Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Samfunnet og verden

Samfunnet og verden Her kan vi snakke om aktuelle tema, politikk, ting som berører oss fra media f.eks.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.03.18, 10:12
Kamo Kamo er offline
Godt kjent

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 501
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Marulv Vis post
Jeg tenker at vi trenger ikke politikere som hun. Vi trenger politikere som har ryggrad, men som har et snev av dannelse.
Nå er jeg ikke ute etter å starte en politisk debatt, men jeg lurer litt på hva du legger i dannelse?

Apropos ryggrad så mener jeg at nettopp hun er en av få politikere som har det. En sterk en som holder henne oppe og ikke en skoleroserammet som vrir seg både hit og dit.
Gammel 30.03.18, 12:12
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,585
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kamo Vis post
Nå er jeg ikke ute etter å starte en politisk debatt, men jeg lurer litt på hva du legger i dannelse?

Apropos ryggrad så mener jeg at nettopp hun er en av få politikere som har det. En sterk en som holder henne oppe og ikke en skoleroserammet som vrir seg både hit og dit.
Det er ingen hemmelighet at jeg ikke liker henne.

Men hun må ha sterk ryggrad, ellers hadde hun vært knekt for lenge siden. Hun har fått hard behandling tidvis, men ser ut som hun står støtt.
Vil heller si hun har fått utdelt særs mye av frekkhetens nådegave. Hun trumper igjennom viljen sin. Det er vel den egenskapen jeg kjenner forakt for.

Jeg mener å huske hun var i hardt vær når hun satt i bystyret også.
Svar med sitat
Gammel 31.03.18, 18:17
minsinn sin avatar
minsinn minsinn er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Eventyrlandet
Meldinger: 180
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Det er ingen hemmelighet at jeg ikke liker henne.

Men hun må ha sterk ryggrad, ellers hadde hun vært knekt for lenge siden. Hun har fått hard behandling tidvis, men ser ut som hun står støtt.
Vil heller si hun har fått utdelt særs mye av frekkhetens nådegave. Hun trumper igjennom viljen sin. Det er vel den egenskapen jeg kjenner forakt for.

Jeg mener å huske hun var i hardt vær når hun satt i bystyret også.
Jeg er så veldig enig med deg Mojo, og det er nettopp frekkheten og arrogansen ovenfor andre mennesker jeg kjenner byr meg imot hos henne. Jeg har også tenkt at selv om hun selv - og enkelte tilhengerne hennes - til stadighet sier at hun kaller en spade for en spade, så er det ikke det hun gjør. Egentlig kaller hun en spade for en gravemaskin, og vrir litt på sannheten for å selv få æra for en del politiske kunstverk.

Nei, æsj, nå kjente jeg at jeg ble usaklig, så nå gir jeg meg. Jeg vet jeg antakelig får tungt skyts mot meg nå
Gammel 31.03.18, 18:19
SummerTime sin avatar
SummerTime SummerTime er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 1,554
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av minsinn Vis post
Jeg er så veldig enig med deg Mojo, og det er nettopp frekkheten og arrogansen ovenfor andre mennesker jeg kjenner byr meg imot hos henne. Jeg har også tenkt at selv om hun selv - og enkelte tilhengerne hennes - til stadighet sier at hun kaller en spade for en spade, så er det ikke det hun gjør. Egentlig kaller hun en spade for en gravemaskin, og vrir litt på sannheten for å selv få æra for en del politiske kunstverk.

Nei, æsj, nå kjente jeg at jeg ble usaklig, så nå gir jeg meg. Jeg vet jeg antakelig får tungt skyts mot meg nå
Jeg er helt enig med deg!
Gammel 31.03.18, 19:23
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,585
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av minsinn Vis post

Ikke fra meg
Svar med sitat
Gammel 04.04.18, 15:21
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,613
Standard

Jeg synes Listhaug klarte godt å ri av det "Kristus-veggmaleriet" som skulle forestille henne i påsken. Hun sa at dette er ikke noe hun bruker tiden sin på, og det er jeg helt enig med henne i.
Svar med sitat
Gammel 04.04.18, 17:12
Kamo Kamo er offline
Godt kjent

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 501
Standard

Et merkelig skue hele politikken for tiden og utrolig mye hets!
Har sansen for Listhaugs styrke og håper Wara har halvparten av hennes ryggrad. Hvis det blir mer bråk nå så lurer jeg på hvem venstresiden ønsker i den posisjonen, utenom sine egne da Jeg vet ikke om jeg er helt ute å ror, men synes venstresiden er den som virker mest hatsk, eks. E.Trædal

Risikosport: Sett deg inn på et lærerværelse og si høyt og tydelig at du støtter Sylvi og at du synes hun er den beste som har vært i politikken på lang tid
Gammel 05.04.18, 12:41
minsinn sin avatar
minsinn minsinn er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Eventyrlandet
Meldinger: 180
Standard

Jeg kjenner Wara fra "gamle tider". Hvis han fortsatt har sitt ståsted politisk i sitt parti, så kan han gjøre en veldig god jobb i å rydde opp etter Listhaugs splittende retorikk. Jeg håper han er der, han er klar i talen, og klar på at han skal gjøre ting på sin måte, uten å bruke "splitt og hersk"-metoden. Jeg tilhører den forferdelige "venstresiden" (som jo egentlig ikke er venstre-siden), og er veldig uenig i den politikken han og hans parti står for, men ser faktisk litt lysere på fortsettelsen nå når splittelsens dronning er ute av regjeringen.

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:10.