Livsstilsguiden Forum

Livsstilsguiden Forum (http://www.livsstilsguiden.no/forum//index.php)
-   Kanin-tråden (http://www.livsstilsguiden.no/forum//forumdisplay.php?f=20)
-   -   Hjelp til legg (http://www.livsstilsguiden.no/forum//showthread.php?t=13920)

Fru Larsen 11.02.18 02:12

Hjelp til legg

Jeg trenger hjelp, tror jeg, og trenger en person for å sjekke ut om jeg faktisk KAN bruke GT (36´korts-legget i Kipper, eller i ´verste fall´36 korts i Lenormand, som ikke er fullt så bra, selvom leggene sånn overfladisk sett ser like ut) når jeg legger La Vera Sibilla (italienske bordkort også...

Jeg har nemlig sittet og irritert meg grønn av at jeg ikke finner et eneste legg som gir meg det samme som GT også i La Vera Sibilla og er ordentlig lei av å lete etter fullgode erstatninger - og jeg har heller ikke noe tro på at de finnes. Jeg hadde automatisk slått fra meg tanken på å kunne adoptere GT til å passe til LVS, uten å tenke helt over hvorfor jeg hadde den innstillingen....for PLUTSELIG sitter jeg her og tenker; men jammen; hva ER det som feiler meg, jeg kan vel bruke GT også i La Vera Sibilla selv om de har 52 kort, trenger da ikke ta alle kortene med (eller jeg kan ta alle kortene med og bare legge flere kort). Mange av kortene er jo like, de fyller jo samme funksjonene - og de jeg trenger for et GT ER jo der, så hvorfor har jeg bare slått fra meg tanken før/hittil begriper jeg ikke...

Med andre ord; skulle vel trenge en testperson for å sjekke ut om jeg har tenkt feil hele tiden, eller om det er NÅ jeg tuller.... så Alexx; da du har vært kanin så mange ganger nå i de 10 årene jeg har vært aktiv på forumet og stilt opp så og si hver gang - så tror jeg at du er riktig person til å være kanin nå - rett og slett fordi jeg føler litt behov for å ikke teste en ny person, men en jeg har hatt såpass forhold til at om jeg ikke akkurat husker ting eller kjenner likevel sitter med et inntrykk av som kan være til hjelp å fortere finne ut om jeg tenker riktig, enn om jeg skulle teste en ny...da jeg har noen referansepunkter som kan gjøre ting enklere å ´finne feil´....enn om jeg ser på en jeg ikke har noen referansepunkter til. Ikke vil jeg prøve det på noen jeg vet for mye om heller før jeg vet det funker, så en ´bittelitt-greie" (ikke deg som person, men det lille jeg tror jeg vet, sånn at det ikke misforståes) føles å være et riktig sted å begynne.

Til Alexx. Jeg trenger ikke navn, men kun ´tillatelse´om å se på deg, og det holder med nicket - trenger ikke navnet ditt eller noe (Dog, jeg vil gjerne vite hva du lurer på, sånn at jeg fort kan se om det er ting jeg kan svare på uten å legge flere legg (GT svarer jo normalt på ALT)..og det er jo et slikt legg jeg trenger også i LVS. Er det ifall noen du vil se deg opp imot; mann eller venninne eller noe, er det fint om jeg får et fornavn på vedkommende (på pm altså). Jeg kommer ikke til å overanalysere legget da, så ikke forvent deg en kjempelang spådom, jeg er bare på jakt etter ´bekreftelse´ her og nå på å kunne bruke det.

Alexx 11.02.18 02:31

Jeg vil gjerne, Fru Larsen! :-)

Fru Larsen 11.02.18 02:37

Jeg er jo mester i omformuleringer, så jeg har skrevet ting litt på nytt, så jeg vil gjerne at du leser siste del på ny, sånn at jeg vet at jeg ifall ikke skuffer deg ved å ikke bruke altfor mye tid på det... Jeg skal ifall prøve å gjøre ting godt igjen ved en annen anledning. OK? Gi en gratis spådom via telefon, eller mail eller noe sånn en dag du virkelig trenger det med mer utfyllende informasjon..., men jeg svarer på det du spør om altså, såsant jeg kan.

Mojo* 11.02.18 02:41

Trenger du flere kaniner, så er jeg disponibel hvis det trengs. :gitar:

Alexx 11.02.18 02:43

Sitat:

Opprinnelig postet av Fru Larsen (Innlegg 152413)
Jeg er jo mester i omformuleringer, så jeg har skrevet ting litt på nytt, så jeg vil gjerne at du leser siste del på ny, sånn at jeg vet at jeg ifall ikke skuffer deg ved å ikke bruke altfor mye tid på det... Jeg skal ifall prøve å gjøre ting godt igjen ved en annen anledning. OK? Gi en gratis spådom via telefon, eller mail eller noe sånn en dag du virkelig trenger det med mer utfyllende informasjon...

Takk for det! :-) Men jeg hadde ikke ventet at du skulle ta noen lang utredning heller altså. Bare en bekreftelse på at det stemmer. Men - skal jeg stille spørsmålet her i tråden? Jeg må ha et minutt å tenke på det først. :)

Fru Larsen 11.02.18 02:50

Jeg skriver deg bak øret, Mojo - men skulle jeg trenge noen så er det først Caro som står i rekka da jeg lovet henne det her på forumet for noen år siden, og ikke har funnet ´tiden´ennå, men du er den 3 på lista mi...så jeg roper etter deg, jeg ved behov :) Jeg må derfor kanskje ta Caro som en ekstratest om jeg fortsatt er usikker etter å ha sett via Alexx, men ifall hun sier ´neitakk´så roper jeg fortere enn jeg kanskje tror. :) Jeg tror jeg vil få avklart spørsmålene jeg har vha Alexx sin hjelp da.

Fru Larsen 11.02.18 02:51

Sitat:

Opprinnelig postet av Alexx (Innlegg 152416)
Takk for det! :-) Men jeg hadde ikke ventet at du skulle ta noen lang utredning heller altså. Bare en bekreftelse på at det stemmer. Men - skal jeg stille spørsmålet her i tråden? Jeg må ha et minutt å tenke på det først. :)

Nei, du kan bare ta de via pm - det holder lenge det.

Mojo* 11.02.18 02:51

Sitat:

Opprinnelig postet av Fru Larsen (Innlegg 152417)
Jeg skriver deg bak øret, Mojo - men skulle jeg trenge noen så er det først Caro som står i rekka da jeg lovet henne det her på forumet for noen år siden, og ikke har funnet ´tiden´ennå, men du er den 3 på lista mi...så jeg roper etter deg, jeg ved behov :) Jeg må derfor kanskje ta Caro som en ekstratest om jeg fortsatt er usikker etter å ha sett via Alexx, men ifall hun sier ´neitakk´så roper jeg fortere enn jeg kanskje tror. :) Men så er det slutt for denne gang da.

Det er helt greit ja. ;)

Alexx 11.02.18 02:52

Sitat:

Opprinnelig postet av Fru Larsen (Innlegg 152418)
Nei, du kan bare ta de via pm - det holder lenge det.

PM er sendt:)

Fru Larsen 11.02.18 03:00

Og jeg har lest og svart litt, og skal få i meg noe mat, og så ser jeg om jeg gjør det noe senere i natt, eller om jeg tar det imorgen...Skal nå bare ta noen minutter å se om det fungerer da, så ser hvor trett jeg er når jeg har fått i meg maten.

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:26.