Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Singeltråden

Singeltråden Med adgang for ikke-single også :-)

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23.10.16, 21:44
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Salvie Vis post
Ja og det som gjør meg mest oppgitt er at det går en sms el. e.post el. og så er det plutselig sex-prat. For meg blir det skikkelig turn-off.....
Klart det er skikkelig ekkelt. Jeg mistenker endel av de som bor langt unna og som har tatt kontakt med meg "for å sees av og til" er ute etter en elskerinne. Lett å gjennomskue. Ødelegger så for seg selv i det de straks blir sortert bort fra eventuelle aktuelle.
Svar med sitat
Gammel 23.10.16, 21:45
Romerinne Romerinne er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 1,365
Standard

Selv har jeg ikke så mye erfaring med datingsider på nettet. Har gjort noen halvhjerta forsøk for noen år tilbake, men fant ut at jeg ikke orka å følge det opp noe særlig. Fikk også flere merkelige henvendelser, blant annet et laaaangt brev fra en fyr i Fredrikstad som satt i rullestol og som helt tydelig sendte ut samme brevet til mange kvinner. Essensen var at kvinnen som mottok brevet hadde fordommer mot å være sammen med en mann med et handikap, men at han vag en knakende kjekk kar. Det hele var turn off. Opplevde også som noen her nevner at man hadde litt kontakt med noen som plutselig bare forsvant. Tror det er mange greie og kjekke menn der ute, men kanskje flere surrebukker som bare er der uten å ha noen dypere mening med det. Ikke noe for meg.

Jeg har venner som har møtt sine utkårede på nettet og de har holdt i hop i flere år, og fått barn. Så jeg tror det er fine muligheter når man først treffer noen. Utfordringa er bare å treffe på den personen. Synes ikke du skal gi opp håpet helt Summertime :)
Svar med sitat
Gammel 23.10.16, 21:46
Salvie sin avatar
Salvie Salvie er offline
Superbruker

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 5,440
Standard

Ja sant ST, men om det er det man søker er det jo forsåvidt greit, men om man ønsker noe mer tror jeg fort det blir helt feil...mange som er etablert i forhold som søker etter noe på si og for meg føles det veldig sårt...
Svar med sitat
Gammel 23.10.16, 22:36
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,693
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av SummerTime Vis post
Et halvt år har jeg vært medlem på en datingside. Jeg har tidligere hatt ganske god erfaring med nettdating da det er der jeg har truffet noen kjærester som det har blitt et forhold ut av. Nå opplever jeg det helt annerledes. Det har ikke dukket opp noen som jeg kunne tenke meg å gå videre med.Det har vært litt småskriving,men det virker som om de fleste har det greit som single,men savner en venn for treff av og til.
Akkurat det med treff av og til passer ikke meg da jeg søker noe permanent der man kan skape noe sammen og utvikle følelser på et dypere plan.

Nå kjenner jeg at jeg at jeg ikke lenger orker å forsøke å finne en passende partner via nettet og kommer til å slette profilen.Det er krevende å starte på stadige nye mailer for å bli kjent og så viser det seg at det hele renner ut i sanden og utvekslingen av mailer har egentlig vært bortkastet.
Det er ofte menn som bor 15-20 mil unna og gjerne mer som svarer,mens de fra hjemstedet mitt er heller tause.

Savner en partner,men vet ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med en som passer sammen med meg og omvendt.

Er det noen som kan legge noen kort eller kjenne på intuisjonen om jeg noensinne vil treffe en passende mann som det kan bli et greit forhold ut av.Kjenner at jeg begynner å innstille meg på å leve alene,selv om det ikke er ønskelig.
Fint om noen har noe de ønsker å dele med meg!!
Det virker på meg som om dette på en måte er en trend av tiden. Folk er redd for det ekte. De vil ikke gå inn i et forhold som innebærer å utvikle følelser på et dypere plan. For det innebærer vel for mye. De vil ha det på det overfladiske, og disse menneskene treffer man jo på i hauger på nett. Både kvinner og menn. Like barn leker best, tenker jeg, så de samme typene inngår forhold med hverandre. Det er ganske enkelt for de. Ikke innebærer det noen stor risk heller. Ikke blir de såret hvis det tar slutt, men hopper fort inn i neste forhold. Det er jo nok folk å ta av som ønsker akkurat det samme.

Men vi andre som ønsker et mer ekte forhold med følelser, for oss blir det mye vanskeligere å treffe den rette, for det er så få av de som ønsker det samme.
Men man må jo stå på, for til slutt lykkes man sikkert.

Leste for øvrig på et annet forum for en tid tilbake, der en tok utgangspunkt i en artikkel med denne overskriften "Vi vil ikke ha kjærlighet lenger", eller noe i den dur, som påpekte at folk gikk inn i forhold av helt andre grunner en kjærlighet. Av økonomiske grunner, man hadde trygge rammer, man var ikke alene osv. Det var en debattant som kom med et interessant innlegg, han skrev at det eneste folk var interessert ved en date, inkludert ham selv, var om den andre kunne tilfredsstille hans behov. Hvis ikke, så var han ikke interessert. Og når den andre tenkte likedan, var det ikke særlig romantisk lenger, sa han. Og han ble heller ikke motsagt av andre.

Vet ikke hvor sant det er, men at tidene har forandret seg er tydelig.

Men jeg har troen allikevel jeg da. :-)
Svar med sitat
Gammel 24.10.16, 11:44
SummerTime
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Romerinne Vis post
Tror det er mange greie og kjekke menn der ute, men kanskje flere surrebukker som bare er der uten å ha noen dypere mening med det. Ikke noe for meg.

Jeg har venner som har møtt sine utkårede på nettet og de har holdt i hop i flere år, og fått barn. Så jeg tror det er fine muligheter når man først treffer noen. Utfordringa er bare å treffe på den personen. Synes ikke du skal gi opp håpet helt Summertime :)
Tror absolutt at det finnes menn på nettet som har seriøse hensikter,men det er ofte de useriøse som er raskest ute.

Fint at du viser til venner som har truffet noen som det har klaffet med,det er vel det jeg også har i hodet at muligheten er der så et visst håp finnes nok.Men tror det er greit med en pause når jeg kjenner at jeg ikke orker å skrive med noen for øyeblikket.
Svar med sitat
Gammel 24.10.16, 11:48
SummerTime
Guest

Standard

Sitat:
Ja sant ST, men om det er det man søker er det jo forsåvidt greit, men om man ønsker noe mer tror jeg fort det blir helt feil...mange som er etablert i forhold som søker etter noe på si og for meg føles det veldig sårt...
Det blir helt feil for meg også Salvie .Jeg hadde ikke klart å bygge opp noe som helst ved å være den andre kvinnen. Ingen vits i det hele tatt.
Svar med sitat
Gammel 24.10.16, 11:49
Salvie sin avatar
Salvie Salvie er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Det blir helt feil for meg også Salvie .Jeg hadde ikke klart å bygge opp noe som helst ved å være den andre kvinnen. Ingen vits i det hele tatt.
Nei ikke sant. Er jo litt trist at man ikke greier å treffe noen da....føles tomt å bare være en...
Svar med sitat
Gammel 24.10.16, 12:08
SummerTime
Guest

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexx Vis post
Det virker på meg som om dette på en måte er en trend av tiden. Folk er redd for det ekte. De vil ikke gå inn i et forhold som innebærer å utvikle følelser på et dypere plan. For det innebærer vel for mye. De vil ha det på det overfladiske, og disse menneskene treffer man jo på i hauger på nett. Både kvinner og menn. Like barn leker best, tenker jeg, så de samme typene inngår forhold med hverandre. Det er ganske enkelt for de. Ikke innebærer det noen stor risk heller. Ikke blir de såret hvis det tar slutt, men hopper fort inn i neste forhold. Det er jo nok folk å ta av som ønsker akkurat det samme.

Men vi andre som ønsker et mer ekte forhold med følelser, for oss blir det mye vanskeligere å treffe den rette, for det er så få av de som ønsker det samme.
Men man må jo stå på, for til slutt lykkes man sikkert.

Leste for øvrig på et annet forum for en tid tilbake, der en tok utgangspunkt i en artikkel med denne overskriften "Vi vil ikke ha kjærlighet lenger", eller noe i den dur, som påpekte at folk gikk inn i forhold av helt andre grunner en kjærlighet. Av økonomiske grunner, man hadde trygge rammer, man var ikke alene osv. Det var en debattant som kom med et interessant innlegg, han skrev at det eneste folk var interessert ved en date, inkludert ham selv, var om den andre kunne tilfredsstille hans behov. Hvis ikke, så var han ikke interessert. Og når den andre tenkte likedan, var det ikke særlig romantisk lenger, sa han. Og han ble heller ikke motsagt av andre.

Vet ikke hvor sant det er, men at tidene har forandret seg er tydelig.

Men jeg har troen allikevel jeg da. :-)
Godt å se at du fortsatt har troen på at en partner trer fram Alexx.Jeg har nok en gnist av håp innerst inne selv om jeg nå velger å tre ut av nettdatingen.Tror jeg kommer til å gjenoppta etter en passe pause.
Interessant å lese det du skriver om forventninger i lys av vår tid.Tidligere mener jeg det var enklere å komme i kontakt og utvikle et forhold via nettdating. Nå synes det som at mange ikke er villige til å flytte på seg og daten skal helst finnes i nærheten.etc ..det synes som at det skal være enklest mulig med minst mulig forpliktelser,minste motstands vei. Det kan muligens bunne i at det er haugevis av kandidater å velge i og at dating på nettet er helt uforpliktende. Man har det godt alene i dag,grei økonomi og man er vant til å klare seg selv.Så egentlig så trenger man ingen annen for å ha et godt liv.
Jeg leste noe nylig som ga meg litt ettertanke:) Det var noe sånt som at man utvikler seg på en bedre og riktigere måte som enestående enn i et parforhold. I det man har fokus på seg selv og eget liv og gjør det man ønsker uten å måtte ta hensyn til et annet menneske...Etter at jeg leste det kan jeg se meg selv i et annet lys som single.Når jeg ser tilbake på siste strevsomme forhold hvor jeg nesten mistet meg selv så tror jag at et singleliv vil være i et større samsvar med hva jeg ønsker.

Kanskje vi total sett blir lykkeligere av å være enslige Alexx :) Men det er selvsagt lovå håpe på at den rette skal dukke opp allikevel
Svar med sitat
Gammel 24.10.16, 12:13
SummerTime
Guest

Standard

Sitat:
Nei ikke sant. Er jo litt trist at man ikke greier å treffe noen da....føles tomt å bare være en...
Er enig i at det kan kjennes tomt spesielt innenfor høytider og sommerferie Salvie.MEN Livet kan være såpass finurlig at plutselig så kan noe inntreffe på akkurat den fronten slik at vi plutselig står med begge bena på terskelen til noe nytt....For eksempel et fint nytt forhold
Svar med sitat
Gammel 24.10.16, 12:21
Salvie sin avatar
Salvie Salvie er offline
Superbruker

Standard

Sitat:
Er enig i at det kan kjennes tomt spesielt innenfor høytider og sommerferie Salvie.MEN Livet kan være såpass finurlig at plutselig så kan noe inntreffe på akkurat den fronten slik at vi plutselig står med begge bena på terskelen til noe nytt....For eksempel et fint nytt forhold
ja enig...merker det har gjort meg godt å være betatt nå selv om det er på avstand. ...den personen har gitt meg mye glede til tross. For min del tror jeg det beste er å ha noen å møte naturlig iom. jeg har mine helseplager og det er jo definitivt lettere å bli kjent face to face enn å skrible foran en dataskjerm....Har du noen på gang da som du har lyst til å møte eller er det helt dødt?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:27.