Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Oss i mellom > Sorg

Sorg En delt sorg, er en halv sorg. Noen ganger kan det hjelpe å få det ut.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15.05.16, 01:21
Idim Idim er offline
Fersk

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 99
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Ditt problem er at du vil ha en gutt som ikke eksisterer. Du har laget et fantasibilde av ham i ditt hodet, en illusjon. Og det samme med forholdet hans til henne, det er jo du som har laget deg et fantasibilde på at han elsker henne.

Alt er bare en fantasi i ditt hodet, og det er det du gråter over. Jeg tror du må begynne å innse realiteten, ikke tviholde på fantasibilder. Er ikke rart du får problemer da, når du lager deg din egen virkelighet, og ikke klarer å se den som den er.

Men det er fint at du skal på behandling, håper du får god nytte av den. :-)
Det med at han er/var fysisk fin igjen er ikke fantasi, det er det den biten jeg fikk høre av han og andre selv, men hvordan det er nå vet jeg ikke og det med at han elsker henne osv har jeg laget mye fantasi av i hodet ja pga det bildet jeg ikke trodde var en realitet før jeg fikk vite det. Men ja, jeg har spinnet meg inn i et nett av fantasi og disneyfilm og tanker om hele hendelsen siden den gang og ikke kommet ut av det.

Ja, håper på det beste! Etter at jeg har blitt litt bedre de siste dagene kjenner jeg mer på at jeg har reist meg igjen veldig mye!
Svar med sitat
Gammel 15.05.16, 10:15
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 980
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Idim Vis post
Det med at han er/var fysisk fin igjen er ikke fantasi, det er det den biten jeg fikk høre av han og andre selv, men hvordan det er nå vet jeg ikke og det med at han elsker henne osv har jeg laget mye fantasi av i hodet ja pga det bildet jeg ikke trodde var en realitet før jeg fikk vite det. Men ja, jeg har spinnet meg inn i et nett av fantasi og disneyfilm og tanker om hele hendelsen siden den gang og ikke kommet ut av det.

Ja, håper på det beste! Etter at jeg har blitt litt bedre de siste dagene kjenner jeg mer på at jeg har reist meg igjen veldig mye!
Årsaken til hvorfor han behandler henne på en annen måte enn han behandlet deg er det vel egentlig bare han som kan svare på. Jeg forstår at du lurer på hvorfor for du behandlet jo han bra. Eller at du lurer på hvorfor han fikk mer følelser for henne enn deg. Men sånn er livet.

De fleste av oss har vært igjennom det. Og når jeg ble litt eldre så var det lettere å tenke at han ikke var den rette. At det ikke hadde blitt bra uansett for vi passet ikke sammen. Det er en grunn til at det ikke ble noe mer uansett årsaken til at det tok slutt eller hvordan det tok slutt. Spådamer som så at det egentlig var meg han var glad i og at det var problemer i det nye forholdet holdt bare forelskelsen og illusjonen levende. For det var bare en illusjon. Han var ikke forelsket i meg lenger og jeg var tilslutt mer forelsket i forelskelsen enn mannen.

En dag så er det du som gjør det slutt med noen fordi han ikke er den rette eller du har møtt en ny. Men da har du lært at det er hyggelig å gi de en forklaring på hvorfor du gjør det slutt for at de skal slippe å føle det samme som du gjør nå. Og for at de skal få en avslutning.

Så hev hodet og vit at det venter en som er mye bedre og som passer deg mye bedre. En som er trofast og som du slipper å være usikker på. Du er jo så ung og har hele livet foran deg! Ingenting er som en vår forelskelse eller sommerflirt så kom deg ut og lev livet. Nå vet du iallefall hva slags mann du ikke vil ha.

Og så er det veldig hyggelig å høre at du føler deg bedre og at ting går rette veien
Opp av myra og på med joggeskoene

Klem og lykke til
Svar med sitat
Gammel 16.05.16, 22:37
Bira Bira er offline
Banned

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 5,767
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Idim Vis post
Hehe, takk! Godt å høre at jeg ikke blir hakket ned på for å kalle han for en «unormal» person og at jeg får så mye omtanke <3 Jeg antar at jeg på en måte trenger å høre at det ikke er normal oppførsel eller at det er vanlig utnyttelse? Likevel legger jeg skylden på meg selv for ting, for jeg ble en person jeg aldri har vært og jeg angrer på at jeg "pushet" han til endepunktet på en måte. Men noe drev meg på et vis!

Det er ikke normalt at en gutt gjør det nei, og i alle fall ikke så tidlig i et forhold tenker jo jeg da! Vi tror han var midt i avhengigheten og veldig nære å bli tatt på det av foreldrene da han var med meg. Han rømte fra virkeligheten, så mulig han lå der for å klekke en plan eller noe. Han sa ikke at han slo henne, han ringte gråtende og sa han hadde lagt henne i bakken fordi han ble sint/fortvilet, og at ingen kom for å hjelpe. Det var bare alle andre si feil som ikke brydde seg eller gadd å hjelpe. Da reagerte jeg mer på at han grein og at han sa vi ikke kunne være sammen mer, for det var jo det siste jeg ville da. Nå ser jeg jo hvor sykt det er at jeg prøvde å støtte han i det. For alt jeg vet kan det være oppspinn også. Men hvem sier sånt da? Ja, mamma merket ting han sa som bare var helt rart osv, så jeg prøver å tenke litt over det også for å hjelpe meg selv.

Veldig godt poeng og mange skjønner nok ikke hvorfor jeg fortsatt savner en som han. Det jeg tror er at jeg savner den han er nå. At jeg fikk en sengeliggende slappis som mistet skoleplassen og jobben, mens hun har hatt en gutt som fikk tak på livet sitt igjen og flyttet og ser ut til å klar seg helt normalt og bra igjen. Det er det jeg er så sint på, at jeg ikke fikk det. Jeg fikk bare dritt. Men som du sier, så vet jeg ikke hva som foregår der, men det jo mer jeg fikk vite, jo mer knuste jeg. At han var normal igjen og flyttet for henne og seg selv, noe han skulle for meg og ta opp fag igjen osv. Det er den biten jeg ikke forstår. Da tenker jeg om han oppfører seg når han har det fint, for har han vært sånn med meg, så kan han ikke bare bli en helt normal og annen person i halvannet år med henne uten at noen merker noe. Det er så sykt mindfuck for meg. Og hun har på en måte ingen å være truet av slik jeg hadde, da han ikke bruker tiden på noen andre. Fordi han har ikke flere sånne venninner som da han hadde henne når vi var sammen så vidt jeg vet om.
Sånn sett så prøver alle å fortelle meg at han er nok mer sammen med henne fordi hun er fra et rikt område, han vil kjapt til penger (avhengigheten) og han trenger å bli beundret? At han er med noen for praktiske grunner, men jeg har jo lagd bilde av at han elsker henne så høyt osv, men da skjønner jeg ikke hvordan han har samvittighet til å gjøre sånt mot meg, men så ha ekte følelser for henne. (Med mindre jeg bare ble utnyttet da..vet ikke hvordan folk som bare utnytter en aka drittsekk oppfører seg)

Nei, absolutt ikke frekt å spørre.. jeg tror nok flere her lurer på det. Men jeg har faktisk vært til psykolog tidligere, fordi jeg ble jo deprimert og var så langt nede at jeg hadde tanker om å ende alt.. og jeg har jo fått angst pga kroppen tålte ikke alt jeg var gjennom. Psykolog ga meg ingenting. Jeg har prøvd coaching også, og tankefeltterapi..men hjalp ikke heller. Jeg snakker med min mor som gjentar seg hele tiden for å huske det negative og prøve å trekke logiske slutninger om han osv. Hadde ikke klart å sitte her nå om det ikke var for henne. 16 Juni skal jeg på ny behandling igjen som min tante ha prøvd, som har vært gjennom lignende og som har hjulpet henne mer enn hun trodde var mulig. Så da skal jeg prøve det og jeg håper det hjelper en gang for alle. Det er viljstyrken min som ikke er der, og jeg aner ikke hvorfor jeg ikke vil eller klarer. Like uforståelig for meg som for dere, hehe;D
Jeg har det betraktelig bedre nå enn jeg har hatt.. men jeg griner en gang imellom og har tankekjøret hver dag, fordi jeg ikke forstår.
I dag tok jeg min første tatovering som viser at jeg er en overlever i alle fall, og DET er et lyspunkt! Veldig stas

Hadde det vært en venninne hadde jeg nok sagt det samme som deg og det alle andre sier at han ikke er verdt det og at jeg fortjener hundretusen ganger bedre enn det. Jeg ser jo objektivt, men ikke så lett når hjertet ikke er kaldt ennå. Jeg merker forskjell nå som jeg er litt mer på beina at jeg kan skyve tankene litt vekk og faktisk tenke at jeg ikke bryr meg akkurat nå om grunnen til at han gjorde det og det er deilig, men det går opp og ned og litt på dagsform, hehe;D

Tusen takk for veldig fine ord!:)
Stor klem til deg også!
Så hun kommer fra en velstående familie? Kan jo være så enkelt som at hun har tillært seg å kreve mer av mennesker på en annen måte enn oss "andre dødelige" og at han ble nødt til å ta seg sammen for å være en del av hennes miljø...?

Det man faktisk ser er ikke en illusjon. Illusjon er jo bilder man skaper i hodet som ikke har rot i virkeligheten.

Tiden vil jobbe med deg og være en god støtte. Jobb med problemet/følelsene og ikke mot det. Det tar lengre tid når man ikke har fått "hva og hvorfor", men en dag blir dette et vagt minne. Du har fremdeles mange frosker å kysse Og ta med deg denne erfaringen når du møter neste frosk og vis hvor skapet skal stå

For meg handler det om å finne den der alt klaffer med. Og kunne du virkelig sett for deg å bygge en fremtid med denne mannen? Få barn med, kjøpe et hus og leve et familieliv med han?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:18.