Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Filosofi og religion

Filosofi og religion Her kan du dele dine tanker om hva og hvorfor og alt annet du lurer og grubler på. Og snakke om religion.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05.05.18, 20:25
Tora Tora er offline
Fersk

Medlem siden: Mar 2018
Meldinger: 44
Standard Ironisk

Er livet ironisk? I perioder har jeg Alanis Morissettes sang Ironic på hjernen mens jeg samtidig grubler på om livet faktisk er det. Har egne eksempler i tillegg til venners opplevelser.
For eksempel en venninne av meg har i alle år bodd trang og drømt om å kjøpe noe eget med tre soverom så barna kunne få hvert sitt. Året før de flyttet ut fikk hun endelig lån til nettopp det. I dag står rommene tomme og brukes kun ved sjeldent overnattingsbesøk.

Hva prøver livet å fortelle oss....?
Svar med sitat
Gammel 05.05.18, 20:38
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,614
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tora Vis post
Er livet ironisk? I perioder har jeg Alanis Morissettes sang Ironic på hjernen mens jeg samtidig grubler på om livet faktisk er det. Har egne eksempler i tillegg til venners opplevelser.
For eksempel en venninne av meg har i alle år bodd trang og drømt om å kjøpe noe eget med tre soverom så barna kunne få hvert sitt. Året før de flyttet ut fikk hun endelig lån til nettopp det. I dag står rommene tomme og brukes kun ved sjeldent overnattingsbesøk.

Hva prøver livet å fortelle oss....?
Ta vare på tiden når den er der. Hun bodde trangt, men hun hadde barna hjemme hos seg. Når hun fikk råd til større hus med tre soverom, så var ikke barna der lenger. Hun hadde sikkert mer glede av det den gang barna bodde hjemme, selv om det var trangt.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:05.