Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Alternativ prat

Alternativ prat Her kan du diskutere de tema innen det alternative som ikke passer i de andre forumene her.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19.12.17, 23:02
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,063
Question Hvordan har dette gått?

http://livsstilsguiden.no/blogg/81/aret-ditt-2017

Hvilket år hadde du, og hvordan har det stemt?

Snart nytt år og nye muligheter.

MALU
Gammel 19.12.17, 23:05
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,063
Standard

8 – Styrke stjernetegnet Løven

Selvdisiplin, mot, integritet, besluttsomhet og selvbevissthet

Du vinner over hat og/eller smålige fiender.
Du vinner fram med det du holder på med. Stol på deg selv! Stå på egne bein og ikke handle etter hva andre sier.
Kanskje møter du en person dette året som er spesielt generøs og rettferdig?
I år kan du få bruk for din indre styrke. Om du blir irritert og sint, finn frem din tålmodighet og storsinnethet, det vinner du mest på.
Kanskje skaffer du deg et kjæledyr i år?
Hvis du er i et forhold kan dette året gjøre at du ser nøyere på det. Alt er ikke tapt, men det krever kjærlighet og arbeid fra begge sidene.

Dette hadde jeg.

I år har jeg virkelig tatt tak i livet mitt og endret mye!! Jeg har blitt mer sosial, jeg har byttet jobb og lest Ryddeboken, så jeg har kastet mye og ryddet opp i skuffer og skap!!

Jeg mistet to kjæledyr i år. Begge kattene var blitt gammel og syke, så har ikke fått kjæledyr, men mistet. Kan sikkert symbolisere det også. Var jo viktige hendelser i livet dette året. Vurderer å kjøpe en liten hund da, men blir ikke i 2017.

Så har vel stemt ganske greit, dette.

MALU
Gammel 19.12.17, 23:31
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,549
Standard

19 – Solen

Optimisme, kreativitet, positive holdninger

Lykke og vitalitet kommer dette året. I år har du fremgang og suksess i alt du foretar deg. Du er selvsikker og livsglad.
Kanskje ser du også bedringer i økonomien.
Nå er et godt tidspunkt for handling og planlegging for fremtiden.
Gamle skader heales dette året.
Du blir kanskje mer sosial og/eller opplever at du blir bedt mer ut.
Du kan bli mer opptatt av sunnhet og helse dette året.
Kanskje reiser du til varmere klima.
Kanskje får du det etterlengtede barnet dette året.
Har du hatt vanskeligheter, kan dette året vise slutten på problemet.

Det har vært bedringer i økonomien.
Det også vært forandringer ang jobb og helse. Kan definitivt si at jeg har sett framover.
Jeg har ( til meg å være ) vært mye på farten. Noe for fornøyelsens skyld, og noe fordi jeg har "måtte". Har også hatt veldig mye fokus på helse, men ikke fullt så flink ang sunnhet.
Jeg har definitivt kvittet meg med noe problemer.

Mye av det stemte veldig bra.
Svar med sitat
Gammel 21.12.17, 15:01
Terra_ sin avatar
Terra_ Terra_ er offline
Godt kjent

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 614
Standard

Mitt er 7 – Vognen stjernetegnet Krepsen

Seier etter hard kamp, vellykkethet, suksess og lidenskap

Kanskje møter du en person som aldri gir opp, og som lærer deg å stå på!*
Dette året kan det oppstå situasjoner med kamp og motstand og da er det viktig at du selv tar tømmene og ikke lar deg lede. Tar du styringen selv, vil du seire over alle hindringene du møter.*
Ta ansvar over ditt eget liv!*
Om tankene spriker i mange retninger, fokuser på ett mål og sørg for å ta tømmene selv for å komme dit.
Det kan også være at du får flere veier å gå.*
Året kan føre med seg reiser eller nyheter og/eller venner fra fjerne steder.
Pass på at du ikke kjører over andre!

Dette har vært en vanskelig og tøft år. Det har vært mye vondt og mange kamper å kjempe. Håper at kortet får rett at jeg seirer over alle hindringer jeg møter. Så langt har jeg på et vis greid meg ganske bra synes jeg. Men noe gjenstår, så litt tidlig å si hvor godt det stemte i det hele. Så det var kanskje ikke så galt med vognen i 2017

(Og da gikk det visst bra, det jeg var mest redd for skjedde ikke... Ingen kreft å spore så langt heldigvis. Jeg priser meg lykkelig!)

Sist endret av Terra_; 26.01.18 kl 17:53
Svar med sitat
Gammel 23.12.17, 01:09
Huldr Huldr er offline
Fersk

Medlem siden: Mar 2015
Meldinger: 12
Standard

18 – Månen stjernetegnet Fiskene

Svingninger, angst, uro, forandringer, usikkerhet, forvirring, skaperevner

I år kan du oppleve en periode med usikkerhet, angst, kaos - at du står fast og surrer rundt uten mål og mening. Nå ser du antagelig ikke ting helt klart, så vær obs på baksnakking, bedrag, manipulasjon, løgn og feil. Kanskje ser du ikke andres egentlige motiv. Ting kan være tåkelagte og når tiden er der, vil det bli avslørt.
Dette året kan det underbevisste gjøre seg bemerket. Kanskje får du veldig livaktige drømmer. Du kan bli mer opptatt av farger, dikt, symbolske romaner, teater/film, skrive romaner, healing, nattklubber med spesiell atmosfære, psykologi. Har du et kreativt yrke, kan det være veldig positivt å få denne inspirasjonen.

Jeg underskriver på det Terra sier - det har vært et veldig tøft år. Kan nok stemme med Månen på noen måter, ja. Kjenner igjen en del mht ting som ikke har vært helt klare, i relasjoner ... Og perioder med følelser av at ting ikke går fremover i det hele tatt. Intuisjonen min er veldig sterk generelt, og kanskje enda sterkere enn vanlig dette året, men noen ganger føler jeg at jeg blir forvirret fordi jeg blir for mye påvirket av andre, og har jobbet mye med å sette grenser, som er vanskelig ...

Men det kreative har så absolutt vært til stede! Bl a begynte jeg med sangtimer, noe jeg alltid har hatt lyst til!

Jeg tenker for min del at måne-året fortsetter en stund ut i neste år, sånn har jeg erfaring med at det er. Så kommer den nye innflytelsen mer og mer til syne, jo nærmere jeg kommer fødselsdagen min i april. Og da er det Solen! Må si jeg gleder meg og håper på at det blir et fint år! :)

Sist endret av Huldr; 23.12.17 kl 01:34
Svar med sitat
Gammel 23.12.17, 15:23
Lille-My Lille-My er offline
Fersk

Medlem siden: Sep 2016
Meldinger: 48
Standard

10 – Skjebnehjulet

Skjebnen griper inn, underlige sammentreff

Dette året kan du plumpe rett ut i heldig møter. Folk kan kanskje ofte høre deg si: ”Du vil vel aldri tro det, men..” for dette året kan ting skje plutselig. Du kan oppleve at en ny karriere dukker opp eller et uventet nytt hjem. Positivt!
Det kan føles som at ting endrer seg plutselig og at du ikke har kontroll dette året. Det er da viktig at du ser ting i større perspektiv for å få oversikt. Endringene er stort sett positive og det er mye læring i det som skjer. Vær også forsiktig og ikke misbruke medgangen og hellet. Etter den søte kløe..

Har nok stemt på noe .
Men jeg har vel heller hatt en del opplevelser hvor jeg har tenkt - hvorfor skjedde dette? -Hva er meningen med dette og hva skal jeg lære av Det?
Svar med sitat
Gammel 09.01.18, 16:31
minsinn sin avatar
minsinn minsinn er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Eventyrlandet
Meldinger: 158
Standard

I 2017 hadde jeg 20 – Dommen

Høste det du sår, lære av erfaringer

Tiden er inne til et oppgjør med fortiden! Du må se på hva du har vært og gjort hittil. Nå må du enten høste belønningen, eller betale boten. Når oppgjøret er gjort, må du ta med deg lærdommen av det.
Dette året må avgjørelser tas! Det nytter ikke å forsøke å dytte ting under teppet lenger. Gammel gjeld skal nå betales, det er ikke lenger mulig å snike seg unna sitt ansvar.
Dette året bringer også oppvåkninger - at du kanskje ser ting på en annen måte. Du vil kanskje se på deg selv og tenke: hva har jeg oppnådd?
Det kan også være at du blir testet dette året, skal du f.eks. ha eksamen?
Dommen er positiv når det gjelder helse. Det står for rekonvalesens.
Gjør du endringer innen jobb, får du feire suksess.

2017 var kort sagt et drittår for min del - jeg må ha vært et forferdelig menneske tidligere siden jeg fikk en så stor bot å betale...

Et par gode ting kom ut av det likevel, der jeg håper jeg får dratt energien fra dem med meg inn i 2018, sånn at de virkelig kan vokse og trives med 21 – Verden

Triumferende fullførelse, slutten på en syklus, suksess og oppfyllelse

Noe er ferdig/fullført. Kanskje har du blitt trygg på hvem du egentlig er. Kanskje har du funnet din plass i verden.
Kanskje stifter du familie.
Kanskje flytter barna ut så du får en ny start der du får mer tid til deg selv?
I år vil du føle suksess, helhet og harmoni. Du har nådd målet ditt og belønningen kan høstes.
Kanskje får du ny bolig eller nytt arbeid.
Hvis du reiser, vil reisen inspirere deg.

Sukk
Gammel 09.01.18, 17:11
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,386
Standard

Sitat:
7 – Vognen stjernetegnet Krepsen

Seier etter hard kamp, vellykkethet, suksess og lidenskap

Kanskje møter du en person som aldri gir opp, og som lærer deg å stå på!*
Dette året kan det oppstå situasjoner med kamp og motstand og da er det viktig at du selv tar tømmene og ikke lar deg lede. Tar du styringen selv, vil du seire over alle hindringene du møter.*
Ta ansvar over ditt eget liv!*
Om tankene spriker i mange retninger, fokuser på ett mål og sørg for å ta tømmene selv for å komme dit.
Det kan også være at du får flere veier å gå.*
Året kan føre med seg reiser eller nyheter og/eller venner fra fjerne steder.
Pass på at du ikke kjører over andre!
Næh, passer dårlig. Kan kanskje lære noe om en person som ikke gir opp siden min mor ble alvorlig syk i somme - men er nå regnet frisk igjen. Men ikke mye jeg kunne gjøre for å ta tømmene der gitt, særlig ikke "på 100 mils avstand".

Reiser har det vært skralt med, og i den grad noen er blitt overkjørt er det nok jeg som billedlig talt er blitt klistret utover asfalten.
Gammel 20.01.18, 22:53
mojadjeca mojadjeca er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 136
Standard

Hei! Har noen av dere hatt tårnet som årskort? Gruer meg masse.... 2017 har vært ett helvetets år med djevelen som årskort, og nå kommer tårnetVet ikke om jeg orker det
Svar med sitat
Gammel 21.01.18, 02:52
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 4,549
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mojadjeca Vis post
Hei! Har noen av dere hatt tårnet som årskort? Gruer meg masse.... 2017 har vært ett helvetets år med djevelen som årskort, og nå kommer tårnetVet ikke om jeg orker det
Jeg hadde det i 2014. Det ble et utfordrende år for meg på alle måter. Alt gikk mer eller mindre på tverke. I tillegg til alt mulig annet, så døde moren min også. Det er ikke et år jeg minnes med glede nei. Grøsser med tanke på et nytt tårnet år når den tid kommer.

Tenk deg oss steinbukker som har djevelen som "symbolkort" da.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:32.