Tråd: Nettdating..
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 12.01.15, 09:07
wander sin avatar
wander wander er offline
Superbruker

Medlem siden: Feb 2014
Meldinger: 2,221
Standard

De Nigeriamailene har utviklet seg og finnes fortsatt.

Har en kompis som får datingsms'er. Han legger de ut på Facebook. Dårlig norsk fra damer som ønsker å bli kjent.

Har vært slike på Facebook også. Det er lenge siden sist jeg fikk noe, men det har vært noen tilsynelatende kjekke og greie menn fra England eller forskjellige steder i USA. Og så sier de hei og sier at de likte profilen din og vil gjerne bli kjent. Og så har de det så travelt at de er sjelden innom Facebook, så det hadde vært fint å sende svar på mail.

Noen prøvde å lure meg på Finn.no en gang også. Ei dame som ville kjøpe noen ting vi hadde lagt ut der. Det var mye fram og tilbake og en mellomtjeneste der penger skulle betales inn på - jeg husker ikke alle detaljene - men jeg husker at den seriøse mellomaktøren hadde en hotmail mailadresse... og da holdt jeg det gående en stund til bare for å se hvor langt hun skulle strekke dette. Handelen ble ikke noe av og jeg tror det var jeg som til slutt kuttet kontakten på den der.

Ei venninne ble lurt av Nigeriasvindlere. Ei ung amerikansk vakker sykepleier som var stasjonert i Nigeria (eller et annet land i samme sjangeren) og skulle jobbe der noen mnd til. Hun skrev mange mails med venninna mi og hun ble forelsket. Og ville møtes. Og denne dama skulle komme på besøk til Norge og alt virket så "fint". Men så trengte hun penger til halvparten av billetten, for lønna hennes ville ikke komme før etter at hun måtte kjøpe flybillett og det var mye styr. Enden på visa var at venninna mi ble lurt for flere tusen kroner og satt igjen med et knust hjerte.