Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Singeltråden

Singeltråden Med adgang for ikke-single også :-)

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.10.16, 08:24
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Jeg synes at han virker litt for mye tibakelent birkenhanne.Jeg hadde stoppet alle mine utspill og droppet ham. Om han tok kontakt etter dette der han viste en dypere interesse så hadde jeg spurt han om han ønsket å utvikle bekjenskapet. Det er frustrerende når motparten er såpass difus,men sett dine grenser for hva du aksepterer fra ham framover.Ta vare på ditt følelsesliv.
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 10:07
Gemini sin avatar
Gemini Gemini er offline
Godt kjent

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 980
Standard

Hvorfor skal man doppe en fyr bare fordi han er litt forsiktig av seg? Kanskje han er like usikker på deg som du er på han? Skjønner ikke hvorfor man skal droppe en potensiell kjæreste (for du liker han tydeligvis) etter bare to uker fordi han er litt forsiktig. Kanskje han har brent seg tidligere og vil se an litt? Det er jo ikke rart vi fortsatt er single hvis vi skal gi opp så fort

Synes du skal gjøre som Alex sier jeg hvis du fortsatt vil bli bedre kjent med han. Da må han iallefall svare ja eller nei og kanskje det blir lettere for han å ta initiativ senere. Det er jo ikke sikkert han er like forsiktig når han vet hva du vil.

Det kan jaggu ikke alltid være lett å være mann heller...
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 10:20
Cara sin avatar
Cara Cara er offline
Superbruker

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Et eller annet sted i Norge
Meldinger: 7,401
Standard

Jeg synes det høres ut som for mye hinting. Hva er galt med å være litt mer direkte? Prøv en: "Jeg har tenkt meg en tur til fjells neste helg. Har du lyst til å bli med?"

Eller foreslå noe annet som du faktisk har lyst til å gjøre og sannsynligvis ville gjort uansett om han ble med eller ikke.
Gammel 30.10.16, 10:29
Salvie sin avatar
Salvie Salvie er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 5,417
Standard

Jeg er også enig med Cara, Gemini og Alexx. Du er så heldig å kunne få et svar fra vedkommende så tvi tvi. Jeg på deg
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 11:00
birkenhanne birkenhanne er offline
Godt kjent

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 240
Standard

Igjen vil jeg takke for at dere viser engasjement itråden min:-) Så bra!
Jeg er i utgangspunktet enig med Krølle og Summertime, og jeg ønsker at mannen skal kunne vise mere handlekraft og ikke være så passiv. Hadde han vært litt mere "på" så hadde jeg ikke vært så usikker selv heller, og det hadde vært enklere for meg å foreslå noe. Jeg har opplevd menn tidligere som har vært like av/på. Med denne mannen så har jeg kanskje opplevd at jeg gir litt mer av meg sjøl i textinga enn han.
Han er alenepappa, og jeg har hørt via omveier bruddet mellom han og exen har vært ganske konfliktfyllt. Det er visst fortsatt konflikter mellom dem...har jeg hørt.
Jo, jeg kunne selvsagt ta mere initiativ selv også, spurt direkte om vi kunne ha funnet på noe. Så er jeg "gammeldags" og mener at mannen må mere på banen. Har lest masse litteratur på dette om at selv om samfunnet forandrer seg så har ikke de primitive kjønnsrollemønsteret forandret seg så mye. Dvs de aller fleste menn liker å være jegeren.
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 11:20
Salvie sin avatar
Salvie Salvie er offline
Superbruker

Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 5,417
Standard

Men, hva vil du gjøre da? Enig i at menn bør ta initiativ, men det kommer jo litt an på. Kan jo være greit for deg å få et svar?
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 11:35
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Salvie Vis post
Men, hva vil du gjøre da? Enig i at menn bør ta initiativ, men det kommer jo litt an på. Kan jo være greit for deg å få et svar?
Spørsmålet er om jeg skal gidde å gi så mye oppmerksomhet til en som åpenbart kan bli en fyr jeg vil bli enda mere frustrert over. Jeg kan skjønne om mannen er usikker, brent fra tidligere forhold, dårlig selvtillit-joda det kan være ulike grunner til at han er så vag.
Han sender jo meldinger med smileys og blunk og ønsker meg god kveld osv...altså han viser jo en viss interesse ved å melde meg (han hadde jo ikke trengt og gjort det hvis han ikke var interessert i meg etter kinodaten).
Men jeg mener at til nå så har han vist for lite engasjement til at jeg skal være så mere "på", det vil være å gå på akkord av den jeg er , med min egenverdi. En mann er ikke såå viktig for meg, at jeg nødvendigvis må "fly" etter han heller. Kall det det barnslig stolthet, gammeldags osv. Men jeg tror helt ærlig at det kan finnes andre menn der ute som er tydeligere enn han her. Selv om han er interessant og jeg er tiltrukket av han, så orker jeg ikke sånne kompliserte greier lengre. Og litt som Krølle skrev tidligere så har menn som blir "jakta på" av damer en tendens til å fortsette i det mønsteret.
Jeg tror at jeg bør leve mitt liv og ha fokus på andre ting. Selvsagt sender han meldinger, som "ønsker deg en god søndag" osv, så svarer jeg selvsagt hyggelig tilbake på det, men heller ikke mere. Den dagen han foreslår noe mere konkret..da snakker vi! Hva mener dere? Krølle du hadde noen erfaringer rundt det å være mindre tilgjengelig...hvordan fungerte det?
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 12:46
Mojo* sin avatar
Mojo* Mojo* er offline
Superbruker

Meldinger: 4,626
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av birkenhanne Vis post
Spørsmålet er om jeg skal gidde å gi så mye oppmerksomhet til en som åpenbart kan bli en fyr jeg vil bli enda mere frustrert over. Jeg kan skjønne om mannen er usikker, brent fra tidligere forhold, dårlig selvtillit-joda det kan være ulike grunner til at han er så vag.
Han sender jo meldinger med smileys og blunk og ønsker meg god kveld osv...altså han viser jo en viss interesse ved å melde meg (han hadde jo ikke trengt og gjort det hvis han ikke var interessert i meg etter kinodaten).
Men jeg mener at til nå så har han vist for lite engasjement til at jeg skal være så mere "på", det vil være å gå på akkord av den jeg er , med min egenverdi. En mann er ikke såå viktig for meg, at jeg nødvendigvis må "fly" etter han heller. Kall det det barnslig stolthet, gammeldags osv. Men jeg tror helt ærlig at det kan finnes andre menn der ute som er tydeligere enn hanher. Selv om han er interessant og jeg er tiltrukket av han, så orker jeg ikke sånne kompliserte greier lengre. Og litt som Krølle skrev tidligere så har menn som blir "jakta på" av damer en tendens til å fortsette i det mønsteret.
Jeg tror at jeg bør leve mitt liv og ha fokus på andre ting. Selvsagt sender han meldinger, som "ønsker deg en god søndag" osv, så svarer jeg selvsagt hyggelig tilbake på det, men heller ikke mere. Den dagen han foreslår noe mere konkret..da snakker vi! Hva mener dere? Krølle du hadde noen erfaringer rundt det å være mindre tilgjengelig...hvordan fungerte det?

Jeg ser hva du mener, og jeg tenker sånn sjøl også.
Samtidig innser jeg at det er jammen meg ikke enkelt å være mann.
Han er interessert, men blir kasta vrak på fordi han ikke er pågående og engasjert nok.
Jeg er ingen "jegertype" som sagt, og foretrekker å bli "jakta på" - men noen ganger er man bare nødt til å dytte på selv også hvis man vil ha framgang. ( Bruke litt kvinnelist )
Jeg har vært ute for menn som er så pågående, at jeg har følt meg kvalt og nærmest tråkka ned.
Det er turn off det. For mye og for lite duger ikke
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 13:03
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,915
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av birkenhanne Vis post

Jeg synes du tenker klokt Birkenhanne. :-)

Men jeg kjenner for å presisere mine tidligere innlegg. Jeg mener ikke at kvinnen ikke skal ta sin del av ansvaret for å opprettholde kontakten. En mann skal ikke måtte ta all initiativ til treff og all kontakt, men det skal heller ikke kvinnen tenker jeg. Men jeg tror faktisk at ganske mange menn mister litt interessen hvis de blir jaget på. Det kan være litt smigrende i starten, men så mister de gjerne interessen etter en stund. Det gjelder selvfølgelig ikke alle menn.

Når det gjelder sms, mail og telefoner, så er det kanskje lurt å legge seg på på 50/50 (eventuelt bittelitt mindre). Hvis det går framover med kontakten, tror jeg du kan slappe av og la det som skje skje. :-) Men hvis du blir den som må dytte kontakten framover, så skurrer det for meg. Det er noe med gjensidighet, ikke sant? Men det er jo ennå tidlig her, er det ikke? Dere har ikke møtt hverandre mange ganger. Du har uansett vist din interesse, slik du beskriver det, så han er neppe usikker på akkurat det? Han vet du er interessert, tror du ikke?

Uansett, det med gjensidig kontakt og intitiativ, det bør det være der fra starten av mener jeg. Ellers er man fort ut i noe hvor den ene vil mer enn den andre. Den ene dytter, mens den andre holder igjen. Det blir bare slit greier.

Sist endret av Krølle; 30.10.16 kl 13:14
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 13:12
Godt kjent

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mojo* Vis post
Jeg ser hva du mener, og jeg tenker sånn sjøl også.
Samtidig innser jeg at det er jammen meg ikke enkelt å være mann.
Han er interessert, men blir kasta vrak på fordi han ikke er pågående og engasjert nok.
Jeg er ingen "jegertype" som sagt, og foretrekker å bli "jakta på" - men noen ganger er man bare nødt til å dytte på selv også hvis man vil ha framgang. ( Bruke litt kvinnelist )
Jeg har vært ute for menn som er så pågående, at jeg har følt meg kvalt og nærmest tråkka ned.
Det er turn off det. For mye og for lite duger ikke
Mojo; jeg er enig i det du skriver også! Det er jammen ikke lett å være menn heller. Jeg tror også at jo eldre menn er, jo mere bagasje har de, og mere sårbare er de også? Hva legger du i "kvinnelist"? Tror jeg vet hva du mener altså, men kom gjerne med tips;-).
Det jeg ofte opploever er at jo mindre oppmerksomhet jeg gir til menn (det er de jeg ikke er interessert i), jo mere er de på banen. Det er noen ganger jeg har lurte på hvordan vedkommende kan være så tålmodig med meg..hehe. Men det sier kanskje noe om dem da ? at de enten ikke har selvinnsikt, eller at de virkelig er jegere og for dem så blir det rett og slett et spill...hvilket ikke er bra. Du skriver at du har vært ute for menn som er altfor pågående, og det er jo heller ikke bra. Jeg har ei venninne som fortsatt er singel. Hun har datet flere menn , og hun bombanderer de med meldinger daglig , selv om hun ikke får svar. Hun legger alle kort på bordet og øser ut av seg hvor interessert hun er og at "du er mannen i mitt liv". Menn blir skremt, og det har de også blitt i dette tilfellet. Men nå, etter at hun har tatt mindrte kontakt, har han ene kommet mere på banen att. Hun backer litt ut..mannen kommer på banen. Balanse? turtaking? ...hehehe
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:22.