Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Alternativ prat

Alternativ prat Her kan du diskutere de tema innen det alternative som ikke passer i de andre forumene her.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05.12.18, 00:23
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,218
Question Hvis man blir nedfrosset

Det finnes jo noen som har blitt nedfrosset i håp om å bli vekket til live igjen mange år senere. Hvis det skulle være mulig, hvordan er det da med sjelen? Har sjelen da "ventet" for så å vende tilbake til kroppen? Eller får de ny sjel?

MALU
Gammel 05.12.18, 14:49
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 645
Standard

Det der har jeg også tenkt på.

Mulig sjelen kan komme tilbake hvis den vil?

Mulig kroppen kan bli bolig for en annen sjel som gjerne vil ned en tur hvis det er enighet om det?

Ikke vet jeg, men man får jo noen tanker rundt dette ja. Litt creepy er det jo synes jeg.
Svar med sitat
Gammel 06.12.18, 13:12
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra_ Vis post
Det der har jeg også tenkt på.

Mulig sjelen kan komme tilbake hvis den vil?

Mulig kroppen kan bli bolig for en annen sjel som gjerne vil ned en tur hvis det er enighet om det?

Ikke vet jeg, men man får jo noen tanker rundt dette ja. Litt creepy er det jo synes jeg.
Ja, det blir jo litt rart om en ny sjel kommer. Hvis det fortsatt lever noen som kjente han før han ble frosset ned, så vil de jo ikke kjenne igjen personligheten?
Kanskje de bare tror han har blitt løyen (rar) i mellomtiden.

MALU
Gammel 06.12.18, 13:45
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Standard

Ja, det er akkurat det.

Og i det andre scenarioet, om en kom tilbake til egen kropp, så måtte det være kjipt å våkne opp og alle de du kjente og var glad i var dødd for lengst og hele verden var så forandret at alt måtte læres på nytt.

Også har vi den sølvtråden da. Den som binder sjelen til kroppen. Det er de som sier at når en går inn i åndenes verden/himmelen/lyset, så ryker sølvtråden og da er det ingen vei tilbake påstår de. Som en slags omvendt navlestreng.

Og om da den sølvtråden holdes intakt, så er jo sjelen fanget til å ikke gå inn i videre utvikling, men må holde seg rundt kroppen og i vår dimensjon i påvente at kroppen skal vekkes opp igjen.

Sist endret av Terra_; 06.12.18 kl 19:36 Begrunnelse: Ser det kunne misforstås det jeg først skrev ;-)
Svar med sitat
Gammel 06.12.18, 15:19
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Terra_ Vis post
Ja, det er akkurat det. Måtte være kjipt å våkne opp og alle de du kjente og var glad i var dødd for lengst og hele verden var så forandret at alt måtte læres på nytt.

Også har vi den sølvtråden da. Den som binder sjelen til kroppen. Det er de som sier at når en går inn i åndenes verden/himmelen/lyset, så ryker sølvtråden og da er det ingen vei tilbake påstår de. Som en slags omvendt navlestreng.

Og om da den sølvtråden holdes intakt, så er jo sjelen fanget til å ikke gå inn i videre utvikling, men må holde seg rundt kroppen og i vår dimensjon i påvente at kroppen skal vekkes opp igjen.
Ja men så hvis man våkner med en ny sjel, så kjenner man jo ikke de man kjente. 🤔

MALU
Gammel 06.12.18, 19:38
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MALU Vis post
Ja men så hvis man våkner med en ny sjel, så kjenner man jo ikke de man kjente. 🤔

MALU
Ser det kunne misforstås det jeg skrev så skrev om litt. Var to forskjellige scenarioer jeg tenkte på. Skulle bare vært formulert litt bedre ser jeg. Alle er jo ikke tankelesere heller
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:53.