktet denne kolegaen å fortalt at ho jeg kjenner var gravid....

Er det mulig..
Nei, det skulle ikke vært mulig. Men heldigvis er ikke alle slik. Et sort får finnes i alle yrker.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:11.