Livsstilsguiden Forum

Livsstilsguiden Forum (http://www.livsstilsguiden.no/forum//index.php)
-   Postkassen (http://www.livsstilsguiden.no/forum//forumdisplay.php?f=10)
-   -   Godkjenne nye brukere for å unngå spam? (http://www.livsstilsguiden.no/forum//showthread.php?t=13321)

Gemini 05.10.16 21:25

Godkjenne nye brukere for å unngå spam?

Hei Malu,

Går det an å gjøre så du må godkjenne nye brukere før de kan poste ting? Tenkte det hadde vært fint om man kunne luke ut en del av disse spammerne før de fikk postet noe :angry3:

MALU 05.10.16 22:01

Jeg vet ikke om det går. Jeg har bannet en del IP adresser fra Vietnam (med hjelp fra NightHawk) det hjalp en del men gikk ikke an å banne alle nr for da utestengte jeg mange herfra også inkludert meg selv. :laught2:

MALU :hjerter:

NightHawk 05.10.16 22:29

Sitat:

Opprinnelig postet av MALU (Innlegg 143459)
Jeg vet ikke om det går. Jeg har bannet en del IP adresser fra Vietnam (med hjelp fra NightHawk) det hjalp en del men gikk ikke an å banne alle nr for da utestengte jeg mange herfra også inkludert meg selv. :laught2:

Det er mulig å sile ut de IP-rangene som omfatter norske IP-adresser, men da går det fort noen timer med å skrive alle de rangene for hånd.. :roll:

Men du har et par andre muligheter (er Admin CP på norsk eller engelsk btw?)

Du kan moderere alle nye medlemmer, ulempen er at de ikke vil kunne være aktive på forumet før du har godkjent de manuelt..

En annen mulighet er at nye brukere må verifisere via epost (de fleste spambots bruker fiktive epostadresser og vil følgelig ikke kunne verifisere)

Og endelig kan du sette opp et opplegg som gir nye brukere et spørsmål de må besvare før de kan skrive på forumet.
En del nye spambots har riktignok muligheten til å skanne/lese såkalte "captchas", men jeg tviler på at det er de mest avanserte bot`ene som har funnet veien inn hit..

Hvis du ønsker å moderere/godkjenne hvert nye medlem manuelt, prøv :

Admin CP -> Setting -> Options -> User Registration Options -> Moderate New Members -> Yes

For epost-verifikasjon :

Admin CP -> Settings -> Options -> User Registration Options -> Verify Email address in Registration

Hvis "spørsmål/svar" er beste alternativ prøv :

Admin CP -> Settings -> Human Verification Manager ->Question and Answer Verification

Gjentar at det er vinter, votter og vår siden sist jeg satte beina mine i et Admin CP, så kunnskapen kan være noe rusten eller CP-oppsettet noe annerledes enn jeg husker..

MALU 06.10.16 00:33

Sitat:

Opprinnelig postet av NightHawk (Innlegg 143464)
Det er mulig å sile ut de IP-rangene som omfatter norske IP-adresser, men da går det fort noen timer med å skrive alle de rangene for hånd.. :roll:

Men du har et par andre muligheter (er Admin CP på norsk eller engelsk btw?)

Du kan moderere alle nye medlemmer, ulempen er at de ikke vil kunne være aktive på forumet før du har godkjent de manuelt..

En annen mulighet er at nye brukere må verifisere via epost (de fleste spambots bruker fiktive epostadresser og vil følgelig ikke kunne verifisere)

Og endelig kan du sette opp et opplegg som gir nye brukere et spørsmål de må besvare før de kan skrive på forumet.
En del nye spambots har riktignok muligheten til å skanne/lese såkalte "captchas", men jeg tviler på at det er de mest avanserte bot`ene som har funnet veien inn hit..

Hvis du ønsker å moderere/godkjenne hvert nye medlem manuelt, prøv :

Admin CP -> Setting -> Options -> User Registration Options -> Moderate New Members -> Yes

For epost-verifikasjon :

Admin CP -> Settings -> Options -> User Registration Options -> Verify Email address in Registration

Hvis "spørsmål/svar" er beste alternativ prøv :

Admin CP -> Settings -> Human Verification Manager ->Question and Answer Verification

Gjentar at det er vinter, votter og vår siden sist jeg satte beina mine i et Admin CP, så kunnskapen kan være noe rusten eller CP-oppsettet noe annerledes enn jeg husker..

Finner ikke settings en gang. :ashamed05:

Å rote inni der er ikke min sterkeste side.

NightHawk 06.10.16 21:53

Sitat:

Opprinnelig postet av MALU (Innlegg 143496)
Finner ikke settings en gang. :ashamed05:

Å rote inni der er ikke min sterkeste side.

Husker jeg ikke feil er det en slags "rullgardinmeny" med en gang du logger deg inn i Admin CP...

Men det er jo en ærlig sak å ikke ville rote for mye i det kontrollpanelet ;)

Gemini 06.10.16 22:21

Sitat:

Opprinnelig postet av NightHawk (Innlegg 143542)
Husker jeg ikke feil er det en slags "rullgardinmeny" med en gang du logger deg inn i Admin CP...

Men det er jo en ærlig sak å ikke ville rote for mye i det kontrollpanelet ;)

Jaggu godt ikke jeg skal inn der og rote da :latter:

Men det er greit om det er som det er i dag asså, bare litt lei av spammen. Og så blir det mye å slette hele tiden. De gir seg jo ikke.

MALU 06.10.16 23:36

Jeg håper jo på at de gir opp.. Hvem holder ut lengst.. jeg eller de.. :fighting0092:

:latter:

Og hvis det blir de, så :fighting0056: jeg de!!

:break_pc2:

NightHawk 06.10.16 23:40

Sitat:

Opprinnelig postet av MALU (Innlegg 143588)
Jeg håper jo på at de gir opp.. Hvem holder ut lengst.. jeg eller de.. :fighting0092:

Ooookeiiiii... Hvem lot Malu få se på "50 Shades of Grey"?
Det blir seriøst tre ukers husarrest på vedkommende, inkludert brev-, besøks-, og Fjordlandforbud :skratte:

Mojo* 06.10.16 23:42

Sitat:

Opprinnelig postet av MALU (Innlegg 143588)

Det spørs jo hvor mye de har på hjertet. Det ser jo ut som det er en del. :knegg:

Forresten , Hei på deg Malu !

Mojo* 06.10.16 23:43

Sitat:

Opprinnelig postet av NightHawk (Innlegg 143592)
Ooookeiiiii... Hvem lot Malu få se på "50 Shades of Grey"?
Det blir seriøst tre ukers husarrest på vedkommende, inkludert brev-, besøks-, og Fjordlandforbud :skratte:

Øøøøøhh, det var meg ....det..:roll:

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:02.