Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Frustrasjonstråden

Frustrasjonstråden Her kan du skrike ifra deg.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11.12.16, 23:25
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,547
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Jeg vil mer enn noe annet ha en bekreftelse fra han. Jeg tror jeg aldri har lest så mye om stjernetegn som jeg har gjort etter at jeg ble kjent med han. Siden han var veldig lukket av seg og hadde noen bestemte personlighetsstrekk så har jeg lest side opp og side ned om steinbukker og funnet ut at han som mann er en veldig typisk steinbukk - har veldig vanskelig for å vise tydelige sterke følelser - men han gjør opp på andre måter, ved å skrive meldinger der han viser samvittighet for dager han ikke har sett meg.. har han ikke hørt fra meg så sender han meg godnatt- og godmorgen- meldinger, og han ser på meg, og snakker med stjerner i øynene når vi først møtes.
Han høres egentlig ut som meg.
Som trøst oppi dette, steinbukker "leker" ikke med følelser. Vi er tilbakeholdne i starten, inntil vi føler oss trygge. Vi kan til og med bli sett på som "følelsesløse", men det er vi ikke. Vi skjuler følelsene vår godt. Når vi forelsker oss, så er det hele pakka.
Du trenger ikke tvile på ham....tenker jeg.
Men vi er treige av oss. Det er kun fordi vi vurderer ting, og vil være sikre på at det er riktig.
Det beste rådet jeg har, er å ha litt tålmod med ham. Ikke presse for mye i allefall, for det kan slå ut i negativ retning.
Vi er rett og slett TTT mennesker. ( Ting Tar Tid )
Svar med sitat
Gammel 11.12.16, 23:35
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,581
Standard

Sitat:
Det stemmer det du skriver der Alexx Jeg håper selvsagt at ting endrer seg når alt faller på plass etterhvert.

, når jeg vet at jeg i utgangspunktet aldri har problemer med å snakke med verken kjente eller ukjente om alt mellom himmel og jord.

Vel, det er slik med meg også. Jeg har gråtet mer enn jeg har vært glad, siden jeg ble kjent med han. Ikke fordi han har gjort noe galt, fordi han er virkelig en fin mann. Men pga mine egne dårlige erfaringer med menn som hjemsøker meg fordi jeg er så innmari redd for at dette også skal gå i vasken - spesielt nå som jeg har fått dype følelser for han. Har faktisk ikke følt slik siden jeg datet han såkalte "ex-date" og det er nesten ett år siden.
Du skal jo ikke være lei deg å gråte når du har fått følelser for noen. (og det er gjensidig) Det er jo da du egentlig skulle ha vært glad. Men grunnen til det er jo de dårlige erfaringene med menn som har skuffet deg før, og som har gjort deg veldig usikker med oppførselen sin. Derfor er det ekstra viktig nå at du ikke havner opp i det samme igjen. Det du trenger er en mann som gjør deg trygg, gir deg trygge rammer og som du vet hvor du har. Og det har du ikke nå, for nå har du igjen en som gjør deg utrygg med oppførselen sin og "vi tar det som det kommer." Da vet du jo aldri hva som skjer. Jeg har vært der, og jeg har brennt meg kraftig. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Men det er jo opptil deg hvordan du vil ha det. Hvordan du vil gå frem med noen du har følelser for. Det som også kan være litt skummelt her, er at hvis du invisterer mye følelser, og det ikke skulle gå, så får du kjærlighetssorg igjen. Så ikke lett dette her. Jeg fikk et tips en gang om at jeg ikke skulle gi mer enn jeg fikk tilbake, så det har jeg tenkt å følge. Kanskje noe for deg også? For det er jo så veldig lett å bli såret, og så tar det så lang tid å komme seg ut av det igjen.

Du sier Flora at: "Ja, det gjør meg ikke akkurat noe mer selvsikker å vite at jeg kanskje oppfører meg som en klovn når jeg møter han.."

Da sier jeg at hva gjør vel det? Hvis han ikke liker deg hvis du skulle være litt klovn på grunn av usikkerhet, da er han ikke så mye å spare på vel?
Så bare vær klovn du. Han synes sikkert bare det er veldig sjarmerende, og så blir du trygg på det. Da slapper du mer av og blir ikke så nervøs!

Du skal være deg selv, selv om du er usikker eller ikke. Han bør jo like deg likegodt uansett.

Sist endret av Alexx; 11.12.16 kl 23:40
Svar med sitat
Gammel 12.12.16, 01:24
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,088
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Han høres egentlig ut som meg.
Som trøst oppi dette, steinbukker "leker" ikke med følelser. Vi er tilbakeholdne i starten, inntil vi føler oss trygge. Vi kan til og med bli sett på som "følelsesløse", men det er vi ikke. Vi skjuler følelsene vår godt. Når vi forelsker oss, så er det hele pakka.
Du trenger ikke tvile på ham....tenker jeg.
Men vi er treige av oss. Det er kun fordi vi vurderer ting, og vil være sikre på at det er riktig.
Det beste rådet jeg har, er å ha litt tålmod med ham. Ikke presse for mye i allefall, for det kan slå ut i negativ retning.
Vi er rett og slett TTT mennesker. ( Ting Tar Tid )
Jeg har sendt deg PM, Mojo :-)
Gammel 12.12.16, 01:32
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,088
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Du skal jo ikke være lei deg å gråte når du har fått følelser for noen. (og det er gjensidig) Det er jo da du egentlig skulle ha vært glad. Men grunnen til det er jo de dårlige erfaringene med menn som har skuffet deg før, og som har gjort deg veldig usikker med oppførselen sin. Derfor er det ekstra viktig nå at du ikke havner opp i det samme igjen. Det du trenger er en mann som gjør deg trygg, gir deg trygge rammer og som du vet hvor du har. Og det har du ikke nå, for nå har du igjen en som gjør deg utrygg med oppførselen sin og "vi tar det som det kommer." Da vet du jo aldri hva som skjer. Jeg har vært der, og jeg har brennt meg kraftig. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Men det er jo opptil deg hvordan du vil ha det. Hvordan du vil gå frem med noen du har følelser for. Det som også kan være litt skummelt her, er at hvis du invisterer mye følelser, og det ikke skulle gå, så får du kjærlighetssorg igjen. Så ikke lett dette her. Jeg fikk et tips en gang om at jeg ikke skulle gi mer enn jeg fikk tilbake, så det har jeg tenkt å følge. Kanskje noe for deg også? For det er jo så veldig lett å bli såret, og så tar det så lang tid å komme seg ut av det igjen.

Du sier Flora at: "Ja, det gjør meg ikke akkurat noe mer selvsikker å vite at jeg kanskje oppfører meg som en klovn når jeg møter han.."

Da sier jeg at hva gjør vel det? Hvis han ikke liker deg hvis du skulle være litt klovn på grunn av usikkerhet, da er han ikke så mye å spare på vel?
Så bare vær klovn du. Han synes sikkert bare det er veldig sjarmerende, og så blir du trygg på det. Da slapper du mer av og blir ikke så nervøs!

Du skal være deg selv, selv om du er usikker eller ikke. Han bør jo like deg likegodt uansett.
Er veldig enig med deg Alexx, men pga omstendighetene som har vært rundt meg og han så bestemte jeg meg for å gi det en sjanse, selvom han ikke vil lande på noen form for eksklusivitet helt enda. En av årsakene til at jeg velger å gi dette en sjanse er fordi han er en steinbukk, og jeg er hellig overbevist om at ting muligens vil snu bare jeg gir nok av meg selv og samtidig smører på med masse tålmodighet. Jeg vil virkelig ha denne mannen i livet mitt, selvom det har kostet mer enn det har smakt for å si det sånn :-(

Jeg har også begynt å gradvis beskytte mine følelser - noe som er veldig ulikt meg. Men jeg skjermer følelsene mine så godt jeg kan og prøver å ikke tenke så mye på han eller det faktumet at jeg virkelig vil være sammen med han. Det har spart meg litt mer enn det har gjort tidligere når jeg har hatt kjærlighetssorg over en mann.

(Nesten litt latterlig å tenke på at jeg har kjærlighetssorg over en mann jeg faktisk DATER - kun fordi jeg ikke vet hvor jeg står hen oppi det hele.. hadde han bare visst..)
Gammel 12.12.16, 02:36
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,547
Standard

Sitat:
Jeg har sendt deg PM, Mojo :-)
Svar sendt. Sent , men godt
Svar med sitat
Gammel 17.12.16, 10:27
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,367
Standard

Hei Flora.

Trist at du blir såpass satt ut av situasjonen. Dette minner meg veldig om min egen laaange datingfase med han jeg er sammen med. Da hovedsaklig det som oppleves som venting, ta ting et steg videre og få møter.

Slikt som dette gir selvsagt usikkerhet når det du ønsker mest av alt er bekreftelse og trygghet. Å være forelska når man ikke får dyrket det til sitt fulle, men kun får små smakebiter er frustrerende. Jeg har skjønt at du har gjort deg en del dårlige erfaringer med menn hvor det ikke har endt opp slik du ønsket, og dette er nok også med på å farge din sinnstemning rundt din relasjon til denne mannen.

Jeg har ikke så mange råd å komme med, du har jo fått flere her. Jeg tror at du for din egen del må forsøke å gjøre deg selv godt slik at du ikke sitter og gråter og har det vondt. Kan du klare å snu dette til din fordel, at det er flott å date en kjekk kar som du liker og som liker deg - og nyte det og de stundene dere har - samtidig som du også nyter frihet til at du faktisk bare har deg selv å ta hensyn til og dyrke? Det å ikke være bundet til en mann er faktisk veldig bra det også! Og kanskje er det i den situasjonen du bør finne tryggheten din før du finner trygghet i et forhold? Det var i alle fall det jeg kom fram til, til slutt, jeg måtte finne roen og tryggheten med meg selv - uten mann. Jeg er sammen med en mann som jeg av ulike grunner ser mest annenhver uke, de ukene jeg ikke ser ham så mye nyter jeg til fulle ved å tilbringe tid med meg selv og med venner. Gjøre hva jeg vil og nyte stillhet og ro.

I denne perioden leste jeg også horoskop og ringte spåtelefoner. Det hjalp ikke på situasjonen faktisk, gjorde det bare verre og meg mye mer usikker. Kanskje skal du legge bort horoskoper og spådommer, og heller finne ut av dette uten?

Når det kommer til spørsmål om tips til hva dere kan gjøre sammen så tenker jeg det kanskje er på tide at dere tar datinga ut av hverandres stue og over til uformelt møte på kafe, gå tur, gå på kino, konsert, skitur (dersom det er vinter der dere bor), aketur?

Håper dette ordner seg for deg, det har du fortjent!

Sist endret av Romerinne; 17.12.16 kl 10:29
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:36.