Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Spådom > Spåtjenester

Spåtjenester Her kan du diskutere dine spåerfaringer, komme med anbefalinger osv.

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12.10.08, 22:35
Chivas sin avatar
Chivas Chivas er offline
Superbruker

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 922
Standard

Disse spåerne som har gått ut, hvilket teleselskap er de underlagt? For hvis de har de samme reglene som Teleskopia er det egentlig bare å ta kontakt med teleselskapet og høre hva de har tenkt å gjøre med saken.
Hvis det blir klaget inn a taushetsplikten er brutt må de gjøre noe med det og hvis ikke vil de (teleselskapet) også bli stemplet som useriøse og man vet jo hva som skjer med useriøse bedrifter, de har liten mulighet til å overleve hvis de blir stemplet som useriøse.
Gammel 12.10.08, 22:36
gurine gurine er offline
Banned

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 17
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MALU Vis post
Akkurat! Det er det vi har sagt hele tiden. Og som sagt: Vi i Teletopia og på Spåsiden, har undertegnet taushetsplikt. Mens andre bare har en selvpålagt taushetsplikt. Jeg tror aldri jeg har hørt det ordet før en gang. Selvpålagt taushetsplikt..?

At du mener at loven er tolket feil, tar jeg ikke særlig tungt. Jeg forholder meg til Teletopia.

MALU

Tja den er selvpålagt mellom deg og din arbeidsgiver, det offentlige og Norges lover er den ikke forankret i
Gammel 12.10.08, 22:38
Chivas sin avatar
Chivas Chivas er offline
Superbruker

Standard

Men den kan og skal ikke brytes.
Gammel 12.10.08, 23:43
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,085
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Chivas Vis post
Disse spåerne som har gått ut, hvilket teleselskap er de underlagt? For hvis de har de samme reglene som Teleskopia er det egentlig bare å ta kontakt med teleselskapet og høre hva de har tenkt å gjøre med saken.
Hvis det blir klaget inn a taushetsplikten er brutt må de gjøre noe med det og hvis ikke vil de (teleselskapet) også bli stemplet som useriøse og man vet jo hva som skjer med useriøse bedrifter, de har liten mulighet til å overleve hvis de blir stemplet som useriøse.
De er ikke tilknyttet Teletopia. Teletopia sier at hvis dette hadde vært noen av deres spåere, ville linjene blitt stengt umiddelbart.

MALU
Gammel 13.10.08, 00:13
Therese Therese er offline
Fersk

Sted: Østlandet
Meldinger: 77
Standard

Hei
Det er ikke noe avtale med carrot eller eksperthjelp som er skrevet under i henhold til taushetsplikt, jeg trodde dette var en selvfølge men etter å ha sett igjennom papirene var det ikke det, men skal sende de en mail å spørre hvorfor de ikke har det.

Therese
Gammel 13.10.08, 00:18
Therese Therese er offline
Fersk

Sted: Østlandet
Meldinger: 77
Standard

Hei
Har sendt mail og spurt om det nå. Så da får jeg vente på svar. Ha en fin kveld.

Therese
Gammel 13.10.08, 10:00
Destiny Destiny er offline
Banned

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,189
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av gurine Vis post
Tja den er selvpålagt mellom deg og din arbeidsgiver, det offentlige og Norges lover er den ikke forankret i
Ja,det var dette jeg mente.De som la frem disse opplysningen var ikke tilknyttet Teletopia,og har altså ingen lovpålagt taushetsplikt.Regelmentet i Norske lover gjelder ikke her,og går utfra at det var dette de fikk vite juridisk sett.
Da gjenstår bare den avtalen som Malu og dere har med DERES teleselskap,hvilket medfører at dere vil få sparken om dere bryter taushetsplikten.Men dere blir ikke straffeforfulgt av rettsystemet,avtalen gjelder mellom dere og arbeidsgiver,og får ikke følger utenom oppsigelse.

Den taushetspliten som gjelder i helsevesenet,du nevner Bira,er en annen,svært streng lov.Kjenner til den,da jeg også jobbet i helsevesenet.

Kanskje kan vi konkludere med at intet juridisk straffbart er gjort.En selvpålagt taushetsplikt er ingen tryggghet og ingen garanti.

En kan altså ikke si at en taushetsplikt er en taushetsplikt uansett.Kun der loven gjelder.
Vi er bundet av lovene,og er vi ikke det,kan en ta taushets-ordet med en klype salt.Da er det opp til kundene å finne troverdighet i den hjelpen de søker.
Her snakker jeg om lovene altså.
Moralsk/etsiske sett kan det være som Therese sier.Slik vi definerer taushetsplikt,også slik jeg gjør det.

Sist endret av Destiny; 13.10.08 kl 10:03 Begrunnelse: Måtte rette litt.
Gammel 13.10.08, 11:28
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,586
Standard

Men vi har fortsatt noe som heter personvern.
Gammel 13.10.08, 12:58
Chivas sin avatar
Chivas Chivas er offline
Superbruker

Standard

Ja i alle høysete grad og jobber man med mennesker er det også viktig at man respktere andre mennesker og forstår hvorfor vi reagerer og gjør som vi gjør i gitte situasjoner. Det er helt menneskleig å opptrer urasjonelt når man er satt under press og da er det viktig at vi ivarertar personvernet for den som er på vei ned, uansett hva den andre part har gjort eller ikke gjort.

Taushetsplikt er en selvfølge. 18-årsgrense. Lyser i mot deg når du logger inn på Eth sitt team sin side, her har de skriftlig sagt at de lover taushetsplikt og skriftlig slik som her er bindene.

Skulle håpe S.K går videre med dette og ikke aksepterer det spåerne og media gjorde med henne. Uansett hva hun gjorde og ikke gjorde, var det ingneting som tilsier at taushetsplikten måtte brytes, for det var verken fare for helse eller liv for noen av partene.
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:26.