Livsstilsguiden Forum

Livsstilsguiden Forum (http://www.livsstilsguiden.no/forum//index.php)
-   Forutsigelser (http://www.livsstilsguiden.no/forum//forumdisplay.php?f=70)
-   -   Oktober 2016 (http://www.livsstilsguiden.no/forum//showthread.php?t=13296)

MALU 01.10.16 02:31

Oktober 2016

Nå er det lagt ut forutsigelser for oktober 2016:

www.livsstilsguiden.no

MALU :fluffy:

wander 06.10.16 23:44

"Jeg ser ikke hva det dreier seg om, men det skjer noe som gjør at det "tar fyr" på nettet. Folk snakker og debatterer en sak på nettet. "Alle" skal si noe om det."

Tenker du at dette kan være om den Mannegruppa Ottar?

Alexx 07.10.16 00:20

Sitat:

Opprinnelig postet av wander (Innlegg 143599)
"Jeg ser ikke hva det dreier seg om, men det skjer noe som gjør at det "tar fyr" på nettet. Folk snakker og debatterer en sak på nettet. "Alle" skal si noe om det."

Det høres jo sånn ut...

MALU 07.10.16 00:59

Sitat:

Opprinnelig postet av wander (Innlegg 143599)

Det kan det godt være. Husker en gang før jeg fikk dette med at det "tok fyr på nettet", det var akkurat da når det var så mye om flyktningene. Så det er sånne saker der "alle" mener noe.

MALU :heia:

Salvie 07.10.16 08:53

Mannegruppa "Ottar" kanskje?

NightHawk 07.10.16 19:06

Mannegruppa Ottar er storm i et eggeglass..

En lukket Facebookgruppe bestående av post-pubertale menn i midtlivskrise og med sans for dårlige og usmakelige vitser.

Mener å huske at det var kona til et av medlemmene der inne som fikk seg en sniktitt, og leste noe om "dead baby-jokes", og som hylte opp i media om det.
Dermed var sirkuset i gang, etterfulgt av bloggere som overreagerte på sitt mest hysteriske..

Jo, selvfølgelig er vitser om døde babyer smakløst. Men det gjør ikke disse mennene til barnemordere eller pedofile - slik som enkelte av de kvinnelige "mot-bloggerne" stemplet de som.

Mannegruppa Ottar er simpelthen en lukket gruppe for forvokste fjortiser, og hadde ikke dette ene hysteriske kvinnemennesket hylt ut om den rævva humoren disse gutta bedriver hadde vi andre vært lykkelig uvitende om den aktiviteten.

Med det sagt - jeg tror nok Malus spådom henviser til noe langt viktigere enn en gjeng dåsemikler i en lukket gruppe på Facebook..

Alexx 07.10.16 19:26

Sitat:

Opprinnelig postet av NightHawk (Innlegg 143660)
Mannegruppa Ottar er storm i et eggeglass..

En lukket Facebookgruppe bestående av post-pubertale menn i midtlivskrise og med sans for dårlige og usmakelige vitser.

Mener å huske at det var kona til et av medlemmene der inne som fikk seg en sniktitt, og leste noe om "dead baby-jokes", og som hylte opp i media om det.
Dermed var sirkuset i gang, etterfulgt av bloggere som overreagerte på sitt mest hysteriske..

Jo, selvfølgelig er vitser om døde babyer smakløst. Men det gjør ikke disse mennene til barnemordere eller pedofile - slik som enkelte av de kvinnelige "mot-bloggerne" stemplet de som.

Mannegruppa Ottar er simpelthen en lukket gruppe for forvokste fjortiser, og hadde ikke dette ene hysteriske kvinnemennesket hylt ut om den rævva humoren disse gutta bedriver hadde vi andre vært lykkelig uvitende om den aktiviteten.

Med det sagt - jeg tror nok Malus spådom henviser til noe langt viktigere enn en gjeng dåsemikler i en lukket gruppe på Facebook..

Nå var det vel ikke akkurat de smakløse vitsene som opprørte folk, men at to jenter ble hengt ut, seksuelt trakassert og møtt med trusler på FB-siden deres.

NightHawk 07.10.16 19:40

Sitat:

Opprinnelig postet av Alexx (Innlegg 143663)
Nå var det vel ikke akkurat de smakløse vitsene som opprørte folk, men at to jenter ble hengt ut, seksuelt trakassert og møtt med trusler på FB-siden deres.

Det var begynnelsen..

Og beklageligvis er uthenging og seksuell trakassering ikke et nytt fenomen på internett. Jeg forsvarer ikke denne såkalte "mannegruppa", men jeg påpeker bare at de har fått mye mer oppmerksomhet enn de har gjort seg "fortjent til"..

Uthenging, seksuell trakassering og trusler finner du i like stor grad på andre norske forum. Det er bare å ta en titt på Norges største fristed for anonyme nettroll : Kvinneguiden..

Mer oppgulp og faenskap enn du finner der inne skal man se langt etter, men det er det ingen eller få som skriver om..

Derfor skrev jeg - og står for - at "Mannegruppa" Ottar er storm i et eggeglass.

Alexx 07.10.16 19:46

Hadde det bare vært storm i et eggeglass, som du sier, så hadde det neppe ført til at over 10.000 medlemmer meldte seg ut av "Mannegruppa Ottar" på tre dager.

NightHawk 07.10.16 19:58

Sitat:

Opprinnelig postet av Alexx (Innlegg 143665)
Hadde der bare vært storm i et eggeglass, som du sier, så hadde det neppe ført til at over 10.000 medlemmer meldte seg ut av "gutteklubben Ottar" på tre dager.

Altså, her er det snakk om noen få råtne egg som poster hatmeldinger, trusler og direkte usmakelig innhold.
Jeg har aldri vært på FB, og ergo heller ikke denne "Mannegruppa", så vet jo ikke med sikkerhet hva denne gjengen driver med..

Men jeg står på mitt : Her er det noen få som ødelegger for resten av gruppa.
Selvfølgelig har Admin i gruppa et ansvar for hva som er postet - det skal han ikke fritas for.

Men trusler og sjikanemeldinger som er postet fra medlemmer av denne gruppa er ikke noe som hverken er nytt eller unikt med Mannegruppa Ottar.

Jeg mener heller ikke at det er sjikanemeldingene og truslene i seg selv som er "storm i et eggegglass", men at den negative oppmerksomheten som nå rammer i hovedsak "Mannegruppa Ottar" mener jeg er sterkt hausset opp.

Trusler og hatmeldinger på nett må slås mye hardere ned på, men jeg mener MO har blitt til en noe ufortjent syndebukk - de som mener at MO er unike eller enerådende på nettsjikane må faktisk ta seg en liten rundtur på nett.

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:27.