Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Generelt > Forumet

Forumet Notater, meldinger og annet angående forumet. Her står også forumreglene.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29.04.16, 23:57
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,073
Arrow Falske profiler

Dere som lager falske profiler for å skryte av dere selv (spådamer) og andre spåfirmaer. Les reglene. Det er ikke lov å lage profiler som liksom er spåkunder som skryter av dere! Er dere så dårlig at dette er måten dere må gjøre det på for å få kunder?

Ønsker dere å annonsere her inne, er det ikke mer enn rett og riktig å gjøre det på vanlig måte: å betale for annonser.

MALU
Admin
Gammel 30.04.16, 00:06
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,613
Standard

Det er frekt. Hvis det gjøres litt snedig så er det ikke så lett å oppdage heller.
Men da vet jeg i hvert fall hvem jeg ikke skal ringe til.
Svar med sitat
Gammel 30.04.16, 00:26
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Det er frekt. Hvis det gjøres litt snedig så er det ikke så lett å oppdage heller.
Men da vet jeg i hvert fall hvem jeg ikke skal ringe til.
Jada, det er samme fremgangsmåten hver gang: skryte litt av andre, og så kjøre på og skryte av seg selv. Og innimellom lage tråder om andre ting, småting som ikke krever mye skriving, bare for at det skal se ut som at det er en som er aktiv her inne.
Av og til kan det ta litt tid før jeg ser hvem det er, men det blir alltid avslørt etter en stund.

MALU
Gammel 30.04.16, 00:56
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MALU Vis post
Jada, det er samme fremgangsmåten hver gang: skryte litt av andre, og så kjøre på og skryte av seg selv. Og innimellom lage tråder om andre ting, småting som ikke krever mye skriving, bare for at det skal se ut som at det er en som er aktiv her inne.
Av og til kan det ta litt tid før jeg ser hvem det er, men det blir alltid avslørt etter en stund.

MALU
Det er bra at du er såpass skarp og gjennomskuer det. I dette tilfellet her tenkte ikke jeg på at det var en spådame som drev med selvskryt i det hele tatt. I og med at det var gjort litt snedig over tid, og selvskryten kommer ikke før en tid etterpå. Så kunne godt hende at jeg hadde ringt vedkommede spådame, og det jo ville ha vært penger rett ut av vinduet!
Svar med sitat
Gammel 30.04.16, 09:44
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 936
Standard

Tanken slo meg når jeg så innlegget, men så søkte jeg på tidligere innlegg av samme bruker og tenkte at det kanskje ikke var reklame allikevel. Ser det er stort sett samme firma det gjelder.... Det går vel ikke så bra da siden de må ty til sånne metoder.

Holder meg til mine faste spådamer jeg 😊
Svar med sitat
Gammel 30.04.16, 10:33
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Nei, det må gå ganske dårlig siden dette gjøres gjentatte ganger.

MALU 😊
Gammel 30.04.16, 21:11
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,356
Standard

Det er jo dumt det blir slik. Er det de jeg tror det gjelder så har de jo ei gruppe på Facebook hvor de driver veldig mye reklame for seg selv, og deler ut gratis samtaler mot at de som får dette skriver omtale på Facebooksiden. Det var akkurat dette jeg stussa litt over da jeg leste innlegget her i går, at ordlyden minte mye om det som står å lese på den Facebooksiden.
De veldig positive tilbakemeldingene som er på den siden burde jo holde lenge som reklame tenker jeg. Når det er sagt så er det ikke måte på hvor positivt det er, har sett et fåtalls litt mer kritiske tilbakemeldinger. De virker mer troverdige enn de som har stjerner i blikket og høres ut som de har snakka med Gud himself.
Svar med sitat
Gammel 30.04.16, 21:25
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Romerinne Vis post
Det er jo dumt det blir slik. Er det de jeg tror det gjelder så har de jo ei gruppe på Facebook hvor de driver veldig mye reklame for seg selv, og deler ut gratis samtaler mot at de som får dette skriver omtale på Facebooksiden. Det var akkurat dette jeg stussa litt over da jeg leste innlegget her i går, at ordlyden minte mye om det som står å lese på den Facebooksiden.
De veldig positive tilbakemeldingene som er på den siden burde jo holde lenge som reklame tenker jeg. Når det er sagt så er det ikke måte på hvor positivt det er, har sett et fåtalls litt mer kritiske tilbakemeldinger. De virker mer troverdige enn de som har stjerner i blikket og høres ut som de har snakka med Gud himself.
Man blir med andre ord kjøpt og betalt: "Skriv skryteinnlegg om oss her og der, og du får gratis spåsamtale." Sikkert flere spåkunder som synes det er en lukrativ avtale.

-som igjen tilsier at man bør være litt skeptisk hvis nye brukere her inne benytter seg av "salgsavtalen" og skryter uhemmet av spåere fra nevnte firma.

Sist endret av Alexx; 30.04.16 kl 21:31
Svar med sitat
Gammel 30.04.16, 22:42
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,356
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Man blir med andre ord kjøpt og betalt: "Skriv skryteinnlegg om oss her og der, og du får gratis spåsamtale." Sikkert flere spåkunder som synes det er en lukrativ avtale.

-som igjen tilsier at man bør være litt skeptisk hvis nye brukere her inne benytter seg av "salgsavtalen" og skryter uhemmet av spåere fra nevnte firma.
Ja det er det som er realiteten.
Var innom gruppa her for en times tid siden, da var det ei som hadde lagt ut et innlegg og spurte om de bare ville ha positive skryteinnlegg, og ikke noen negative tilbakemeldinger. Hun hadde vært borti en spåer som ikke holdt mål skrev hun. En av firmaets spåere svarte og sa de gjerne ville ha konstruktiv kritikk, men å skrive at noen ikke holder mål passet seg ikke - det var for krast.

En annen hadde ringt en av spåerne og kunne ikke gi noe særlig tilbakemelding fordi hun følte ikke de hadde noen kjemi, samt at hun ikke fikk svar. Hun var ikke fornøyd, også fordi spåerens svar hadde ikke stemt med det positive to andre spåere i samme firma hadde kommet med. Hun hadde isteden ringt en av de andre (en fjerde spåer) og hatt en samtale hun var veldig fornøyd med.

Jeg gikk i dusjen, en halvtime senere er begge innleggene borte... Men hun som hadde ringt en ny spåer og fått en fin samtale hadde da skrevet et nytt innlegg hvor hun skryter veldig av denne spåeren.
Svar med sitat
Gammel 30.04.16, 23:16
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Men man kan jo spørre seg hvor nyttige disse tilbakemeldingene er da, hvis man blir belønnet for å skrive skryt. De blir jo ganske verdiløse da, spør du meg. Særlig når man vet at tilbakemeldingene er kjøpt og betalt.

Sist endret av Alexx; 01.05.16 kl 02:15
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:18.