Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Astrologi

Astrologi Her kan vi snakke om astrologi.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.12.15, 00:33
Julia sin avatar
Julia Julia er offline
Superbruker

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Kalmar län, Sverige
Meldinger: 720
Standard Håper ingen stresser imorgen!

Det er vel endel folk som sikkert venter gjester til nyttårsaften og dette med juleracet, det er jo langt i fra over - for tross alt befinner vi oss fremdeles i romjula.

I denne romjula, dvs. imorgen, går Månen i løpet av dagen forbi Neptun i en opposisjon, og er planen å få unna masse jobb og plikter, er det bare å glemme det med en gang.

Særlig hvis du er en person som er influert enten av: Jomfru, Fisk, Tvilling eller Skytte, som da vil få både Månen og Neptun i kvadrat til sola.

Jeg skrev nettopp dette et annet sted, så tenkte jeg kunne legge det ut her også:

Ta det med ro.

Dette er en dag det er lett å føle seg totalt overveldet av plikter og daglig dont.
Du kan like gjerne ta det helt med ro, for du vil allikevel ikke få utrettet stort. Legg deg og hvil noen timer. Det sannsynlig at du er trøtt og sliten. Det er idag mer fristende å flykte milevis fra plikter og rot enn å gå bære vatten og bære ved.

Månen står i løpet av dagen i eksakt opposisjon til Neptun i Fiskene. Samtidig som den nå er på vei ned fra sitt forhold til Solen, (Var fullmåne for ikke så lenge siden), så la denne siste ne-Månen i dette året skylle ut restene etter det gamle året, for nå kommer et nytt!
Månen symboliserer våre emosjonelle behov. Neptun er spiritualitet. Med opposisjonen mellom Jomfru (Måne) og Fisk (Neptun), er det fristende å betrakte verden som kaotisk og la seg stresse. Men man greier ikke å holde fokuset på det hverdagslige og mundane sier av livet på dager som dette.

I virkeligheten er dette er en gave. Du har nemlig tillatelse fra universet til å ta deg en strekk på sofaen, en meditasjon aller helst, eller be en bønn hvis det er din måte å komme i kontakt med det spirituelle deg på. Denne tilsynelatende overveldende følelsen av å ikke få til noen ting, er din billett til stillheten. Prøver du å slåss mot den og tyr til tvangsmetoder mot selv, så taper du og blir gående og føle deg nedsyltet i tunge plikter.

Anse denne dagen som en trippel time-avtale med ditt «spirituelle jeg» som ikke kan avlyses.

Det er også flere grunner bør man ta seg en strekk på sofaen og lade opp litt:
Venus gikk nemlig idag morges kl. 08:16 CET inn i ildfulle Skytten og der skal hun være frem til 24. januar!

Nå gjelder det å stille med blankpussa sko, hårgelè og alt faget tilhørende!, «Bright eyed & bushy tailed». Full-ladet for rock´n roll både på dansegulvet og «andre steder» Nå skal kjærlighetslivet ekspandere!
God Måne - Neptun opposisjon og God Venus i Skytten-ingress!
Vedlagte miniatyrbilder
3012.png  
“The primary cause of unhappiness is never the situation but thought about it. Be aware of the thoughts you are thinking. Separate them from the situation, which is always neutral. It is as it is.” - Eckhart Tolle

Sist endret av Julia; 30.12.15 kl 00:58
Svar med sitat
Gammel 30.12.15, 03:05
Maya70 Maya70 er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jun 2014
Meldinger: 303
Standard

Takk, fint med litt astrologisk værmelding. Jeg har merket det med venus i skytten, og er alltid glad for en unnskyldning for å ligge på sofaen :)
Svar med sitat
Gammel 30.12.15, 03:17
Julia sin avatar
Julia Julia er offline
Superbruker

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Kalmar län, Sverige
Meldinger: 720
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Maya70 Vis post
Takk, fint med litt astrologisk værmelding. Jeg har merket det med venus i skytten, og er alltid glad for en unnskyldning for å ligge på sofaen :)
OK!

Men nå tenkte jeg vel litt mer på det at når Venus går inn i Skytten er det beste være uthvilt, siden en SkytteVenus absolutt liker å våre åpen for masse action, åpen for alt som er gøy, og særlig hvis det er ting på gang som man aldri har gjort før!

Da må jo en SkytteVenus straks sjekke ut hva det er!

Det sagt: Jeg har dessverre også observert endel skytteinfluerte som liker å ekspandere fra sofakroken.... Hvilket ikke helt blir samme sak- men Venus har også sine mer makelige anlagte sider hun også da.... Akkurat anstrengelser ved å gå i fjellet i dagevis er neppe hennes greie - men ta henne med på dans så vil det nok bli en helt annen energi å spore, ja! :)

Skytten er jo Ild, og den er bevegelig ild, så ikke alltid så lett å vite akkurat hvor og hvordan den slår ut bestandig!
“The primary cause of unhappiness is never the situation but thought about it. Be aware of the thoughts you are thinking. Separate them from the situation, which is always neutral. It is as it is.” - Eckhart Tolle

Sist endret av Julia; 30.12.15 kl 03:19
Svar med sitat
Gammel 31.12.15, 12:27
Sofeline sin avatar
Sofeline Sofeline er offline
Superbruker

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Nord Norge
Meldinger: 1,699
Standard

Her er det ventet middagsgjester og jeg har alt under kontroll. Men å ta meg en strekk på sofa er ikke min greie, men lytter heller til musikk for da har jeg fått meditasjon og får en fin ro i kroppen. Når gjestene er dratt skal man ut for å nyte synet av nordlys og raketter!
uten at du tillater det..
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:17.