Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Lenker

Lenker Her kan du legge inn nyttige lenker som du ønske å dele med andre.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24.04.15, 09:18
Chanelle Chanelle er offline
Fersk

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 65
Standard

Dersom en føler et dagskort ikke sier en så mye,så kan en jo trekke flere,for å forsøke å forstå det første,eller som en utdypning.
Det pleier jeg å gjøre.

En annen link til et større legg finnes her.
http://www.twice.se/tarot-kipper-spa...nen-fraga.html

Denne har jeg brukt mye.Det er et årslegg der,hvilket jeg prøvde ifjor.
Hver eneste månedskort ga mening,så jeg var spent da jeg kom til nov/desember da jeg hadde fått store kjærlighetskort,og Ekteskap.Intet hendte.Heller ikke noe som kunne forklare ekteskap med noe annet.Så det var en skuffelse jeg har fundert litt over.
Svar med sitat
Gammel 24.04.15, 17:21
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,218
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Ikke til deg personlig nei, mer som reaksjon på hvor lite folk forstår om hva det betyr å spå, og hvor mye som ligger i det å lære seg noe.
Ja, en ting er sikkert: en app eller sånne trekk-et-kort kan aldri erstatte en spådom fra en som kan sitt yrke. Jeg vil si at det å virkelig kunne spå og bruke kort, er å regne som et håndverk som må læres og man må øve og øve og øve og tillegge seg erfaring.

MALU 😊
Gammel 24.04.15, 19:05
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Jeg har respekt for deres jobb som spåere og tror på at det er et stort arbeid å tilegne seg sine spåmetoder for å kunne tilby spåtjenester,men jeg tenker at selv om man trekker bare ett kort eller legger tre-kort for seg selv osv. så kan "universet" også svare oss gjennom dette.
"Universet veileder oss på alle slags vis,med alle slags midler,så jeg vil ikke utelukke at for eksempel kun et kort som trekkes av en hvilken som helst person kan komme med et riktig svar som kan være til hjelp og veiledning.
Svar med sitat
Gammel 24.04.15, 20:42
Chanelle Chanelle er offline
Fersk

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 65
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av SummerTime Vis post
Jeg har respekt for deres jobb som spåere og tror på at det er et stort arbeid å tilegne seg sine spåmetoder for å kunne tilby spåtjenester,men jeg tenker at selv om man trekker bare ett kort eller legger tre-kort for seg selv osv. så kan "universet" også svare oss gjennom dette.
"Universet veileder oss på alle slags vis,med alle slags midler,så jeg vil ikke utelukke at for eksempel kun et kort som trekkes av en hvilken som helst person kan komme med et riktig svar som kan være til hjelp og veiledning.
Javisst!Helt enig!Og ikke bare det;men det har vært tilfeller hvor spådamer jeg har ringt,har lovet meg noe som ikke holdt mål,mens jeg har fått korrekte svar gjennom slike kort.

En kan få veiledning fra universet når og hvor som helst.En online metode er så absolutt en kanal til svar og innsikt.
Svar med sitat
Gammel 24.04.15, 23:12
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,218
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av SummerTime Vis post
Klart man kan det. Det er jo en grunn til at vi holder kurs osv. Og det er jo det at man kan lære seg kortene. Kortene vil alltid gi et svar, så man kan lære seg å lese kort. Men det er stor forskjell på dem som leser kort og dem som leser kort sammen med det "å se".

MALU
Gammel 25.04.15, 01:17
Sofeline sin avatar
Sofeline Sofeline er offline
Superbruker

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Nord Norge
Meldinger: 1,706
Standard

Takk for link til en spennende side. Fikk en dame som sitter med et brev i hånden, og tørker tårer. Jeg tolket det som dårlige nyheter, og det stemmer jo helt. Denne uka har vært mildt sagt jævlig.
uten at du tillater det..
Svar med sitat
Gammel 28.04.15, 20:09
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Red face

Jeg prøvde dette flere ganger, men når jeg trakk et kort for dagen, så synes jeg aldri at det stemte. Og det er jo ikke så merkelig, når det egentlig skal trekkes flere kort og at de skal leses i sammenheng for å få et helhetlig bilde,
I tillegg så bør man forstå kortenes mening (som for eksempel det ekteskaps-kortet) Som ukyndig så ville jeg sikkert også ha tolket det til forhold e.l.,
noe det ikke behøver å bety ser jeg...

Så når det er så ufullstendig så blir det bare en slags "lek", som ikke viser det rette bildet. Men jeg kan jo prøve å trekke flere kort da, 3 kanskje, og se om det sier noget mer.
Svar med sitat
Gammel 28.04.15, 21:31
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Chanelle Vis post
Dersom en føler et dagskort ikke sier en så mye,så kan en jo trekke flere,for å forsøke å forstå det første,eller som en utdypning.
Det pleier jeg å gjøre.

En annen link til et større legg finnes her.
http://www.twice.se/tarot-kipper-spa...nen-fraga.html:
Prøvde et legg her med mange kort og den syntes jeg stemte veldig bra!
Svar med sitat
Gammel 28.04.15, 22:12
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Prøvde et legg her med mange kort og den syntes jeg stemte veldig bra!
Denne var fin Alexx :)
Svar med sitat
Gammel 29.04.15, 19:32
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
men ikke glem at det fortsatt skal leses i kombinasjoner da, Ett kort betyr en ting, men sammen med et annet kort som også betyr noe så blir det nye betydninger... hvis en skal kalle ting KIpper.., ellers blir det kipperkort lagt ut med tarottankegang. Tarot er ikke Kipper og Kipper er ikke Tarot, det er helt aner system og tankegang og lesemåte...

man kan være heldig og få ting utav det, eller føle det som med alt annet..., men lest utfra Kkpper- språk så blir betydningene en helt annen enn det ville blitt om en som kan Kipper skulle tolke helheten utfra et legg som kommer opp, enn hva det ser ut som når man får kortforklaring på ett og ett... Det skriker da FEIL.

men som jeg sa, og Du også nevnte...lek er greit nok...men hvis du skulle satt deg på Teletorg og trukket et legg på noe sånn til kundene dine og lest de sånn de folkene som ikke kan når de lager seg sånne ting....så tror jeg at du ville fått et problem.

For en ting er hva vår hjerne kan sitte og tenke når vi legger på oss selv til vi får ting å stemme, eller mottaker synes ting høres rimelig ut, men spådom har ikke med synsing og å få ting til å passe...

Dermed lek er lek og kunnskap er kunnskap (det er vanskelig nok da, så ta det greiene der som en lek, og ikke som alvor...i og med at de bare finner kortstokker og leter etter en tolkning uten å kunne det de som lager sånn... Det vil si, de kan det nå kanskje forsåvidt kanskje, for alt jeg vet, men ikke nok til at de gidder lage et system som faktisk stemmer overens med hvordan ting fungerer hvertfall. Synkronitet er greit nok, men...

man legger ikke tepper helt på samme måte som man legger parkett...eller noe sånn i den dur...et resultat blir det uansett, men det er kanskje ikke rart om 'håndtverkerfirmaet' ikke vil gå helt med på metoden om de tok en tur innom og fikk se.

Jeg synes det er fint at sånne ting finnes...til og med jeg kan få ting til å stemme når jeg trekker et kort eller flere fra sånne...og får jeg det ikke til å stemme så legger jeg det ut til jeg får det til å stemme likevel, eller jeg får det til å bli en mening for meg, men ingenting av det er Kipper/Lenormand/spådom, osv.
Ja, jeg ser hva du mener - kortene må leses i sammenheng. Og da blir jo ikke legget man får med Kipper-kortene her helt riktig. For der leser man jo bare ett kort om gangen, etter hverandre, og får en forståelse ut av det.

Men snodig nok så hørtes det veldig riktig ut, både etter det jeg selv vet, magefølelse og det som enkelte spådamer har sagt også. Så det passet liksom så godt. Men man får selvsagt ta det som underholdning da,
men litt artig var det lell. (Jeg fikk så fine kort, hehe :)
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:35.