Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåfolkenes forum

Spåfolkenes forum Her kan de som spår diskutere sine erfaringer. Kommentarer kan selvsagt gis fra alle, også dem som ikke spår selv.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29.04.15, 08:47
minsinn sin avatar
minsinn minsinn er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Eventyrlandet
Meldinger: 180
Standard

Hm, kanskje det kan være en måte å gjøre det på. Det er jo sånn jeg pleier å gjøre når jeg skal inn på stier og veier jeg ikke er helt trygg på, da sier jeg mye rart, det bare kommer (ut fra situasjonen), men inneholder stort sett alltid et mantra om at min sti/min vei er fylt med kjærlighet, trygghet og glede
Gammel 29.04.15, 14:42
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av minsinn Vis post
Jeg kan ikke noe om verken Theta eller Reiki eller Silva eller hva det nå heter, alt dette, jeg bruker bare de varme hendene jeg har fått med meg inn i denne verdenen. Gjennom hele min tilforming (oppvekst) har jeg blitt pepret med at alt slikt tilhører en viss herremann som man skal holde seg langt unna.

Etter hvert tok jeg et oppgjør med dette. Jeg nekter å tro at medfødte evner er djevelens verk. Og jeg nekter å tro noe annet enn at den type tanker rundt slike evner har noe som helst annet å gjøre med enn misunnelse og en viss form for maktsyke.

I dag har jeg - etter å ha gått laaaaange veier rundt temaet - kommet fram til at det jeg tror på av en styrende makt, en altoppslukende makt, en skapende og livgivende makt, og som er så fylt av kjærlighet til andre mennesker at den lar meg, i all ærbødighet, få lov til å formidle noe av denne kraften for å gi lindring og ny energi - nei, den makten kan ikke være ond. Jeg har vært i kontakt med onde krefter også, det er det første man møter når man igjen begynner å rote i den alternative verdenen etter å ha stengt av for den en periode som følge av at det man har fått med seg ikke har blitt akseptert.

I dag kaller jeg meg for et religiøst menneske, jeg tror på "noe". Hva man kaller det er for meg av mindre betydning. Noen kaller det Gud, noen Kilden, noen Universet. Jeg kaller det Naturen. Jeg tilber denne kraften, og det er den som gir meg den energien jeg trenger når jeg gir lindring til mennesker som trenger det. Det kan godt hende at den kraften som jeg er en kanal for kalles for både Theta, Reiki eller Gud vet hva. Men den består av utelukkende kjærlighet, og da spiller det ingen rolle hva den heter.

Det er nå mine - fortsatt litt såre - tanker rundt dette.
Jeg har gått en utrolig lang vei før jeg turte å ta i bruk det som bor i meg, og er naturlig nok fortsatt litt på alerten når jeg snakker om det. Forskjellen er først og fremst at jeg i dag tør å stå opp for det som bor i meg, og som faktisk er en viktig del av meg.

Men - jeg har ingen problemer med å følge Fruen i tankene rundt dette med hvilke krefter vi jobber med. Som sagt, så er det ikke alltid de gode kreftene man først kommer i kontakt med. Jeg ser også nødvendigheten av å beskytte seg selv før man gir healing, men jeg vet ikke hvordan - har Fruen noen gode tips der?
Der er jeg enig, jeg mener også at 'det enkleste ofte er godt nok'....jeg har liksom ikke helt merket noe forskjell fra de som bare bruker hender og de som skal ha alskens ritualer for å få dette til, og jeg blir skeptisk når det stadig dukker ting opp, fordi..det er ikke nytt å heale...funka det med hendene dør så skal det jammen meg funke nå og etter oss også..., men for all del kan jo være at ekstraritualer kan virke bedre for alt jeg vet, jeg kan jo ikke disse tingene.

Jeg mener ikke at Djevelen er med hvis det gjøres sånn eller sånn, jeg mener at Djevelen (eller mørke krefter) kan være overalt, slik som Gud er overalt, han er slu og kommer ikke akkurat å forteller deg hvem han er....fordi hadde du rømt og gjemt deg....ikke latt deg lure inn i ting.... hvis ikke Djevelen var til så var det ikke styggesaker rundt omkring, men siden han er der så er det klart han har lyst å ha litt plass han også...ikke sitte i et hjørne...han vil forsøke å tvinge seg inn der han kan, og bruke de knep han kan...

Enten man tror på Gud eller ikke, eller Djevelen eller ikke, så må det være klart at alt ikke er solskinn i oss og rundt oss, det er mye dritt også....så det er lyse ting og det er mørke ting (krefter) - som SLOSS om plassen.
Det er ikke verre enn å gå inn i våre egne tanker det; skal jeg stjele den sjokoladen - eller ikke....(kampen mellom det gode og det onde).

Og det er ikke bare onde og gode krefter, alle vil ha en del av oss (disse energiene), enten så vil de oss godt, eller så vil de oss vondt og disse energiene trenger oss for å livnære seg eller sine kall det ´lyster/interesser´...

Det nytter ikke for hverken meg eller deg eller noen å stå å se på et menneske og se for oss de og ramme de inn et hvitt lys og så er de plutselig ufarlige...., jeg har også lært å beskytte meg i lys og sende lys og alt det er, men jeg tror ikke det er nok (jeg gjør det da, hvis jeg kommer på det).

Jeg så Wander si noe interessant; og det er jo akkurat sånn det er; ´jeg har ikke merket noe´....som om man venter at hvis man er i kontakt med ´negative energier´at man da må merke det sånn med en gang ´at det begynner å bli Poltergeist-tilstander i rommet, eller at det plutselig renner blod ut av vegger, eller noe sånne greier..., saken er at disse tingene kommer snikende, umerkelig....; man kan bli syk, trett, besatt av noe (og nå tenker jeg ikke på noe ala Exorsisten, som jo er ytterpunkter, men kanskje bare av en tanke...

Alle har vel f.eks kjennskap til denne venninna som bare får deg til å miste all energi (energislukeren), det er negativ energi - hun er ikke ond - men energien hennes er tung/negativ....og den kan få deg syk, f.eks dundrende hodepine eller magesår....hvertfall ikke noe positiv virkning i livet ditt..., det kan være så enkelt.
Det er ikke nødvendigvis hennes vilje at du skal bli trett av henne eller syk, det er bare det at hun legger det tunge over på oss...hun overfører sin energi/og tanker og bekymringer, etc over på oss - sånn at hun får avlastning - og vi sitter igjen og føler oss verre..., og det er sånne ting man helst opplever...alle man healer, kommer i kontakt med på en eller annen måte, har sine issues....det ligger rundt de og kommer frem på et eller annet vis....og det overføres oss og vårt energifelt....osv.... Mitt og ditt flyter over i hverandre, og det er der man må beskytte seg, så ikke ditt energifelt blir innvadert av andres, og omvent selvsagt der vi har våre ting selv - i tillegg tll de tingene som ligger rundt oss alle....det skal IKKE inn i vårt energifelt, energikropp...osv. - og det må ut før det får vokse seg og evt. gi sykdom.

Disse energiene er ikke alltid så lett gjennkjennelige, de er ikke sånn at man kan se de eller kjenne de, føle de - de er ørsmå ofte....og vokser seg større ved å få næring...

Jeg var heller ikke så veldig opptatt med dette før i tiden, siden hvertfall 10-12 års alderen har jeg søkt rundt omkring etter stoff om alternative ting, noe har vært for nifst, så jeg valgte det vekk, og beskyttelse tenkte jeg lenge var bare noe å holde seg unna disse tingene, sånn som quija-brett osv....(noe som forøvrig er en god ide), og tenkte at sålenge jeg var snill og grei så var det vel greit, holde meg unna sånne ting...., men så enkelt er det ikke.

Vi må beskytte oss - og rense oss! Lurt i det daglige - og FORFERDELIG VIKTIG når vi driver med å tukle med åndelige ting...

Jeg leste en bok; og den er sikkert ytterpunktene - verre enn den verste skrekkfilm (nesten så jeg ikke vet om jeg tror på det engang, men noe tror jeg helt og fast på, og det er at det ikke er bra å sitte hele tiden å holde på med slike ting altså spåseg selv dag og natt og lete etter svar fra ånder....som denne mannen i boka gjorde....
Han begynte med automatskrift som lek, og så ble han mer og mer opptatt av det, og satt hele døgnet, fikk ikke sove, fikk stadig mer og mer beskjeder, og ble helt oppslukt, mistet jobben...osv....og ble lurt av den som svarte, det skulle være en viss person, snill og grei og hjelpsom i begynnelsen, sånn at han bare ble mer og mer besnæret over at det gikk an...., men så snudde det; det viste seg at den personen ikke var den personen, og den tok mer og mer over...- for man VET ikke hvem man prater med eller får informasjon av - og jeg følgte det til en viss grad lenge....og så begynte jeg å lure på om det virkelig gikk an å gå såååå langt (vil ikke at det skal være riktig hvertfall), men jeg ble hvertfall redd...og tør ikke prøve automatiskrift hvertfall mer) sikkert noen andre som har lest den; jeg finner den ikke gratis så den må vel kjøpes...http://www.amazon.com/Dangers-Spirit.../dp/1162738383 - det er ikke en kristen bok...sånn at det er ikke en skremselspropaganda mot å gjøre slike ting, mer en advarsel over farene med å tukle for mye og ´naivt´med åndeverdenen.

Sist endret av Fru Larsen; 29.04.15 kl 16:09
Svar med sitat
Gammel 29.04.15, 16:21
Terra. Terra. er offline
Banned

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 1,014
Standard

Den mannen har jeg også lest om, Fruen, det var virkelig skremmende lesning. :-/
Jeg beskytter meg før jeg skal drive med pendel, kort eller healing og ber om beskyttelse og hjelp fra min hjelper og det høyeste jeg kjenner.

Sist endret av Terra.; 29.04.15 kl 16:24
Svar med sitat
Gammel 29.04.15, 16:57
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra. Vis post
Den mannen har jeg også lest om, Fruen, det var virkelig skremmende lesning. :-/
Jeg beskytter meg før jeg skal drive med pendel, kort eller healing og ber om beskyttelse og hjelp fra min hjelper og det høyeste jeg kjenner.
Ja, ikke sant...., skremte vannet av meg den boka - det er liksom litt sånn i det daglige også...man tukler ikke med en mine uten å vite hvordan en desarmerer den...eller forstår at det kan være farlige greier... noe sånn...

Tenk da hvordan det er å komme i kontakt med en du skal heale (i hans energier er det mye, som hos alle andre), og denne energien står du virkelig nær og rører ved og er i kontakt med, man MÅ beskytte seg....og man MÅ rense seg etterpå, ellers så kan noe bli hengende ved deg, som kan vokse etterhvert....du merker det kanskje ikke der og da, men det er der...vi påvirkes av energiene rundt oss, uansett form...

Les denne da; om dere orker (verdens kjedeligste bok, men likevel - tankevekkende)
http://www.gutenberg.org/ebooks/16269

Sist endret av Fru Larsen; 29.04.15 kl 17:12
Svar med sitat
Gammel 29.04.15, 17:37
wander sin avatar
wander wander er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Meldinger: 2,224
Standard

Vet ikke om jeg leste det du mente på feil måte, Fruen. Men, "energityver" i deg daglige merker jeg lett. Jeg føler alltid på energien før jeg går inn i stua hos foreldrene mine f.eks for der bor det en energityv som har fått lov til å suge energien ut av alle oss som vokste opp i samme huset. Jeg kjenner etter hvilket humør og energinivå han har den dagen så jeg kan stålsette meg. Og hvis jeg da vet at han er i dårlig humør så kan jeg velge om jeg vil dele med energien min eller holde den inne.

Venninner og venner eller bare folk rundt omkring også. Merker relativt lett om de er energityver.

Og så er det energiene etter de som er døde. Jeg merker om det er noe i nærheten og jeg merker forskjell på de som er innom på "besøk" og de som ikke har gått over. Og det er der jeg innimellom merker at de er negative. Ofte får jeg historien deres også, og uten unntak har jeg ført de over til den andre siden.

Jeg er ingen guru på dette, jeg finnes ikke flink eller noe sånt, det høres sånn ut når jeg leser det jeg skriver. Det er sikkert mye mer rundt meg som jeg ikke merker eller vet om, men av de jeg får kontakt med så merker jeg forskjell.

Hvis det er hjelpere eller engler eller andre som har gått over og er på besøk så kjenner jeg at jeg grøsser, men ikke mer enn det. Av de som har blitt igjen her etter døden så kjenner jeg et smell i magen.
Gammel 29.04.15, 17:41
Terra. Terra. er offline
Banned

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 1,014
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Tenk da hvordan det er å komme i kontakt med en du skal heale (i hans energier er det mye, som hos alle andre), og denne energien står du virkelig nær og rører ved og er i kontakt med, man MÅ beskytte seg....og man MÅ rense seg etterpå, ellers så kan noe bli hengende ved deg, som kan vokse etterhvert....du merker det kanskje ikke der og da, men det er der...vi påvirkes av energiene rundt oss, uansett form...
Ja, det å rense seg etterpå er det lureste man kan gjøre, enig i det altså. Pleier liksom å riste løs og gre nedover auraen, særlig riste løs med armene og liksom kvitte meg med de tunge energiene på den måten. Bruker også å holde armene fra albuene og ned under kaldt, rennende vann for å rense.
Svar med sitat
Gammel 30.04.15, 13:27
wander sin avatar
wander wander er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Meldinger: 2,224
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av minsinn Vis post
I dag kaller jeg meg for et religiøst menneske, jeg tror på "noe". Hva man kaller det er for meg av mindre betydning. Noen kaller det Gud, noen Kilden, noen Universet. Jeg kaller det Naturen. Jeg tilber denne kraften, og det er den som gir meg den energien jeg trenger når jeg gir lindring til mennesker som trenger det. Det kan godt hende at den kraften som jeg er en kanal for kalles for både Theta, Reiki eller Gud vet hva. Men den består av utelukkende kjærlighet, og da spiller det ingen rolle hva den heter.
Dette bildet dukket opp på veggen min på FB og da tenkte jeg på deg med en gang.

Gammel 30.04.15, 15:16
minsinn sin avatar
minsinn minsinn er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Eventyrlandet
Meldinger: 180
Standard

og jeg som trodde det var bare meg.
Tusen takk, Wander

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:50.