Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Alternativ > Alternativ prat

Alternativ prat Her kan du diskutere de tema innen det alternative som ikke passer i de andre forumene her.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17.06.18, 10:56
Tora Tora er offline
Fersk

Medlem siden: Mar 2018
Meldinger: 51
Standard Meditasjon

I slutten av mars startet jeg med affirmasjon og visualisering. Dagen etter startet jeg med meditasjon og har praktisert dette parallelt. Jeg kan ikke si sikkert at det har blitt noen konkrete resultater av dette, men enkelte ting har blitt litt bedre. Andre ting lar vente på seg uten at jeg har tenkt å gi opp av den grunn.
I begynnelsen gjorde jeg øvelsene hver dag og flere ganger om dagen. Den første måneden ble det daglig, så noen ganger i uken. Nå prøver jeg å holde det til en gang i uken uten at jeg alltid får det til.

I går kom jeg meg endelig ut på en lengre tur og mens tankene suste slo det meg hvor lite bevist jeg er. Tankene bare spinner uten mål og mening. Mine hyppige meditasjoner har tydelig hatt sin effekt som jeg ikke har sett. Det kan virke som om bevist tanke styring, om så bare en halv time om dagen, gjør at jeg føler meg mer bevist og samlet.
Jeg er allerede i gang med meditasjon og håper å få det til daglig over en periode for å samle meg litt igjen. Er det flere her som mediterer eller har erfaring fra meditasjon?
Svar med sitat
Gammel 17.06.18, 12:33
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tora Vis post

I går kom jeg meg endelig ut på en lengre tur og mens tankene suste slo det meg hvor lite bevist jeg er. Tankene bare spinner uten mål og mening. Mine hyppige meditasjoner har tydelig hatt sin effekt som jeg ikke har sett. Det kan virke som om bevist tanke styring, om så bare en halv time om dagen, gjør at jeg føler meg mer bevist og samlet.
Jeg er allerede i gang med meditasjon og håper å få det til daglig over en periode for å samle meg litt igjen. Er det flere her som mediterer eller har erfaring fra meditasjon?
Flott å lese dine erfaringer omkring meditasjon.Jeg tror at det er et godt verktøy for å skape ro i sinnet og bli mer bevisst på seg selv og omverdenen.
Ønsker selv å starte med en daglig rutine med meditasjon,så det er bare å sette av tid til det og praktisere det til en fastsatt tid. Jeg har lest et sted at alle har sin egen måte hvor meditasjonen kjennes virksom.Så får finne en metode som passer til meg.
Har du en spesiell metode som du har lyst til å dele her?
Svar med sitat
Gammel 19.06.18, 22:51
Tora Tora er offline
Fersk

Medlem siden: Mar 2018
Meldinger: 51
Standard

Fru Larsen anbefalte noe i denne tråden som jeg fortsatt bruker. Har også prøvd litt andre ting som jeg finner på Youtube, men går ofte tilbake til Silvia-metoden.
Svar med sitat
Gammel 20.06.18, 18:28
SummerTime
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tora Vis post
Fru Larsen anbefalte noe i denne tråden som jeg fortsatt bruker. Har også prøvd litt andre ting som jeg finner på Youtube, men går ofte tilbake til Silvia-metoden.
Den linken som du viser til er veldig bra.Takk til deg!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:44.