Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Singeltråden

Singeltråden Med adgang for ikke-single også :-)

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29.10.16, 22:00
birkenhanne birkenhanne er offline
Godt kjent

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 242
Standard Skal jeg forvente at mannen tar initiativ?

Hei!
Jeg er litt forvirra og rådvill om dagen. Saken er den at for 1 år siden ble jeg match med en kjekk fyr på Tinder. Han bor bare 40 min unna meg. Vi skrev til hverandre der en periode, men siden vi aldri møttes , og forøvrig heller ikke tok initiativ til det, så kutta jeg ut kontakten med han der. Han begynte å følge meg på Instagram (og jeg han). Så i sommer la han meg til som venn på face. Han begynte å skrive til meg meg en gang jeg godtok han som venn. Etter det skrev vi litt til hverandre. Vi har vel vekslet litt på hvem som har begynt å skrive, men det er kanskje han som har tatt litt mere initiativ. Vi har nå møttes på en date, for 2 uker siden. Det var han som hintet frempå en kinofilm, og jeg syntes han gikk så rundt grøten så jeg spurte han om han mente det slik at vi 2 skulle på kino? Ja det ville han. Vi var på kino og jeg inviterte han til meg på en kaffe først. Det var kjempetrivelig. Han syntes også det så jeg. Dagen etter så sendte jeg han ei mellding litt utpå kvelden og takket for i går, og en bra film. han svarte etter noen timer med det samme. Etter det har vi hatt kontakt. F.eks så har han begynt å skrive "god fredag Mia" osv. Jeg vet at han er like glad i å gå på fjellturer som jeg er, så i går skrev jeg til han at han snart bør bli med på fjelltur. Han svarte at fjelltur blir aldri feil. Men saken er at jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg? Jeg liker fyren, men jeg skulle ønske at han kunne ta initiativet også neste gang. Hva mener dere?
Svar med sitat
Gammel 29.10.16, 23:16
wander
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Det der er alltid vanskelig.

Jeg skulle ønske at alle menn var like, for da hadde det vært en "oppskrift" å følge for at det skulle ende bra.

Noen menn ønsker at man tar initiativet og så blir det en lykkelig kjærlighetshistorie ut av det. Men noen menn vil være "jegeren" og hvis man tar initiative overfor dem så backer de ut fordi man er for "pesete".

Jeg skulle ønske det hadde vært bare rett fram og ærlighet var det som var greia med alle. At man rett og slett bare ikke spilte noe datingspill eller noe sånt og bare sa i fra til den man møtte at "jeg liker deg, jeg vil fortsette å møte deg, er det ok for deg at jeg tar initiativ eller syns du det blir masete? Liker du meg, har du lyst til å fortsette å møte meg?" osv

Og denne mannen du har møtt. Vanskelig å vite om han helst vil at du skal fortsette å ta initiative og blir med hvis du spør spesifikt, eller om han helst vil bestemme det selv og kommer til å spørre deg en dag selv.

Kanskje du skal prøve å være direkte? Sende en melding og si at du liker han og at du vil at han skal ta initiativ til å møtes når han har lyst og mulighet?
Svar med sitat
Gammel 29.10.16, 23:38
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 1,913
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av silkeskjerf Vis post
Ring Una
Una? mener du Runa?
Svar med sitat
Gammel 29.10.16, 23:43
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av birkenhanne Vis post
Hei!
Jeg er litt forvirra og rådvill om dagen. Saken er den at for 1 år siden ble jeg match med en kjekk fyr på Tinder. Han bor bare 40 min unna meg. Vi skrev til hverandre der en periode, men siden vi aldri møttes , og forøvrig heller ikke tok initiativ til det, så kutta jeg ut kontakten med han der. Han begynte å følge meg på Instagram (og jeg han). Så i sommer la han meg til som venn på face. Han begynte å skrive til meg meg en gang jeg godtok han som venn. Etter det skrev vi litt til hverandre. Vi har vel vekslet litt på hvem som har begynt å skrive, men det er kanskje han som har tatt litt mere initiativ. Vi har nå møttes på en date, for 2 uker siden. Det var han som hintet frempå en kinofilm, og jeg syntes han gikk så rundt grøten så jeg spurte han om han mente det slik at vi 2 skulle på kino? Ja det ville han. Vi var på kino og jeg inviterte han til meg på en kaffe først. Det var kjempetrivelig. Han syntes også det så jeg. Dagen etter så sendte jeg han ei mellding litt utpå kvelden og takket for i går, og en bra film. han svarte etter noen timer med det samme. Etter det har vi hatt kontakt. F.eks så har han begynt å skrive "god fredag Mia" osv. Jeg vet at han er like glad i å gå på fjellturer som jeg er, så i går skrev jeg til han at han snart bør bli med på fjelltur. Han svarte at fjelltur blir aldri feil. Men saken er at jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg? Jeg liker fyren, men jeg skulle ønske at han kunne ta initiativet også neste gang. Hva mener dere?
Ikke lett det der. Jeg aner ikke hva som blir best, men synes han virker litt passiv. Du har allerede hintet om fjelltur, du har gitt han signaler om at du vil treffes. For min del så har jeg trøtnet på for passive menn. Men du kan jo gi det tid? Men det med å være den mest aktive part som kvinne er jeg skeptisk til egentlig. Ikke fordi jeg sitter fast i gamle kjønnsrollemønstre, men fordi ganske mange menn godt kan treffe en dame en stund når hun presser litt på, men driven hans blir for liten sånn på sikt. Det er min erfaring. Det trenger ikke å stemme for andre enn meg.

Lykke til!
Svar med sitat
Gammel 29.10.16, 23:46
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Standard

Og ja, - du kan forvente at en mann tar initiativ og viser handlekraft. Tenker nå jeg da. :-)
Svar med sitat
Gammel 29.10.16, 23:57
Godt kjent

Standard

Takk for svar:_) Krølle : jeg er veldig enig i det du skriver. For meg blir det mest "naturlig" at fyren tar initiativ. Dagen før han hintet om kino, så skrev jeg til han . Jeg visste at han hadde vært på jakt den helga. Jeg spurte han om jakta og om det var sånn at han fortsatt var på jakt....etter elg;-) Han tok nok ironien i det, for han repliserte med å spørre om jeg var på jakt? Da svarte jeg at jakta for mannfolka stå for;-) Mulig hyan tok hintet i og med at han "hintet" om kino dagen etter. Jeg har fått inntrykk av at han er egentlig ganske forsiktig . Men mens han satt her hos meg så snakket han masse, brukte humor, satt veldig bredbeint, meg henda på hvert kne, og lett fremoverlent (har studert kroppsspråk og tok det som at han er interessert da). Men jeg er ikke typen som er så frempå selv, og jeg ønsker en mann som er tydelig på hva han vil, og hvor jeg slipper å gå å lure om det er sånn at viltreffe meg mere eller ikke?
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 00:00
Krølle sin avatar
Krølle Krølle er offline
Gjenganger

Standard

Du kan jo texte han selvfølgelig og si du har lyst til å treffe han. Det kan fungere det, jeg aner ikke. Men han virker litt passiv, tar ikke helt intitiativ. Jeg har begynt å gjøre akkurat det samme tilbake. Er en fyr interessert, så kan han heller jage meg litt. :-) Ignorere ham litt kanskje? Dette signaliserer at du er en dame med valgmuligheter, med et bra liv som ikke dreier seg om tanken på å møte han. Kanskje det kan få han litt over i "jaktmodus". Jakt på deg, og ikke elg.
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 00:09
Godt kjent

Standard

Hehehe....den var god:-) Ja helt enig! Han har ikke rukket å bli sååå viktig for meg heller, så hvorfor skal jeg bruke tid på å gruble så mye? Nei, fortsette å ha mulighetene åpne for andre menn :-)

Hvem er Una?
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 02:24
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Sitat:
Hehehe....den var god:-) Ja helt enig! Han har ikke rukket å bli sååå viktig for meg heller, så hvorfor skal jeg bruke tid på å gruble så mye? Nei, fortsette å ha mulighetene åpne for andre menn :-)

Hvem er Una?
En spådame.
Svar med sitat
Gammel 30.10.16, 02:35
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Sitat:
Takk for svar:_) Krølle : jeg er veldig enig i det du skriver. For meg blir det mest "naturlig" at fyren tar initiativ. Dagen før han hintet om kino, så skrev jeg til han . Jeg visste at han hadde vært på jakt den helga. Jeg spurte han om jakta og om det var sånn at han fortsatt var på jakt....etter elg;-) Han tok nok ironien i det, for han repliserte med å spørre om jeg var på jakt? Da svarte jeg at jakta for mannfolka stå for;-) Mulig hyan tok hintet i og med at han "hintet" om kino dagen etter. Jeg har fått inntrykk av at han er egentlig ganske forsiktig . Men mens han satt her hos meg så snakket han masse, brukte humor, satt veldig bredbeint, meg henda på hvert kne, og lett fremoverlent (har studert kroppsspråk og tok det som at han er interessert da). Men jeg er ikke typen som er så frempå selv, og jeg ønsker en mann som er tydelig på hva han vil, og hvor jeg slipper å gå å lure om det er sånn at viltreffe meg mere eller ikke?
Men hvorfor gjøre det så vanskelig? Jeg hadde sagt at " jeg synes du virker som en hyggelig kar, så jeg lurer på om du har lyst til å treffes for å bli bedre kjent?" (Det innebærer jo regelmessig)

Da må han svare ja eller nei. Svarer han ja til å bli bedre kjent, så innebærer det at begge tar initiativ til kontakt fremover, og man vet at begge vil bli bedre kjent.
Og så må man ta det det derfra, i stedet for å hinte på ditt eller datt. Det er mye bedre å være direkte.

Sist endret av Alexx; 30.10.16 kl 02:39
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:53.