Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Sorg

Sorg En delt sorg, er en halv sorg. Noen ganger kan det hjelpe å få det ut.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31.01.16, 13:36
azi azi er offline
Godt kjent

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 916
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Tusen takk Krølle. Det er faktisk første gang jeg har "turt" å kutte kontakten med en jeg har følelser for, til tross for at jeg vil ha han i livet mitt. Merker at nå som det har gått en uke så går jeg titt og ofte å tenker på hvorfor han ikke svarte meg.. tror jeg har gått gjennom meldingen jeg sendte han sånn typ 1000 ganger og analysert alt jeg har skrevet. Jeg savner han så sinnsykt mye - det gjør veldig vondt.. og jeg skulle så inderlig ønske at han tok å kontaktet meg, eller i det minste spurt om vi kunne prate ut sammen, men neida..
Nå som jeg har vært så preget av ulike spådommer så har jeg også blitt helt besatt av å vite hva fremtiden bringer, tenker hele tiden at jeg hadde gitt alt bare for å se om han noen gang kommer til å kontakte meg eller om jeg bare er et avsluttet kapittel i hans liv som han ikke har viet en tanke siden sist han hørte fra meg.
Synes du gjorde helt riktig, Flora. Har selv latt menn som jeg har fått følelser være i livet for lenge på en halvveis måte. Og det til tross for at jeg tidlig har sagt ifra hva jeg søker. De bare kjører på med sin egen agenda, vil ha det på sin måte, dvs masse rot uten at det blir ett forhold ut av det.
Jeg har spurt noen guttevenner hvorfor menn ikke svarer på slike meldinger som du forteller om. Da får jeg svaret at de rett og slett ikke orker styret, de er feige. Nå kan du svare at du vil bare ha ett svar, ingen styr ( samme som meg), men det hjelper ikke de de orker det bare ikke.
Ingen godt svar, jeg vet, men vi må nok innse at mange menn er sånn, ikke som oss😂😂😂😂
Svar med sitat
Gammel 31.01.16, 15:32
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flora Vis post
Tusen takk Krølle. Det er faktisk første gang jeg har "turt" å kutte kontakten med en jeg har følelser for, til tross for at jeg vil ha han i livet mitt. Merker at nå som det har gått en uke så går jeg titt og ofte å tenker på hvorfor han ikke svarte meg.. tror jeg har gått gjennom meldingen jeg sendte han sånn typ 1000 ganger og analysert alt jeg har skrevet. Jeg savner han så sinnsykt mye - det gjør veldig vondt.. og jeg skulle så inderlig ønske at han tok å kontaktet meg, eller i det minste spurt om vi kunne prate ut sammen, men neida..
Nå som jeg har vært så preget av ulike spådommer så har jeg også blitt helt besatt av å vite hva fremtiden bringer, tenker hele tiden at jeg hadde gitt alt bare for å se om han noen gang kommer til å kontakte meg eller om jeg bare er et avsluttet kapittel i hans liv som han ikke har viet en tanke siden sist han hørte fra meg.
Det er ikke lett å kjenne seg splittet i kjærlighet.Jeg mener at man vil så gjerne,men så ser man at det ikke fungerer og det hele blir bare slitsomt og utmattende.Du gjorde det riktige da du sa i fra på din måte at dette klarte du ikke lenger,det er virkelig å ta ansvar for seg selv.En skal absolutt ha det trygt og forutsigbart i et forhold om det skal kunne utvikle seg på en stødig og sunn måte til noe varig.
Jeg tror ikke at du skal avskrive helt at han kan komme til å kontakte deg igjen etter en tid,det er kanskje viktig å tenke over om du ønsker å svare ham eller eventuelt hva du skal svare.Dette er foreløpig en hypotese idet han ennå ikke har gitt lyd fra seg,men muligheten er der.
Jeg tror at det er riktig av deg å ikke kontakte spåere for å søke svar omkring ham..La det bare ligge.
Se for deg livet ditt framover og tenk på hva du ønsker at det skal inneholde,noe nytt kommer garantert til å skje
Svar med sitat
Gammel 04.02.16, 00:20
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Sted: Jupiter
Meldinger: 1,090
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av azi Vis post
Synes du gjorde helt riktig, Flora. Har selv latt menn som jeg har fått følelser være i livet for lenge på en halvveis måte. Og det til tross for at jeg tidlig har sagt ifra hva jeg søker. De bare kjører på med sin egen agenda, vil ha det på sin måte, dvs masse rot uten at det blir ett forhold ut av det.
Jeg har spurt noen guttevenner hvorfor menn ikke svarer på slike meldinger som du forteller om. Da får jeg svaret at de rett og slett ikke orker styret, de er feige. Nå kan du svare at du vil bare ha ett svar, ingen styr ( samme som meg), men det hjelper ikke de de orker det bare ikke.
Ingen godt svar, jeg vet, men vi må nok innse at mange menn er sånn, ikke som oss😂😂😂😂
Ja jeg hadde ikke annet valg. Valget stod mellom å få hjertet knust hver gang jeg så at han hadde lagt ut et bilde av seg med venninner på sosiale medier, eller kutte han helt ut.
Synes det egentlig er utrolig trist at voksne menn - som i hans tilfelle, ikke klarer å takle en slik melding som den jeg sendte han. Jeg var verken ufin i språket, dramatisk eller anklagende på noen som helst måte. Det jeg derimot gjorde var å blottlegge sjela mi, mine følelser for han og slenge på noen lykkeønskinger på slutten av meldingen, det var det liksom. Men da har jeg tydeligvis lært (enda) en ting når det kommer til menn; det er ikke nok med at de har sarte sjeler, men en uskyldig melding kan være nok til å få dem til å krype tilbake i hulen sin..
Gammel 04.02.16, 00:25
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av SummerTime Vis post
Det er ikke lett å kjenne seg splittet i kjærlighet.Jeg mener at man vil så gjerne,men så ser man at det ikke fungerer og det hele blir bare slitsomt og utmattende.Du gjorde det riktige da du sa i fra på din måte at dette klarte du ikke lenger,det er virkelig å ta ansvar for seg selv.En skal absolutt ha det trygt og forutsigbart i et forhold om det skal kunne utvikle seg på en stødig og sunn måte til noe varig.
Jeg tror ikke at du skal avskrive helt at han kan komme til å kontakte deg igjen etter en tid,det er kanskje viktig å tenke over om du ønsker å svare ham eller eventuelt hva du skal svare.Dette er foreløpig en hypotese idet han ennå ikke har gitt lyd fra seg,men muligheten er der.
Jeg tror at det er riktig av deg å ikke kontakte spåere for å søke svar omkring ham..La det bare ligge.
Se for deg livet ditt framover og tenk på hva du ønsker at det skal inneholde,noe nytt kommer garantert til å skje
Virkelig Summertime, jeg håper så inderlig at han før eller siden tar seg sammen og blir mann nok til å sende meg et svar. En melding, ringer meg, ett eller annet. Vi hadde så god dialog oss i mellom. Jeg har hele tiden trodd at han var enkel å prate med, men han forduftet da han leste meldingen, skulle nesten tro at jeg kom med en grusom melding eller noe..
Naive meg trodde at vi "hadde" noe spesielt mellom oss, at han på sett og vis likte meg men at han bare var redd for å binde seg som han sa til meg. Han skrev komplimenter til meg titt og ofte - og da tenker jeg at man skriver vel ikke det til en person man ikke synes noe om.

Prøver så godt jeg kan å komme meg videre nå. Men merker at skuffelsen og savnet etter han fortsatt sitter i meg :-(
Gammel 04.02.16, 03:50
Maya70 Maya70 er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jun 2014
Meldinger: 305
Standard

Hvis jeg skal sette meg i hans situasjon så er det vel rett og slett det at han ikke vil binde seg som gjør at han ikke svarer. Han tenker kanskje at det er bedre å kutte tvert enn å fortsette å "leke" når du har følelser for han. Hvis han skulle svare på denne meldingen så er det kanskje vanskelig å formulere seg på en slik måte at det ikke inviterer til videre kontakt samtidig som det er hensynsfullt.

Kanskje han tenker at det mest hensynsfulle er å ikke svare.

Jeg har også opplevd at noen jeg har hatt god kontakt med ikke har svart i det hele tatt etter at jeg har røpet at jeg har følelser for dem. Det er nok noen ganger den eneste måten å gjøre ting på, og det er veldig effektivt med tanke på å få gjennom en beskjed om at de ikke vil noe mere...

Jeg har også selv kuttet kontakten med noen for at de skulle slutte å tenke på meg og ha en bedre sjanse til å treffe noen som vil binde seg.
Svar med sitat
Gammel 06.02.16, 20:51
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Maya70 Vis post
Hvis jeg skal sette meg i hans situasjon så er det vel rett og slett det at han ikke vil binde seg som gjør at han ikke svarer. Han tenker kanskje at det er bedre å kutte tvert enn å fortsette å "leke" når du har følelser for han. Hvis han skulle svare på denne meldingen så er det kanskje vanskelig å formulere seg på en slik måte at det ikke inviterer til videre kontakt samtidig som det er hensynsfullt.

Kanskje han tenker at det mest hensynsfulle er å ikke svare.

Jeg har også opplevd at noen jeg har hatt god kontakt med ikke har svart i det hele tatt etter at jeg har røpet at jeg har følelser for dem. Det er nok noen ganger den eneste måten å gjøre ting på, og det er veldig effektivt med tanke på å få gjennom en beskjed om at de ikke vil noe mere...

Jeg har også selv kuttet kontakten med noen for at de skulle slutte å tenke på meg og ha en bedre sjanse til å treffe noen som vil binde seg.
Ja mulig det er årsaken, men synes bare at det er pussig at han sendte meg komplimenter i ny og ne til tross for at han hevdet at han ikke ville binde seg, og at han allerede visste hva jeg følte for han og oss. Tenker at hvis man ikke er interessert så tar man bare å kutter kontakten sånn drastisk, men det gjorde ikke han.. Har fremdeles et lite håp om at han kommer til å kontakte meg før eller siden, men med hver dag som går så minsker dette håpet og han blir et fjernere og fjernere minne for meg..
Gammel 06.02.16, 20:52
Flora sin avatar
Flora Flora er offline
Superbruker

Standard

Fru Larsen,
kikket innom for ett par dager siden og så at du hadde skrevet et innlegg her i tråden min - rakk ikke å svare da, men ser at du nå har fjernet den?
Gammel 07.02.16, 07:49
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Ja, jeg så den jeg også, syntes den var interressant. Synd at hun slettet den.
Svar med sitat
Gammel 07.02.16, 17:39
Fru Larsen
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Jeg så at du (Flora) leste den, og da tenkte jeg at den hadde stått lenge nok, da det egentlig bare var et lite innspill hva jeg tenkte da jeg leste dette. Wish you good luck, forresten! :)

Sist endret av Fru Larsen; 07.02.16 kl 20:00
Svar med sitat
Gammel 07.02.16, 19:01
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,365
Standard

Jeg synes du har gjort et tøft valg - og jeg tror det er et godt valg for deg, selv om det gjør vondt nå. Det er bedre å ta sorgen ved å bryte av slik, enn å bære sorgen over gjentatte skuffelser over tid. Det siste bryter bare ned. Nå kan du lettere fokusere på deg selv og det som ligger foran deg i stedet for ham. Jeg forstår at du skulle ønske du fikk svar ham, man kanskje er det greiest at det ikke er noen respons? I så fall hadde du sikkert svart tilbake og så hadde du kanskje ikke klart å bryte med ham likevel.

Selv om det er en dum floskel så blir dagene lysere nå, det er vår om 1-2 mnd. Du går lysere tider i vente, og jeg tror du vil se lysere på det meste når våren er i anmarsj for alvor. Godklem!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:22.