Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåfolkenes forum

Spåfolkenes forum Her kan de som spår diskutere sine erfaringer. Kommentarer kan selvsagt gis fra alle, også dem som ikke spår selv.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07.09.14, 23:05
wander
Guest

Meldinger: n/a
Standard

hahahaha Jeg misforsto deg litt, ja...
Svar med sitat
Gammel 07.09.14, 23:09
Fru Larsen
Guest

Standard

Tror det, ja...hehe...
Svar med sitat
Gammel 07.09.14, 23:24
Serendipity Serendipity er offline
Banned

Medlem siden: Jul 2014
Meldinger: 274
Standard

Jeg beskytter meg (eller dvs PRØVER) ved å jobbe mye med å jorde meg selv. Jeg prøver også å jobbe bevisst med at jeg jobber som en kanal og at all informasjon kommer fra kilden, og ikke fra (mitt) ego. Jeg er empat og opplever derfor ofte å gå i bakken når jeg legger kort, avhengig av hvem jeg legger for. Ække bare enkelt. Derfor jeg må ta litt pauser nå og da.

Så kortfattet: jording jording jording. Viktigste man gjør når man roter i den gale åndeverdenen
Svar med sitat
Gammel 07.09.14, 23:48
wander
Guest

Standard

Jeg driver med Thetahealing. Og der lærte vi også å jorde oss. At vi da trekker energien inn i hjertechakra, ned i jordas indre og opp igjen. Etterpå er det viktig å kutte båndet til den man healer. Dette er visst veldig viktig, men jeg glemmer det hver gang...
Svar med sitat
Gammel 08.09.14, 00:42
Fru Larsen
Guest

Standard

Og vet du hvorfor....det er viktig å jorde seg, kutte kontakten, etc?

Jeg tR en forumpause nå, men kommer tilbake når jeg føler for det, men håper at diskusjonen fortsetter, dette ER viktig!

PS! Gratulerer så mye ned dagen, Wander!!!!! kose deg masse!!!!

Sist endret av Fru Larsen; 08.09.14 kl 01:04
Svar med sitat
Gammel 08.09.14, 01:42
wander
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post

Jeg tR en forumpause nå, men kommer tilbake når jeg føler for det, men håper at diskusjonen fortsetter, dette ER viktig!

Takk for gratulasjon.

Jorde seg for å unngå å "bli borte" vil jeg tro. At man på en måte svever for mye inni hodet sitt? For å holde beina på jorda?

Og dette med å kutte bånd er viktig for å unngå å "ta med" energien til den man healer. Jeg har lest et sted at dersom jeg glemmer å kutte bånd så kan jeg faktisk gå opp i vekt...
Svar med sitat
Gammel 08.09.14, 13:31
Serendipity Serendipity er offline
Banned

Medlem siden: Jul 2014
Meldinger: 274
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post

Jording er viktig for tilstedeværelse - på jorda. Jo mer vi beveger oss i åndeverdenen (hvor vi faktisk ikke bor), jo mindre kontakt med jorda kan vi få. Uansett hvor stor del åndelighet er av oss, så må vi aldri glemme at vi faktisk lever på jorda. Og når vi lever her, så må vi være i kontakt med de jordlige aspektene.

Det er mange måter å jorde seg på, og det er en pågående jobb man må gjøre. Ikke bare som klarsynt såklart.

- Vær tilstede i deg selv, både i kropp og sinn. Vær her og nå
- Vær mye ute i naturen. Når årstiden tillater det; gå barbeint.
- Klem et tre! Jeg tuller ikke, det er vanvittig jordende
- Mediter, hvor du visualiserer at du står barbeint på jorda, hvor det vokser røtter fra føttene dine og nedover i jorda.

Vi har også veldig mye jordstråling i Norge, dette kan få folk ut av balanse hvis man allerede mangler jording. Særlig der man sover er det viktig. Jeg har en magnetstav som nøytraliserer slike jordstråler under senga. For her jeg bor er det mye jordstråling, og jeg reagerer veldig på det.
Svar med sitat
Gammel 09.09.14, 01:46
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,198
Standard

Ja, det er viktig å beskytte seg/jorde seg.

Man beskytter seg mot å miste sin egen energi, det er lett for å tappe seg når man jobber slik vi gjør idet dette er en jobb der vi gir og gir, ikke så mye som kommer tilbake.

Å jorde seg er viktig fordi man må holde beina på jorden selv om man åpner opp for det som kommer utenifra. Det er et ordtak som sier noe sånt som at man skal være åpen, men ikke så mye at hjernen faller ut (noe sånt). Man gjenkjenner veldig godt på spesielt FB de som har glemt å jorde seg. De sitter og snakker bla bla bla en hel side og etter setning nr 2 har du falt av, for det står ingenting der. Det går ikke an å forstå hva de holder på med. De har mistet fullstendig bakkekontakten!

Slik jeg jobber (må bare snakke for meg selv) så er jeg bare en kanal for informasjon som går gjennom meg og til den det gjelder. Det jeg tar inn er ikke mitt. Om noen er syk, kan jeg kjenne det, men det er ikke mitt så jeg jeg får ikke sykdommen. Om jeg kjenner alle tankene og følelsene, er det heller ikke mitt, så når vi legger på, er det vekke fra meg.
Jeg bruker ikke alltid så mye tid på meditasjon for å beskytte meg, men jeg har laget en regel som jeg hele tiden "har med meg" og det er at når jeg legger på røret, er vi ferdig. Da er det borte. Og det blir det samme i overført betydning om jeg møter noen som jeg spår.

Det vil også si at når vi legger på, så glemmer jeg også det vi har snakket om. Jeg husker ikke fra gang til gang hva vi snakket om sist. Sånn må det være fordi de tankene og følelsene og alt, er ikke mitt. Jeg kan ikke bære rundt på alt for da hadde jeg blitt syk. Og jeg ville jo alltid gått rundt med kjærlighetssorg/skuffelser/vente-modus osv osv osv. Da ville jo jeg ha blitt et hengehode som aldri greide å være glad.

MALU
Gammel 12.09.14, 22:25
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,675
Standard

Jeg lærte for noen år siden at en enkel måte å jorde seg på er å gå med røde sokker. Så det gjør jeg.
Men nå har visst begge parene mine gjemt seg, så kanskje jeg ikke trenger det for tiden??
Gammel 13.09.14, 02:30
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,198
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tanja Vis post
Jeg lærte for noen år siden at en enkel måte å jorde seg på er å gå med røde sokker. Så det gjør jeg.
Men nå har visst begge parene mine gjemt seg, så kanskje jeg ikke trenger det for tiden??
Haha husker jo han som spilte Fleksnes alltid hadde røde sokker.

MALU

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:29.