Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Krystaller og stener

Krystaller og stener Her kan vi diskutere alt innen krystaller og stener. Hvordan de virker, hva de virker for osv.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26.06.09, 15:00
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,396
Standard Krystaller som heler?

Er det noen som kjenner til hvilke (om noen) krystaller som heler - eller bidrar til heling?

Ble operert i underlivet for en uke siden og -for all del- ingen store problemer etterpå. Ting oppfører seg helt som normalt. Men ser i "operasjonsbeskrivelsen" at jeg må regne med en del utflod (sorry for ekkel detalj) i flere uker etterpå.

Dermed tenkte jeg at hvis det finnes en krystall som sies å hjelpe ved sårheling osv. så kunne det jo ikke skade om jeg stappet den i lomma . Er'ke så morsomt å gå rundt og "gørre" selv om det er aldri så normalt.
Svar med sitat
Gammel 26.06.09, 15:28
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Standard

Og der prøver jeg meg på å besvare mitt eget spørsmål, gitt. Fant denne kjekke siden og det ser ut som blodstein (hematitt) skal virke på sår som ikke vil leges (OK, er jo ikke egentlig det jeg har - men...). Dessuten skal den virke på menssmerter, så det er jo litt i "området" for å si det slik. Har tilfeldigvis et smykke med en hematittstein, så nå er det hengt på så får vi se.

Uansett er det uskadelig , og hvis det hjelper så får jeg kanskje en puff i retning "raskere frisk".
Svar med sitat
Gammel 26.06.09, 16:46
Destiny Destiny er offline
Banned

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,189
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Cara Vis post
Og der prøver jeg meg på å besvare mitt eget spørsmål, gitt. Fant denne kjekke siden og det ser ut som blodstein (hematitt) skal virke på sår som ikke vil leges (OK, er jo ikke egentlig det jeg har - men...). Dessuten skal den virke på menssmerter, så det er jo litt i "området" for å si det slik. Har tilfeldigvis et smykke med en hematittstein, så nå er det hengt på så får vi se.

Uansett er det uskadelig , og hvis det hjelper så får jeg kanskje en puff i retning "raskere frisk".
Håper det!Jeg har ikke peiling på krystaller,men god bedring!
Svar med sitat
Gammel 26.06.09, 18:12
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 16,073
Standard

Ja, blodstein funker fint. Men vær obs på at den stoppet blod og sånt også i de tilfellene der det er sunt å blø.

Da jeg var gravid den gangen jeg mistet babyen, tok jeg på meg en blodstein da jeg så at jeg fikk blødninger. Ville jo ikke blø!! For alle vet jo at det ikke er bra å blø når man er gravid.
Så da jeg så blodet, tok jeg på meg en blodstein. Det endte med at det døde fosteret ikke kom ut av seg selv, så jeg måtte til sykehuset og få det tatt ut.
Jeg fortalte dette til de som solgte stein på en messe og de hadde hørt flere lignende tilfeller.

MALU
Gammel 26.06.09, 18:48
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Standard

Jeg trenger visst en for å klare hjernen også.... . Smykket mitt er jo slett ikke hematitt - det er trolig jaspis. Aner ikke hva jeg tenkte med da jeg trodde det var hematitt. Den er jo nærmest svart, mens smykket er rødt. .

Hva i allverden gjør den da?

Klippe og lime litt og sitere fra stensmykker.com

Sitat:
Rød jaspis
Er jordbindende, gir stabilitet og sikkerhet, og er en stor hjelp ved fysiske smerter. Utstrålingen øker legemets energistrøm. Den styrker arbeidskraften.

Rød Jaspis er en av de mest fysisk healende stener, den gir ro, trygghet og stabilitet og fremmer mot og robusthet.

Står for trygghet, varme og velbefinnende. Brukes mot urinveislidelser, kvalme, mage-tarm lidelser,, blodforgiftninger, infeksjoner og underlivssmerter, menstruasjons smerter og for kraftige blødninger. Den hjelper mot seksuelle ubalanser, og gir oss trygghet i den seksualitet vi har valgt, og mot til å leve med den.
Tjah, underlivssmerter og menstruasjonssmerter.... Det er vel også nær nok tenker jeg, ettersom det er det området jeg er blitt operert i. At den er en av de mest fysisk helende stenene lyder også smart i mitt tilfelle. Den får henge rundt halsen i noen dager tenker jeg.

Sist endret av Cara; 26.06.09 kl 18:52
Svar med sitat
Gammel 26.06.09, 20:21
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Ja, den skader ihvertfall ikke.

Og den er jordbindende.. Ha ha du er vel en av de mest jordnære personer jeg vet om, Cara, så akkurat det trenger du nå ikke hjelp til.

MALU
Gammel 26.06.09, 22:06
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Standard

Nuvel, man er da et jordtegn må vite...

Var utrolig masse kjekke smykker på den siste siden der. Jeg har et lite "crush" for steinsmykker, selv om jeg egentlig ikke er glad i å bære halssmykker.
*klaske seg selv på lanken og la være å hente kredittkort*
Svar med sitat
Gammel 26.06.09, 22:35
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Oi, ja der var mye fint.

Denne f.eks.

http://www.stensmykker.com/M_nesten/p63959_201506.aspx

Og her er Evil Eye. Ha ha sånn har jeg på veggen. Det er jo litt rart å ha rundt halsen. Kanskje bare meg, men jeg synes det ser ut som et øye. Sånn stirrende, skremmende. Nei, vil ikke ha det rundt halsen.

http://www.stensmykker.com/Gullsmykk...59_286891.aspx

Og denne var veldig fin!

http://www.stensmykker.com/R_ykkvart...59_247676.aspx

Ha, ha nei, tror jeg også skal klaske lanken. Får heller tusle og

MALU
Gammel 27.06.09, 10:29
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MALU Vis post
Oi, ja der var mye fint.
Og her er Evil Eye. Ha ha sånn har jeg på veggen. Det er jo litt rart å ha rundt halsen. Kanskje bare meg, men jeg synes det ser ut som et øye. Sånn stirrende, skremmende. Nei, vil ikke ha det rundt halsen.

http://www.stensmykker.com/Gullsmykk...59_286891.aspx
Oisann, den så jeg ikke i første runde. Men tror jeg er enig med deg - vil ikke ha et ondt øye rundt halsen. Det høres ikke bra ut.

Eh....hva er det jeg sier....jeg skal jo ikke kjøpe noe der.
*nytt lankeklask*
Svar med sitat
Gammel 27.06.09, 19:16
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Standard

Ha ha nei, men den skal beskytte deg mot andres onde øyne.. (sjalusi, misunnelse osv)

MALU

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:56.