Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåtjenester

Spåtjenester Her kan du diskutere dine spåerfaringer, komme med anbefalinger osv.

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09.10.08, 21:30
Vesleheksa Vesleheksa er offline
Banned

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 853
Standard

tror du kan se det på den rene nyhetskanalen til TV2
Gammel 09.10.08, 21:33
Jorunn M. Jorunn M. er offline
Banned

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 808
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Destiny Vis post
Kommer Tabloid i reprise?Dette ville jeg sett.
Ja, mener det er i morgen på dagtid - ca. kl. 12,00.
Gammel 09.10.08, 21:59
eth eth er offline
Banned

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 22
Standard

Jeg vet ikke om Tabloid kommer i reprise, men jeg kjenner litt til saken og andre saker. Merk dere at det først var når Saera Khan selv gikk ut med sannheten at damene lot VG trykke saken. Som jeg leste hos Øyvind og som stemmer med det jeg har fulgt med om. Er det noe bedre at kolleger har nylig svertet en av de med beskyldninger om alkohol på jobb, den som har hatt et drypp og plages noen ganger med tale-evnen som ble rammet...
Gammel 09.10.08, 22:32
emma emma er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,877
Standard

du kan vel ikke akkurat sete det ene opp mot det andre her alexine. kollega-kollega-forhold er en ting. det er noe helt annet med kunderelasjonen, der kunden uansett vil være den svakeste part. dersom jeg ikke kan stole på at en spåer holder taushetsplikten sin, vil jeg nok aldri ha den tilliten som skal til for å ringe vedkommende.
jeg har også en jobb med streng taushetsplikt, og den er jeg veldig, veldig oppmerksom på i alle sammenhenger. nytter ikke om pressefolk kommer og vil pumpe meg i alle fall.
Gammel 09.10.08, 22:42
Chivas sin avatar
Chivas Chivas er offline
Superbruker

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 922
Standard

Hva kolleger har her å gjøre forstår ikke jeg heller og jeg bryr meg ikke om når de gikk ut, de gikk ut og det er nok for meg og det svekker deres troverdighet.

Å dolke noen som ligger så ned fra før synes jeg ikke noe om, først tjener man tusenvis av kroner på en person og så dolker man denne personen i ryggen som det synger etterpå. Nei hvor er personvernet og måtte de si noe, ja da kunne de gått til de som evt trengte informasjonen og ikke til media. Så usnett hvordan man snur og vender på dette er det uetisk å gjøre noe slik.

Men så er det noe med Hva en sender ut kommer tilbake, så jeg tror de kan se langt etter å spå de menneskene som har "råd" til å bruke spåere til veiledere og som er kjente, jeg tror ikke noen profilerte personer tørr bruke de mer, når de ser hva denne saken resulterte i.

Men det er nå min mening da og eg vet i alle fall at jeg aldri kommer til å bruke en krone på disse spåerne verken til spådom eller kurs
Gammel 09.10.08, 22:55
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,198
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexine Vis post
Jeg vet ikke om Tabloid kommer i reprise, men jeg kjenner litt til saken og andre saker. Merk dere at det først var når Saera Khan selv gikk ut med sannheten at damene lot VG trykke saken. Som jeg leste hos Øyvind og som stemmer med det jeg har fulgt med om. Er det noe bedre at kolleger har nylig svertet en av de med beskyldninger om alkohol på jobb, den som har hatt et drypp og plages noen ganger med tale-evnen som ble rammet...
Dette har ingenting med saken å gjøre. Vi vet at det her refereres til meg og Fru Larsen. Det er skrevet på et annet forum at vi har sagt at Eth drikker på jobb. Disse stygge ryktene har jeg og Eth snakket sammen om og saken er altså opp og avgjort. Vi har altså ordnet opp på bakrommet der det hører hjemme. At det har kommet noe på forum angående slike rykter, noe som er meget ødeleggende for Eth, er jo takket være noen andre.
Som sagt, dette har ingenting å gjøre med saken som her diskuteres.

Jeg synes det er på tide at de som nå har gjort en feil står for det de har gjort og ikke prøver å få oppmerksomheten vekk i fra seg selv og over på oss. Det er de som har gått ut i VG.

MALU
Gammel 09.10.08, 23:21
Chivas sin avatar
Chivas Chivas er offline
Superbruker

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 922
Nå har jeg lyst til å leke "hobbymoderator"

La oss diskutere det opprinnelige teamet og ikke den interen"krigen" spåerne seg i mellom, den har ingenting med dette temaet å gjøre.
Gammel 10.10.08, 09:44
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,198
Standard

Fortsettelsen av saken:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=528410

Jeg synes dette går over alle grenser. Lurer på om de selv fremdeles mener at de ikke bryter taushetsplikten. De mener jo at de ikke har taushetsplikt som er lovfestet, men de burde ha en selvpålagt. Er denne brutt nå? Eller kan vi vente mer?

Både spåkonene og media har gått over alle grenser her! STOPP NÅ!! Det er nok. Det er ikke nødvendig å ødelegge et menneske. Nå er karrieren ødelagt. Er det nødvendig å ødelegge mennesket Saera Khan også?

Stakkar, stakkar, Seara Khan. Jeg synes hun har fått mer en nok. Dette er å sparke folk som ligger nede. Og de sparker ikke bare en gang. De fortsetter å trampe på henne lenge etter at hun har falt.
Det er en mye større belastning for en kjent person å gjøre en feil enn det ville vært for en ukjent. Er det virkelig noen som mener at hun fortjener dette? Eller gjøres dette i et forsøk på å tjene penger, altså få flere kunder?

Jeg skjønner rett og slett ikke at dette er mulig. Hvordan er det mulig å ikke se når man bør slutte?

Jeg kjenner Saera Khans fortvilelse. Og jeg håper virkelig at hun har folk rundt seg som hjelper henne. Helst også holder alle aviser borte fra henne. Dette er grusomt! Dette er vondt å lese!

MALU
Gammel 10.10.08, 10:17
merri merri er offline
Fersk

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 6
Standard

Nå vet jeg ihvertfall hvilke spåkoner jeg ikke skal ringe til. Trodde faktisk at eth var en seriøs spåer. Jeg blir helt satt ud av å lese det dem går ud med.
Hvis det er gratis reklame de er ute etter, tror jeg det virker imot sin hensikt.
Når jeg har ringt en spåkone har jeg tatt det som en selvfølge at de har taushetsplikt og at ingenting av det som blir sagt går videre. Hvordan vite hvem som er seriøse og ikke?
Gammel 10.10.08, 11:50
Therese Therese er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 77
Standard

Hei
Helt enig i at tausethsplikt er en selvfølge i dette yrket og hele denne saken er jo tragisk på mange måter. En kunde skal jo føle seg trygg nå personen faktisk åpner sitt innerste for å få svar. Da mener jeg at vi bør holde den 110% for alles sikkerhet.

Mvh Therese
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:18.