Livsstilsguiden Forum

Livsstilsguiden Forum (http://www.livsstilsguiden.no/forum//index.php)
-   Heksedoktoren (http://www.livsstilsguiden.no/forum//forumdisplay.php?f=75)
-   -   Tørre føtter (http://www.livsstilsguiden.no/forum//showthread.php?t=12562)

Frosken 06.01.16 11:28

Tørre føtter

Finnes det noen som har noen tips mot tørre føtter?
Tror jeg har forsøkt alt som finnes å oppdrive på apoteket. Det føles som det er gode kremer jeg har smurt meg med, men så snart den trekker inn i huden er jeg like tørr etter et par timer igjen. :roll:

MALU 06.01.16 18:21

Har du prøvd de fra Boots? De har noe som heter Cracked heal repear eller noe sånt. Fantastisk bra! Lukter som godteri også. :fnise:

MALU :hjerter:

muffine 06.01.16 22:06

Jeg hadde før veldig tørr hud på leggene og prøvde da et triks for det og kanskje noe lignende kan prøves på føttene. Jeg fjerne tørr hud med hampvott, smurte inn leggene med et tjukt lag med god feit krem og så tok jeg sånn plastfilm som du har over maten og surra leggene med det og sov med det om natta. Ble litt varmt og svett på natta,men fikk silkemyke legger av det :D:goodvibes:. Så jeg ville prøvd på føttene å tatt et fotbad, fjerna tørr hud med fil eller pimpsten, smurt et tjukkt lag med feit krem, putta føttene i plastposer og hatt ullsokker el over og sittet ei god stund med det og sett om det funka.

NightHawk 06.03.16 20:19

Sitat:

Opprinnelig postet av muffine (Innlegg 133249)
Jeg hadde før veldig tørr hud på leggene og prøvde da et triks for det og kanskje noe lignende kan prøves på føttene. Jeg fjerne tørr hud med hampvott, smurte inn leggene med et tjukt lag med god feit krem og så tok jeg sånn plastfilm som du har over maten og surra leggene med det og sov med det om natta. Ble litt varmt og svett på natta,men fikk silkemyke legger av det :D:goodvibes:. Så jeg ville prøvd på føttene å tatt et fotbad, fjerna tørr hud med fil eller pimpsten, smurt et tjukkt lag med feit krem, putta føttene i plastposer og hatt ullsokker el over og sittet ei god stund med det og sett om det funka.

Det du beskriver der funker som fjell!
Ellers er grønnsåpefotbad en mulighet.

Terra_ 22.03.16 19:34

Har du prøvd hth original body lotion?

(Det eneste som hjelper meg mot tørre og sprukne hender).

emma 25.03.16 11:49

Nevnte fotbad med grønnsåpe for en fotpleiervenn en gang...Huttetu - hun gikk i taket!! Ikke måte på til død og fordervelse som rammet føtter i grønnsåpebad:about_to_cry2:

Lot være å nevne at jeg i min pure hybelungdom, i mangel av noe annet tilgjengelig, også vasket håret i grønnsåpe en gang. DET ble med den ene gangen:drop2:

NightHawk 25.03.16 14:09

Sitat:

Opprinnelig postet av emma (Innlegg 136115)
Nevnte fotbad med grønnsåpe for en fotpleiervenn en gang...Huttetu - hun gikk i taket!! Ikke måte på til død og fordervelse som rammet føtter i grønnsåpebad:about_to_cry2:

Lot være å nevne at jeg i min pure hybelungdom, i mangel av noe annet tilgjengelig, også vasket håret i grønnsåpe en gang. DET ble med den ene gangen:drop2:

Ble nysgjerrig og måtte lese meg opp på dette, har jo alltid fått høre at grønnsåpe er så bra for såre føtter pga fett-innholdet..
Men så leser jeg - og dette burde jo være elementært - at grønnsåpe har altfor høy ph-verdi til at det kan være bra for huden..

Jaja, bruksområdene for grønnsåpe begynner å bli kraftig innskrenket...
Kan jo bare helle ut den flaska jeg har tror jeg.. :knegg:

Terra_ 25.03.16 20:13

Grønnsåpevann er fin til i alle fall å trekke ut verk ved at det renser og desinfiserer. Og hvis du har fått en flis eller noe i en hånd at du kan holde det i grønnsåpe for at det skal bli lettere å presse/trekke ut flisen. Det holder åpent og mykgjør.

Også kan grønnsåpe brukes til å vaske parkettgulv, veldig miljøvennlig. Min grønnsåpe er flittig i bruk når jeg slenger med vaskefilla i alle fall. Lukter godt gjør det og er svanemerket attpåtil ;)

Så ikke kast grønnsåpeflasken da... :)

NightHawk 25.03.16 21:13

Sitat:

Opprinnelig postet av Terra_ (Innlegg 136126)
Grønnsåpevann er fin til i alle fall å trekke ut verk ved at det renser og desinfiserer. Og hvis du har fått en flis eller noe i en hånd at du kan holde det i grønnsåpe for at det skal bli lettere å presse/trekke ut flisen. Det holder åpent og mykgjør.

Også kan grønnsåpe brukes til å vaske parkettgulv, veldig miljøvennlig. Min grønnsåpe er flittig i bruk når jeg slenger med vaskefilla i alle fall. Lukter godt gjør det og er svanemerket attpåtil ;)

Så ikke kast grønnsåpeflasken da... :)

Tror nok jeg dropper grønnsåpe i fotbadet uansett med den ph-verdien ;)
Og grønnsåpe skal strengt talt kun brukes på ubehandlede tregulv, fettfilmen den legger igjen tærer på både oljede og lakkerte overflater.

Terra_ 30.03.16 20:41

Sitat:

Opprinnelig postet av NightHawk (Innlegg 136130)
Tror nok jeg dropper grønnsåpe i fotbadet uansett med den ph-verdien ;)
Og grønnsåpe skal strengt talt kun brukes på ubehandlede tregulv, fettfilmen den legger igjen tærer på både oljede og lakkerte overflater.

Uffda, det visste jeg ikke :about_to_cry2:

Men det med desinfiserende og til å trekke ut flis har jeg faktisk fra en lege og bruker metoden selv når fliser ikke vil ut med det første ;)

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:18.