Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Oppslagstavlen

Oppslagstavlen Her kan man legge inn info om kurs og spennende arrangementer som du vet om og som du vil dele med andre. Også etterlysninger/kjøp/salg.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26.03.15, 03:38
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard Microsoft-telefonene

Hjelpesdetmeg som de ringer da...sier de er fra Microsoft...., flere ganger til dagen....jeg har sikkert hatt ti telefoner på en uke fra de...

Det er skummelt det greiene der, leste at de som bet på ble bedt om å gå inn på en nettside, og hvis de gjorde det så ville de svindlere klare å komme seg inn på pc'en vår...
Svar med sitat
Gammel 26.03.15, 04:15
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fruen Vis post
Hjelpesdetmeg som de ringer da...sier de er fra Microsoft...., flere ganger til dagen....jeg har sikkert hatt ti telefoner på en uke fra de...

Det er skummelt det greiene der, leste at de som bet på ble bedt om å gå inn på en nettside, og hvis de gjorde det så ville de svindlere klare å komme seg inn på pc'en vår...
Takk for advarselen, må legge det bak øret i tilfelle jeg blir oppringt og bedt om det en gang. Folk blir mer og mer utspekulerte.
Svar med sitat
Gammel 26.03.15, 06:35
Fru Larsen
Guest

Standard

http://www.nrk.no/sognogfjordane/tok...lar-1.12273083
Svar med sitat
Gammel 26.03.15, 08:51
wander
Guest

Standard

Jeg surret meg borti en fyr fra utlandet for et par år siden og jeg skylder på det som gjorde at jeg faktisk ble lurt...

Det ringte noen fra utlandet, og vanligvis tar jeg ikke telefonen når det er ukjente nummer som ringer og i hvert fall ikke fra utlandet, men denne tok jeg... fordi jeg trodde at det var han fyren jeg hadde surra meg borti.

Og så ble jeg stresset over at det var noen helt annen. Og jeg ble lurt. Jeg var kjempeskeptisk hele tiden, men gjorde som han sa. Jeg kom så langt som til å laste ned det programmet de sa jeg skulle laste ned slik at han kunne hjelpe meg.

Han ble skikkelig irritert da jeg hele tiden uttrykte min skepsis. Men, så kom det aldri så langt som til at de fikk tatt over pc'n heldigvis, jeg sa at jeg måtte hente datteren min på skolen så jeg hadde ikke tid til å prate med dem.

Så slo jeg av pc'n og formaterte og reinnstallerte heile skiten...

...og ble bra "mobbet" av familien fordi jeg ble lurt... jeg er den av oss i familien som preker om sikkerhet og antivirus og slike ting... og så var det akkurat meg som ble lurt... jaja...

Jeg byttet telefonnummer - ikke pga dette, men fordi jeg byttet mobilselskap og internettleverandør osv. Og da valgte jeg å ha skjult nummer på internet, så nå er det ingen som kan finne meg.

Jeg hååååååååper dette her tar slutt snart. At det snart blir så mange som er klar over at dette er bare tull så de ikke tjener noen penger på det noe mer, sånn at de gir seg.

Har hørt om de som blir oppringt som ikke har pc engang. Eller som har mac.

Det er mange kreative løsninger til å svare på disse telefonene også. Vet det er noen som sier at de må holde linja, og så legger de bare telefonrøret fra seg så tellerskrittene går... f.eks.
Svar med sitat
Gammel 26.03.15, 15:46
MALU sin avatar
MALU MALU er offline
Administrator

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 16,198
Standard

Jeg fikk mange sånne tlf også. Helt til jeg ga de en lekse av en annen verden om svindel, at de måtte komme seg vekk herfra med svindelmetodene osv osv osv. De kom ikke til orde. Så la jeg på når jeg var ferdig. Siden har jeg ikke hørt noe mer.

De ringer til mamma og de da. Men de er ikke så god i engelsk, så de ville aldri ha skjønt hva de sa uansett. Nå har jo jeg også sagt til dem at de bare må legge på når de der ringer.

MALU
Gammel 26.03.15, 23:40
Sofeline sin avatar
Sofeline Sofeline er offline
Superbruker

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Nord Norge
Meldinger: 1,706
Standard

Fikk de der telefonene på fasttelefonen, men så at det var lange telefonnummer men svarte de aldri. Vi ble så lei av det at vi sa opp fasttelefonen, og ukjente nummer på mobilen sjekker jeg opp først. Er det noen man kjenner så ringer man tilbake. Er det totalt ukjent utenlandsk eller telefonselger så blokkerer jeg de nummer. Enkelt og greit.
uten at du tillater det..
Svar med sitat
Gammel 29.03.15, 09:37
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Jeg får aldri noen slike oppringinger, ettersom telefonnummeret mitt ikke står registrert noe sted. Ingen som kan finne meg da.

Men før da jeg hadde fastelefon humpet det jo inn slike telefoner titt og ofte.
Så advarte søsteren min meg om telefonsamtaler fra utlandet, de snakket engelsk. Tok man telefonen da, ble man tappet for store summer. 100,-kroner i minuttet eller noe sånt. Husker ikke helt hvordan det var, bare at jeg måtte legge på med en gang jeg fikk slike samtaler.

Så var det en gang jeg hadde noen polakker på befaring, til oppussing i leiligheten. De har knapt kommet innenfor døra, så ringer telefon. Da var jeg opptatt med polakkene, men tok telefonen. Der var det ei dame som snakket amerikansk, hørtes ut som det var langt nede i USA. Jeg svarte, men hun bare bablet i vei, virket som et opptak. Da kom jeg på advarslen fra søstra mi, og la på røret med en gang. Flaks at polakkene var der, ellers så kunne hun ha pratet mer uten at jeg husket på det. Tror jeg ble oppringt en gang senere også, la på med en gang da også. Fikk ikke noen utgifter på det, men så frekke folk er......

Sist endret av Alexx; 29.03.15 kl 09:40
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:23.