Livsstilsguiden Forum

Gå tilbake   Livsstilsguiden Forum > Hverdagslig > Livsstil, mote, skjønnhet, helse og velvære

Livsstil, mote, skjønnhet, helse og velvære Her kan vi dele erfaringer om helse, trening, slanking, røykeslutt, mote og mye annet.

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.03.16, 01:48
Bira Bira er offline
Banned

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 5,767
Standard Fjerne sminke

Jeg har prøvd masse. Favoritten har egentlig vært servietter siden det er så enkelt å bruke der og da. Men det svir for mye. Ellers har jeg fått heavy reaksjon på øynene av andre væskeholdige renser for ansiktet. Det var så voldsomt at jeg ikke kunne se!

Ellers er et annet problem at sminken aldri går helt av. Svart under øynene og fremdeles pudder i kinnene etter rens. Man kan jo bli fort blakk om man må kjøre en rens 3-4 ganger i samme slengen for å få alt av!

Men nå har jeg funnet min gode og enkle metode, nemlig oljen! Jeg har brukt jojoba-olje hittil, men kan vel bruke olivenolje også. Sminken glir lett av uten at man må gnikke seg helt rød og alt blir fjernet.

Jeg har svært sensitiv hud og øyne så dette funker helt fantastisk!

Jeg avslutter med en annen rens som jeg alltid bruker når jeg ikke har sminke på meg.. for å få vekk oljen. Må ikke blande olje med andre hudprodukter siden det har så forskjellige molekyler.
Svar med sitat
Gammel 01.04.16, 19:52
Tanja sin avatar
Tanja Tanja er offline
Superbruker

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Fana, Bergen
Meldinger: 4,674
Standard

Handler hos hudpleieren. Da får jeg produkt som passer min hud
Gammel 01.04.16, 20:35
Bira Bira er offline
Banned

Standard

Ja, det gjør jeg også. Men rensekremen er for supersensitiv hud så den fjerner ikke sminken.. så da er oljen et supert alternativ
Svar med sitat
Gammel 18.07.16, 16:40
Halkatla Halkatla er offline
Fersk

Medlem siden: Apr 2015
Meldinger: 4
Standard

Kokosolje er helt suveren som sminkefjerner! Smør litt olje på sminken og fjern enkelt med en fuktet, lunken bomullspad. Ikke svir det og huden blir myk og fin.
Svar med sitat
Gammel 18.07.16, 18:17
Maya70 Maya70 er offline
Godt kjent

Medlem siden: Jun 2014
Meldinger: 303
Standard

Olje ja, eller fuktighetskrem. Skjønte det da en dame på parfymeriet brukte fuktighetskrem til å fjerne leppestift jeg hadde prøvd på hånda, man trenger ikke noe mere avansert enn det.

Kokosolje skal ha en viss solfaktor også, så kan man unngå disse giftige solkremene i samme slengen. Har ikke brukt solkrem på all den tid, har alltid syns det var "ekkelt", som om huden ikke fikk puste, og så lukter det så sterkt.
Svar med sitat
Gammel 19.07.16, 01:04
Bira Bira er offline
Banned

Standard

Kokosolje skal prøves ut Takk for tips! Dog, jeg må nok ha solkrem siden jeg er så sensitiv og blir fort brent
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:44.