Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Frustrasjonstråden

Frustrasjonstråden Her kan du skrike ifra deg.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20.06.17, 22:57
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,680
Standard Molboland

Det jeg blir frustrert av er de latterlige lave straffene drapsmenn får i Norge. For et halvt år siden drepte en innvandrergutt på 15 år to mennesker. Først en gutt på 14 år, som han hatet og hadde planlagt å drepe, og så en kvinne som ville hjelpe den drepte gutten. Da tok han og drepte henne også. Drapsmannen har sagt i avhør at han ikke så på dette dobbeltdrapet som noen "big deal", og virker helt uberørt av det hele. Han ble iaktatt mens han smilte i retten til og med. Så ingenting er som det skal være der, det er jo tydelig.

Rettsaken pågår nå, bak lukkede dører, gutten må jo beskyttet stakkars.
Ikke tror psykologene det er noen fare for gjentagelse heller, enda alt kan tyde på det motsatte. Den drapstiltalte gutten regnes med å være ute om 5 år igjen, mens han er tidlig i tyveårene. Hva slags signaler gir dette til andre drapsmenn?
Det å drepe mennesker det får lite følger her til lands, og vil bare føre til flere mord. For straffene for kaldblodig å ta menneskeliv virker ikke akkurat avskrekkende, i tillegg til at de tilbringes i luksusfengslene her til lands. Håpløst.

Sist endret av Alexx; 20.06.17 kl 23:00
Svar med sitat
Gammel 21.06.17, 00:32
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,139
Standard

Enig. Ofte er det forbryteren som skal tas vare på, ofrene glemmes. Om noen år er han ute, men livet til pårørende til ofrene er ødelagt for alltid. Sånn er det også i voldtektssaker. Overgriperne kommer ut igjen, gjerne etter et halvt år, og kan fortsette livene sine, mens ofrene er knekt for alltid.

MALU
Gammel 21.06.17, 12:36
una una er offline
Godt kjent

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 216
Standard

det virker som at hensynet til overgriper altid skal gå foran offeret.i norge blir man nærmest bært på gullstol til fengsler.
Svar med sitat
Gammel 22.06.17, 16:16
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Jeg er så enig med dere begge to. En annen ting som er helt hinsides idiotisk er at man skal få nedsatt straff eller strafferabatt hvis man erkjenner at man er skyldig. Hvis en person begår et drap, og så blir tatt og erkjenner de faktiske forhold og innrømmer at han er skyldig, så krever advokaten til drapsmannen nedsatt straff!!! Det er jo helt bak mål. Når man blir tatt og det er opplagt at man er skyldig og innrømmer det, så skal man vel ikke få strafferabatt!?! Jeg er målløs.
Svar med sitat
Gammel 25.06.17, 23:49
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,913
Standard

Jeg forstår godt sinnet til de etterlatte. De har mistet to av sine kjære og da betyr nok ikke alderen på drapsmannen noe. Jeg tenker likevel at han trenger god utredning, behandling og å bli tatt vare på. Han er ikke voksen og har en umoden hjerne. Alle som kjenner tenåringer vet at de ikke alltid forstår konsekvensen av sine handlinger. Jeg håper han får et egnet behandlingsopplegg for å få han ut av voldshandlemønsteret. Han skal uansett ut i samfunnet igjen på et tidspunkt. Da er det å håpe at han har fått riktig hjelp til å håndtere hevn og voldsimpulsene sine.
Svar med sitat
Gammel 26.06.17, 18:13
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølle Vis post
Jeg forstår godt sinnet til de etterlatte. De har mistet to av sine kjære og da betyr nok ikke alderen på drapsmannen noe. Jeg tenker likevel at han trenger god utredning, behandling og å bli tatt vare på. Han er ikke voksen og har en umoden hjerne. Alle som kjenner tenåringer vet at de ikke alltid forstår konsekvensen av sine handlinger. Jeg håper han får et egnet behandlingsopplegg for å få han ut av voldshandlemønsteret. Han skal uansett ut i samfunnet igjen på et tidspunkt. Da er det å håpe at han har fått riktig hjelp til å håndtere hevn og voldsimpulsene sine.
Hvis det ikke allerede er for sent. Han fremstår så følelsesløs og kald, uten empati og anger, uten samvittighet. Dette er egenskaper han skulle ha utviklet i tidlige barndomsår, nå kan det bli veldig vanskelig å nå inn til ham.
Han har nok hatt en veldig vanskelig barndom, der ingen av disse egenskapene har blitt stimulert. Tverimomot det motsatte, som voldsomt sinne og agressjon, som han retter utad. Farlig gutt, dette, og det har vi jo sett tydelige bevis på.
Svar med sitat
Gammel 26.06.17, 21:46
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,913
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Hvis det ikke allerede er for sent. Han fremstår så følelsesløs og kald, uten empati og anger, uten samvittighet. Dette er egenskaper han skulle ha utviklet i tidlige barndomsår, nå kan det bli veldig vanskelig å nå inn til ham.
Han har nok hatt en veldig vanskelig barndom, der ingen av disse egenskapene har blitt stimulert. Tverimomot det motsatte, som voldsomt sinne og agressjon, som han retter utad. Farlig gutt, dette, og det har vi jo sett tydelige bevis på.
Ja utvilsomt en veldig farlig person. Skremmende skjevutvikling. Håper det er mulig å hjelpe han til å fungere nogenlunde normalt på sikt. Han er fortsatt under utvikling og modning. Men må ærlig innrømme dette virker å kunne ta flere veier.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:32.