Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Filosofi og religion

Filosofi og religion Her kan du dele dine tanker om hva og hvorfor og alt annet du lurer og grubler på. Og snakke om religion.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26.07.17, 00:05
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 15,986
Question Minner fra fortiden

Jeg opplever ofte at jeg kan sitte opptatt med noe, og plutselig husker jeg ting fra fortiden. Kan være helt tilbake fra barndommen. Og det er nesten som jeg er der. Jeg kan kjenne lukter og se ting akkurat slik det var. Det er nesten som en ut-av-kroppen-opplevelse fordi jeg ser det som om jeg var der.

Har forsøkt å tenke over om minnet dukker opp på samme tid som når det skjedde, feks om det var i juli når jeg opplevde det og at det kommer til meg i juli, men det er ikke alltid sånn. Kan dukke opp til helt andre tider.

Andre som opplever dette og vet hvorfor?

MALU
Gammel 26.07.17, 18:19
una una er offline
Blir snart kjent

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 151
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MALU Vis post
Jeg opplever ofte at jeg kan sitte opptatt med noe, og plutselig husker jeg ting fra fortiden. Kan være helt tilbake fra barndommen. Og det er nesten som jeg er der. Jeg kan kjenne lukter og se ting akkurat slik det var. Det er nesten som en ut-av-kroppen-opplevelse fordi jeg ser det som om jeg var der.

Har forsøkt å tenke over om minnet dukker opp på samme tid som når det skjedde, feks om det var i juli når jeg opplevde det og at det kommer til meg i juli, men det er ikke alltid sånn. Kan dukke opp til helt andre tider.

Andre som opplever dette og vet hvorfor?

MALU
det er vanligvis en form for trigger som gjør dette. lukten av noe som du har kjent før eller lignende.
hos meg er det av og til sjeler som tar meg tilbake,for å takke for tiden vi hadde,og da er det akkurat som å være tilbake.
for noen er det uløste traumer som gjør at de plutselig kan føle de er tilbake på et annet sted og tid.Det er gjerne noe som trigger hukommelsen,og så opplever de alt på nytt.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:25.