Vis ett enkelt innlegg
Gammel 04.12.16, 22:18
Alexx Alexx er offline
Superbruker

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 7,674
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ingse Vis post
Har eksamen i morgen tidlig, og er så uheldig at jeg hadde en hjemmeeksamen og en skoleeksamen til samme dag. Det vil si at jeg først har begynt å lese til skoleeksamen skikkelig i dag. Eller visste jo om dette, så jeg begynte jo å forbedre meg i god tid. Men de siste dagene har gått til hjemmeeksamen. Nå er jeg så fortvilet!! Er så vanvittig sliten og hjernen tar ikke inn mer. Leser og leser, og når jeg tester meg selv med spørsmål etterpå, så kan jeg ikke svare på ett eneste.. Vanligvis kan jeg jo dette her!!! Er så frustrer at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg...

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Måtte bare lufte det et sted, for er så vanvittig fortvilet :'-( Har tatt meg to kopper te, prøvet å meditere litt.. I håp om at en pause skulle fungere. Men det hjelper søren meg ikke. Prøver å motivere meg selv med at "dette klarer du!! Dette skal gå bra!" men så når jeg ikke husker noe så blir jeg så fortvilet :'-(
Jeg måtte opp til ny eksamen en gang, da jeg strøk på den forrige. Vi hadde til sammen 3 sjanser. Så jeg leste og leste en uke ca i strekk, mer eller mindre.
Men følte at jeg ikke kunne noenting. Så den morgenen jeg gikk til eksamen, var jeg redd for at jeg kom til å stryke på nytt, for jeg husket ingenting. Det var tomt. Det var et vanskelig fag også, samfunn og politikk, stort pensum på Høyskole.
Men det at jeg ikke kunne noe var ikke tilfelle, for utrolig nok hadde det festet seg allikevel, og i tillegg var jeg så heldig at jeg fikk akkurat det jeg hadde lest på.
Og fikk veldig bra karakter også. Så alt er mulig, selv om det kan virke håpløst i øyeblikket.

Det beste du kan gjøre nå er rett og slett å koble ut. Det går ikke inn noe mer hos deg nå. Slapp av og hvil hjernen. Så kanskje du kan mye mer enn du tror på eksamen. Og hvis det i verste fall ikke skulle gå, så har du jo flere sjanser.

Sist endret av Alexx; 04.12.16 kl 22:21
Svar med sitat